Pringle Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Jeg kjøper av og til "spennende" mat som frister veldig der og da, men som det liksom aldri blir til at jeg tør å prøve når jeg kommer hjem. Og det irriterer meg hver gang jeg titter inn i matskapet Nå har jeg bestemt meg for å ta for meg en boks pr uke. Først ut var Nixe "filetes de melva", kjøpt på Lidl Gran Canaria, en fisk som er så eksotisk at den ikke engang har noe norsk navn, men den var nedlagt i solsikkeolje, og smakte utmerket Tar du utfordringen?
MarianneE Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Utfordringen? Mener du å gjøre som deg? Vel... jeg har noen glass og poser innkjøpt spontant som blir stående. Først ute blir da et glass med Jalfreezi jeg får utforske. Men det får bli på mandag! Morsom tråd! 1
Pringle Skrevet 12. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2015 Ja! Finn noe i skapet som du kvier deg for å teste ut, bare gjør det, og rapporter her hvordan det gikk!
Pringle Skrevet 12. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2015 Strålende! Jeg hadde ikke like stor oversikt som jeg ønsket å tro, så istedenfor sardinene som jeg trodde jeg hadde, og hadde planlagt å spise til lunsjen i dag, ble det rapphøne! Siden jeg allerede var i siget Jeg var svært skeptisk, for dette var den andre av to lignende spanske bokser, hvorav den første hadde inneholdt en trykkokt vaktel hvor bena var halvveis oppsmuldret, akkurat så faste at de kjentes ut som grovt kritt, men så bløte at de ikke kunne plukkes vekk. Ikke noen højdare, med andre ord. Denne var helt annerledes: Kjøttet var mørt og bena satt løst. Olivenoljen den var nedlagt i, var også god, tilsatt noe syre og pepper og laurbærblad, jeg slurpet i meg en god del og er temmelig mett ennå. Det er mer igjen i kjøleskapet til i morgen
MarianneE Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Middag idag ble fiskegrateng av frossen skrei. Fikk fisk i mars og frøs den, fisk er nydelige å få servert men skummelt å lage. Så skrei ble tint og det ble laget fiskegrateng mens ungen stod ved siden av å klaget... Men det ble ganske bra til slutt. Jalfrezi i morgen 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Fant en boks med hermitiserte favabeans i cummin som jeg hadde kjøpt på en innvandrerbutikk. Helte den i en kjele sammen en boks med gulrøtter og erter kjøpt på coop, varmet det opp, silte av væsken, moste bønnene,erter og gulrøtter med stavmikser, helte væsken med litt ekstra vann tilbake i kjelen, tilsatte siste rest av en smørost med hvitløk,ga det et oppkok og fikk en nydlig suppe Anonymous poster hash: b4f0f...5dd 2
Pringle Skrevet 23. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2015 I forgårs tømte jeg boksen merket "Labskaus". Boksen var så liten, at jeg tenkte den kunne passe som lunsj, hvis den var spiselig. Det var ikke helt som norsk lapskaus, den var tysk, derav den avvikende stavemåten, det var en slags potetmos med revet, røkt svinekjøtt, og litt løk. Smakte ganske nøytralt, men veldig godt. Kunne godt ha hatt den som "sykekost". (Bare dumt at det var den eneste boksen jeg hadde, og jeg må helt til Kiel etter en ny ) Det fylte bare én tallerken, men utgjorde faktisk for middag. Jeg ble kjempemett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå