Gjest *Amalie* Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Hva er det med oss jenter og pupper? Hvorfor så opphengt i dette? Mange tar silikon o.l. ting for tiden og det syns jeg er helt greit så lenge man er utstyrt med litt mindre enn "oss andre". Men av de jenter som velger silikon/saltvann og som faktisk har noe å gå på, ja de skjønner jeg meg ikke på. Blir nesten litt irritert over at de gidder å legge seg under kniven for noe som er helt unødvendig. Jeg har også fått med meg at det er flere her inne på KG som studerer puppene sine og henger seg opp i at den ene er litt mindre eller skeivere enn den andre. Sånt legger jeg aldri merke til, og det må være utrolig kjedelig å være så "puppeopphengt". Jeg har vært heldig fra naturens side og blitt utstyrt med en 75C. Trives med det. Jeg forstår at flatbrysta jenter kan være opphengt i sånt. Men burde det ikke dabbe litt av etter en operasjone f.eks??? Og hva med dere som er helt "normalt" utstyrt? Hva syter dere for??
~Viva~ Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Hvorfor er det greit så lenge de er "mindre utstyrt enn oss andre" som du sier? Fordi du forstår dem, du tenker deg hvordan det må føles og du skjønner at det er lite kult å være helt flat. At du ikke forstår hvorfor en jente med litt fra før velger operasjon burde ikke bety at det skulle være mindre greit. Et kosmetisk inngrep er uansett aldri nødvendig, uansett hva man har i utgangspunktet så får man utført noe slikt for å fikse på et kroppslig kompleks og for å få et mer vellykket ytre. Ja det er synd hvis noen opererer seg fordi samfunnet skaper et press på oss om at vi må være perfekte og at det ikke er bra nok å være gjennomsnittlig. Omtrent like synd som at kvinner tror de må ha bryster for å være kvinnelige. Jeg er en liten B, skal bli C. Fordi jeg er misfornøyd over å ha gått ned en BH størrelse siste året og fordi jeg hater formen på puppene. Ja, og selvfølgelig: Fordi jeg har muligheten. Jeg synes ikke det er mindre riktig av meg enn om jeg hadde vært flat.
~Viva~ Skrevet 19. september 2004 #3 Skrevet 19. september 2004 Jeg er ikke fornøyd og har tatt et valg om å forandre på dette, det betyr ikke at jeg syter. Ei heller at jeg ikke tenker på annet enn kropp og hvordan andre oppfatter utseendet mitt. Det er masse plass i hodet mitt til viktigere ting selv om jeg vil føle meg tilfreds også med det ytre.
Sita Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 Jeg har små pupper, men se hvor det bryr meg
Gjest Ninakanin Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Jeg følte meg noe truffet av det første innlegget her... La meg si det slik: Jeg fortsetter å skrive på tråden min fordi jeg har blitt oppfordret av flere her inne på KG. De synes det er interessant å lese, spesielt de som har en operasjon i nær fremtid, eller lurer på om de skal ta et slikt inngrep. Å forvente å "være ferdig" med et sånn inngrep 1 1/2 uke synes jeg vitner om en litt kald og grunn tankegang. Det *er* et stort inngrep, mest av alt for personlighet og selvtillit. Det tar tid å fordøye et slikt inngrep, og KG synes jeg er et perfekt sted for ettertanke, spørsmål og å føle samhørighet og trygghet. Hvis du ikke forstår disse trådene om pupper, eller irriterer deg over dem fordi de stadig dukker opp og du ikke er enig i at et inngrep er rette tingen, så la være med å lese dem. KG er et sted for diskusjon, men slik jeg har forstått det har det blitt som en slags klubb for mange av dem som er her inne. Og i klubber har man venner. Å fortelle vennene sine om store ting i livet er en helt naturlig ting. Når det gjelder denne "opphengingen i om de er skjeve" synes jeg det er veldig naturlig. Jeg har hatt en kirurg som har skåret over muskler og vev langs hele brystkassen min, jeg har betalt 30.000 for dette inngrepet, og overalt på nettet flyter det av informasjon om alt som kan gå galt, bivirkninger osv. Å være usikker de første to ukene, når jeg har to proteser som kjennes *totalt* forskjellige ut, synes jeg ikke det er det minste rart at jeg skriver om dette på KG. Og sist men ikke minst: Jeg har en naturlig forutinntatthet som gjør at jeg ikke klarer, uansett hvor mye jeg vil og prøver, å si at jenter med store flotte bryster kan forstå oss som er flate. Man kan gjerne bli provosert over dette, kalle meg dum eller grunn, men helt ærlig: Jeg tror ikke du vet hva du snakker om.
Gjest lilletroll Skrevet 19. september 2004 #6 Skrevet 19. september 2004 Jeg har en naturlig forutinntatthet som gjør at jeg ikke klarer, uansett hvor mye jeg vil og prøver, å si at jenter med store flotte bryster kan forstå oss som er flate. enig med deg
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2004 #7 Skrevet 19. september 2004 jeg bruker 70 b, du kan nesten ikke se noen kløft når de er utringa, men men... jeg bruker heller penger på noe mer interessant, som spider-man blader... hadde heller ikke eksistert, enn å leve med en kropp som ikke er min.
Gjest Ninakanin Skrevet 19. september 2004 #8 Skrevet 19. september 2004 Som sagt, når du har pupper tror jeg ikke du kan forstå..
-Fisken- Skrevet 19. september 2004 #9 Skrevet 19. september 2004 Jeg har relativt små pupper. Jeg bruker alt fra 70a-70b. Jeg skulle gjerne hatt større pupper, men tenker som så at det er elegant med små pupper også, det kommer helt an på hvordan man "bærer" dem. Jeg forstår veldig godt at jenter som er helt flatbrystede tar silikon. Med flatbrystede mener jeg kvinner som nesten ikke fyller en a-cup. Jenter som passer inn i en b-cup (som er størrelsen som kalles normal) burde være fornøyde, kan ikke skjønne at de vil ha silikon. Men, det er jo selvfølgelig opp til enhver enkelt. Hvor mye folk fikser og ordner på kroppen sin, er ikke min sak.
-Fisken- Skrevet 19. september 2004 #10 Skrevet 19. september 2004 Jeg har relativt små pupper. Jeg bruker alt fra 70a-70b. Jeg skulle gjerne hatt større pupper, men tenker som så at det er elegant med små pupper også, det kommer helt an på hvordan man "bærer" dem. Jeg forstår veldig godt at jenter som er helt flatbrystede tar silikon. Med flatbrystede mener jeg kvinner som nesten ikke fyller en a-cup. Jenter som passer inn i en b-cup (som er størrelsen som kalles normal) burde være fornøyde, kan ikke skjønne at de vil ha silikon. Men, det er jo selvfølgelig opp til enhver enkelt. Hvor mye folk fikser og ordner på kroppen sin, er ikke min sak.
Gjest *Amanda* Skrevet 19. september 2004 #11 Skrevet 19. september 2004 Nå har jeg jo sagt ganske tydelig at jeg forstår dere "flatbrysta". Hadde helt sikkert gjort det selv hvis jeg ikke hadde noe der. Og en her nevnte at hun hadde tatt silikon pga formen. DET forstår jeg også. Men nei jeg forstår ikke de som tar silikon når puppene er helt greie. Det som irriterer meg mest er denne opphengtheten i om puppen er skeiv, større enn den andre. Og da tenker jeg på jenter uten silikon, som også er opphengt i dette. Jeg skjønner ikke hvordan folk legger merke til det rett og slett...
Gjest lilletroll Skrevet 19. september 2004 #12 Skrevet 19. september 2004 jeg bruker 70 b, du kan nesten ikke se noen kløft når de er utringa, men men... jeg bruker heller penger på noe mer interessant, som spider-man blader... hadde heller ikke eksistert, enn å leve med en kropp som ikke er min. Du er en av dem vi sikter til når vi sier at de med pupper ikke forstår......70b ville vært himmelen for oss som ikke har noe...Jeg har 75aa, jeg......ergo finnes det ikke bher som er små nok til meg.....
Gjest Ninakanin Skrevet 19. september 2004 #13 Skrevet 19. september 2004 Nei selvfølgelig, hvis brystene dine er like store og like høyt oppe! Helt klart du ikke forstår da, det sier seg jo selv. Men noen jenter har altså fra naturens side ikke jevne bryster, og noen er så skjeve at man ikke trenger å være "puppe-opphengt" for å se dette. Jeg sier ikke at det skal, eller bør, være sånn, men de fleste jenter har noe på kroppen de ikke liker, eller er mindre fornøyd med. For å ta et ekstremt eksempel: Jeg sier ikke til mennesker i rullestol eller som må gå med krykker resten av livet "Jeg forsår ikke hvordan du kan være så opphengt i det". Klart jeg ikke forstår!!
meg20 Skrevet 19. september 2004 #14 Skrevet 19. september 2004 Jeg har hatt lyst til å ta brystforstørrelse, og gjør det en gang jeg får penger til det.. Helt teit folk som sier til meg: "det er hodet ditt det er noe galt med ikke kroppen!!!" men har "alle" sett meg naken? nei. bare jeg nevner om "puppeproblemet" mitt til noen (spesielt på internett) så 99% av gangene sier de at jeg må heller prioritere å dra til psykolog.. eller ta av meg noen kilo (jeg er litt kraftig) så jeg blir bedre humør.. jeg synes det er FLAUT å si at jeg har pupper, for jeg synes ikke de er store nok til å kalles pupper.. de er stygge, og ikke rund i det hele tatt.. jeg har heller bare TO TUTTER.. mer brystvorte.. og vortene henger ned mot magen.. ÆSJ blir kvalm.. har vært så desperat at jeg har vært inne på tanken om å selge meg selv.. men heldigvis har det ikke gått så langt enda!!
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2004 #15 Skrevet 19. september 2004 hallo jeg har jo nesten ikke pupper jo?? :o Selv om jeg har b, er det utrooooooolig lite i forhold til andre i min omgangskrets, jeg føler meg ikke akkurat som noen lara croft for å si det slik...
Gjest Ninakanin Skrevet 19. september 2004 #16 Skrevet 19. september 2004 Men da er du heldig som synes det er greit, at du synes du er fin som du er! Er ikke noe galt i det Det er jo en fin ting! Heldiggris Men hvor høy er du? (tenker på proposjoner)
Gjest gjest1 Skrevet 19. september 2004 #17 Skrevet 19. september 2004 Å slik ja! jeg er 1.60... jeg ser på meg selv som heldig på en måte ja, for før var jeg fast bestemt på at dette måtte ejg få fikset hos en kirurg, men etter støtte og greier fra både type og venner tenker jeg at, bjæææ jeg ser jo ikke gal ut, bare ikke slik som disse perfekte damene på tv, men hei og hå de er jo fikset på selv (ja tenker bare på de med silikon) Klart hadde det vært bedre iblant, men vi med små pupper får glede oss over fasthet, mindre hengepupper og vi kan trene uten stress (så kan vi i all stillhet misunne de med store for det rett og slett ser kult ut )
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2004 #18 Skrevet 19. september 2004 så er det jo litt dette med resten av kroppen og da.... hadde jeg veid 50kg hadde jeg syntes puppene jeg hadde var passe til meg, men når man veier kanskje 70kg og er 167 høy, blir 75a VELDIG lite. nå harjeg ca 80c, og det ser helt normalt ut til meg, visse ganger ser de faktisk små ut. men som sagt, hadde jeg vært liten og tynn, hadde jeg kanskje ikke lagt inn silikon. liza
Gjest Ninakanin Skrevet 19. september 2004 #19 Skrevet 19. september 2004 Ja for jeg er 179 høy, og da ser puppene EKSTRA små ut. Men ikke nå lengre Med fare for å høres oppblåst ut: Nå er jeg perfekt! Jeg er proposjonert, liksom
Gjest 1111 Skrevet 19. september 2004 #20 Skrevet 19. september 2004 Jeg er lav og har små pupper, vurderer å legge inn noe når jeg blir eldre. hverken kjæreste eller venner syns det er nødvendig, men det handler vel mer om meg og min egen selvfølelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå