AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Vi har booket leilighet i Clapham, men innså senere at dette er på sørsiden av London, og det vi vil gjøre, ligger på vestsiden. Vi har lyst til å se Notting Hill, Hyde Park, National Gallery, Tower of London, Oxford street, St. Paul Cathedral, osv. Alt dette ligger mer vest for den leiligheten vi har bestilt. Nå har jeg ringt inn til booking.com og sagt i fra at vi mest sannsynlig vil ha et annet hotell/leilighet (bestilte for under 12 timer siden, oppdaget avstanden etterpå). Det er egentlig ikke gratis avbestilling på den leiligheten, men siden vi bestilte for så kort tid siden, så skulle de høre. Det er jo ikke krise om det ikke går an, altså. Eller er Clapham et bra sted? Er det gode reiseruter/korte reiseruter til sentrale ting i London? Er det ellers noen anbefalinger til et greit hotell med god beliggenhet, som har klimaanlegg og kjøleskap? Jeg ber om mye her nå, men reiser med en som må ha det komfortabelt Anonymous poster hash: f5d60...ba7
Gjest Overrasket Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Vi har booket leilighet i Clapham, men innså senere at dette er på sørsiden av London, og det vi vil gjøre, ligger på vestsiden. Vi har lyst til å se Notting Hill, Hyde Park, National Gallery, Tower of London, Oxford street, St. Paul Cathedral, osv. Alt dette ligger mer vest for den leiligheten vi har bestilt. Nå har jeg ringt inn til booking.com og sagt i fra at vi mest sannsynlig vil ha et annet hotell/leilighet (bestilte for under 12 timer siden, oppdaget avstanden etterpå). Det er egentlig ikke gratis avbestilling på den leiligheten, men siden vi bestilte for så kort tid siden, så skulle de høre. Det er jo ikke krise om det ikke går an, altså. Eller er Clapham et bra sted? Er det gode reiseruter/korte reiseruter til sentrale ting i London? Er det ellers noen anbefalinger til et greit hotell med god beliggenhet, som har klimaanlegg og kjøleskap? Jeg ber om mye her nå, men reiser med en som må ha det komfortabelt Anonymous poster hash: f5d60...ba7 Du skriver ikke om budsjettet ditt. Hotell i London er dyre, og relativt til prisen, dårlige. Slik er det bare. Det finnes mye brukbare hoteller for mange budsjetter i Notting Hill, eller fra der og til Paddington. Så enklere å si noe bastant om du har en pris per natt i baktankene? Clapham er først og fremst et transportknutepunkt, ikke et sjarmerende nabolag, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Velg kriteriene du vil ha (pris, airconditioning, antall stjerner) og klikk på kartvisning. Hvis det skal gå raskt å reise bør det ligge i nærheten av T-bane. Anonymous poster hash: 9bc15...d6e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Personlig syns jeg Clapham er for langt unna. Det tar bare ti min med tog til sentrum, men så må du bytte til bane eller buss for å komme til det du vil se, og plutselig går tiden. Jeg liker å kunne stikke innom hotellet ila dagen for å legge fra meg ting jeg har shoppet, bytte sko e.l., og Clapham blir for langt unna i så måte. Hoteller er sikkert billigere, men du må veie det opp mot ekstra transportkostnader og tid til transport. Anonymous poster hash: 4cc7f...060
Gjest Jalapeno Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Det veldig mange ikke er klar over er hvor fort det går å ta tuben i London. De fleste bruker kun hotellet for å sove om natta. De drar ut om morgenen, og kommer inn på kvelden igjen. Da er det i mine øyne ganske uvesentlig om man bruker kanskje 10 minutter mer tid inn til byen, hvis man kan spare store summer. Det viktigste er å ha tet hotell i gåavstand til en tubestasjon (ikke veldig vanskelig å finne). Er man derimot typen som bruker mye tid på hotellrommet i løpet av dagen, så skjønner jeg at man vil ha det mer sentralt. Å bytte bane må man stort sett uansett. Har selv bodd veldig sentralt i London, men likevel måtte bytte bane. Men dette går jo veldig raskt da. Har aldri opplevd å vente mer enn 3 minutter på en tube i London. Tror også mange prioriterer feil. Man må rett og slett velge bort noe. Man får rett og slett ikke tid til å få med seg alt. Jeg har vært i London 2 ganger, og begge gangene hadde vi en "grovplan" over hva vi ville se og gjøre, og det funket knall. Så kan man selvsagt ta spontane avgjørelser der og da, hvis noe dukker opp. Dessuten er det som regel køene som tar mest tid, mye mer enn transport. For det er noe man bare må lære seg; skal man på populære severdigheter (Westminster Abbey, Madame Tussauds etc.) er det KØ, og det tar tid.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Clapham er kanskje ikke området jeg ville valgt å bo i for ditt formål, men man kommer seg raskt fra A til B, så det bør ikke være noe problem i det hele tatt. Anonymous poster hash: 24004...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå