Gå til innhold

Rund mage. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de med eplefasong og har derfor alt fettet rundt magen. Dette er jo det som er farligst med tanke på hjerte-/karsykdom. Målet rundt livet er 76 og hofter 90 cm. Det gir en midje/hofteratio over det som er anbefalt. Jeg er 164 høy og veier 59 kg, altså normal Bmi. Kan sikkert gå ned en kilo til.

Spørsmålet er hvordan i all verden skal jeg klare å bli smalere rundt livet uten å bli mager på resten av kroppen? Hva gjør dere andre med slik fasong? Å punktslanke magen skjønner jeg jo at ikke går, men er det spesielle mageøvelser som er mer effektiv enn andre?

Anonymous poster hash: 30c7f...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er under det som er anbefalt (livvidde 80 cm).

Hvis du vil ha lavere liv-/hoftratio kan du bygge opp rumpemuskulatur.

Anonymous poster hash: f0370...f0c
Skrevet (endret)
Den 9/12/2015 at 8.06, AnonymBruker skrev:

.

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Skrevet

Du er under det som er anbefalt (livvidde 80 cm). Hvis du vil ha lavere liv-/hoftratio kan du bygge opp rumpemuskulatur. Anonymous poster hash: f0370...f0c

Det som sies om livvidde er:

Ønsket MH-nivå, det vil si normalområde:

M/H-indeks < 0,8 hos kvinner

M/H-indeks < 0,9 hos menn

Skrevet

Det er så mange rare regler. Ett midjemål for alle uansett høyde er idiotisk. Midje/hofteratio er et dårlig helsemål for kvinner som har guttefasong, og en god del kvinner har dette uten at det er noe galt. Litt enklere: Livvidde bør være mindre enn halvparten av høyden. Du er godt innafor. 

Er du sikker på at du måler deg på riktig sted? Midjen er der du er smalest - mellom ribbena og hoftebena, for de fleste er dette en tomme eller to over navlen.

• Liker 1
Skrevet

Det er så mange rare regler. Ett midjemål for alle uansett høyde er idiotisk. Midje/hofteratio er et dårlig helsemål for kvinner som har guttefasong, og en god del kvinner har dette uten at det er noe galt. Litt enklere: Livvidde bør være mindre enn halvparten av høyden. Du er godt innafor. 

Er du sikker på at du måler deg på riktig sted? Midjen er der du er smalest - mellom ribbena og hoftebena, for de fleste er dette en tomme eller to over navlen.

Jeg ser jo at magen ikke er flat og buler så en kilo eller to ned ville sikkert hjelpe på det. Ja, jeg måler på riktig sted. Er forresten ikke så mange steder å måle, for jeg er nemlig så "heldig" at jeg er veldig kort i livet :(

Skrevet

Trene styrke og spise nok til å bygge muskler. Du er ikke oppblåst, vel?

Anonymous poster hash: 3dac4...a79
Skrevet

Jeg ser jo at magen ikke er flat og buler så en kilo eller to ned ville sikkert hjelpe på det. Ja, jeg måler på riktig sted. Er forresten ikke så mange steder å måle, for jeg er nemlig så "heldig" at jeg er veldig kort i livet :(Anonymous poster hash: 30c7f...1ed

Men da har du vel lange bein, og det er jo veldig bra! :)

Anonymous poster hash: 4f7d5...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...