Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i tvil på hvordan jeg om mannen min skal bruke studielånet mitt. Han er akkurat ferdig utdannet og er begynt å betale tilbake. Jeg er ny student og har akkurat begynt å motta lån. Vi har bruker studielånet til å betale ned på andre dyrere lån.

Leste nå på nett at noen anbefaler at man søker betalingsutsettelse og bruker de pengene på å betale ned på lån med dyrere rente. Smart, tenkte jeg. Fant så ut at man må betale renter til lånekassen mens man har betalingsutsettelse.

Vil det da lønne seg?

Anonymous poster hash: 9b75c...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er student så betaler du da ingenting på studielånet. Man betaler ikke før man er ferdig å studere.

Anonymous poster hash: e2601...491

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er student så betaler du da ingenting på studielånet. Man betaler ikke før man er ferdig å studere.

Anonymous poster hash: e2601...491

Må mannen min betaler jo på sitt lån og det er for han vi tenker på betalingsutsettelse.

Skrevet

Må mannen min betaler jo på sitt lån og det er for han vi tenker på betalingsutsettelse.

Så lenge renten hos Lånekassen er lavere enn for de andre lånene så vil det jo lønne seg, sier seg selv.

Anonymous poster hash: 0b6c8...a0e

Skrevet

Jeg ble anbefalt å bruke studielån for å betale på huslån... Noen år siden dette nå, men...

Anonymous poster hash: 11e0f...f58

Skrevet

Så lenge renten hos Lånekassen er lavere enn for de andre lånene så vil det jo lønne seg, sier seg selv.

Anonymous poster hash: 0b6c8...a0e

Åh, jeg er så dårlig på å forklare meg! Vil det lønne seg når han har betalingsutsettelse og fortsatt betaler renter på studielånet? Da vil jo studielånet til sammen bli dyrere. Vil det lønne seg og legge de pengene man da skulle ha betalt på studielånet på f.eks. boliglånet?

Skrevet

Jeg ble anbefalt å bruke studielån for å betale på huslån... Noen år siden dette nå, men...

Anonymous poster hash: 11e0f...f58

Her er det snakk om å søke betalingsutsettelse for å betale ned på f.eks. boliglån.

Skrevet

Betalingsutsettelse fra lånekassen får man et max antall ganger. Det kan komme situasjoner i livet hvor man virkelig trenger å benytte seg av det, og da er det fint å faktisk ha muligheten.

Betal normalt på studielån og boliglån nå når renta er rekordlav. Det er den beste måten å sikre seg handlingsrom i økonomisk krise (som selvsagt ikke skjer alle).

Anonymous poster hash: 735ef...1a3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja. Det lønner seg å søke om betalingsutsettelse på studielån for å betale ned dyr gjeld. Du kan til sammen søke om tre års betalingsutsettelse, men du søker om en og en måned om gangen.

Det er greit å ikke bruke opp alle tre årene, men bruk gjerne et år på å betale ned forbrukslån/kredittkortgjeld hvis han skulle ha det.

Endret av Musicman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...