Gå til innhold

Exuviance eller dermalogica? Kombinert til fet hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kombinert til fet hud og har hørt mye bra om begge seriene. 
Liker active moisture i dermalogica serien, men er nysgjerrig på exuviance serien. Men er exuviance produktene veldig aktive? Huden min trenger en blanding av ikke tunge kremer og holde det enkelt. Jo mer jeg styrer jo verre blir det. 

Tenker og en del på solbeskyttelse. Jeg finner ingen dagkremer i dermalogica sortimentet som "passer" min hud som inneholder spf. Dessuten er de med spf veldig dyre bortsett fra den i clear start og den har jeg vurdert å kjøpe. Er ikke veldig glad i å bruke en krem for dagen og en krem om natten. Synes det blir så mye "styr". Men er det krise om jeg ligger med spf om natten? 

Har og vurdert og heller kjøpe en solstift så er problemet med spf løst. Jeg tenker solbeskyttelse f.eks hvis man går tur om vinteren og sola plutselig titter fram. Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: ceb59...6fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun prøvd AM-serien fra Dermalogica, og er kjempefornøyd. Bestill på nett, så blir det litt billigere.

Når det gjelder solkrem får jeg som regel masse kviser av vanlig solkrem, men prøvde en fra Dermalogica (spf 30, husker ikke navnet), og var storfornøyd!

Skrevet

Jeg tenker mer på solbeskyttelse i "det vanlige". Altså ikke når det er full sommer og man skal sole seg. Men hvis sola titter fram og man vil være beskyttet. Mange dagkremer har jo spf 15 i seg, men i dermalogica serien er det kun den clear matte som vil være i "min prisklasse". De andre blir for dyre dessverre. 
Hvis ikke kan jeg jo bare investere i en solstift egentlig.

Skrevet

Opp! :-) 

Skrevet

Jeg har kombinert til fet hud og har hørt mye bra om begge seriene.

Liker active moisture i dermalogica serien, men er nysgjerrig på exuviance serien. Men er exuviance produktene veldig aktive? Huden min trenger en blanding av ikke tunge kremer og holde det enkelt. Jo mer jeg styrer jo verre blir det.

Tenker og en del på solbeskyttelse. Jeg finner ingen dagkremer i dermalogica sortimentet som "passer" min hud som inneholder spf. Dessuten er de med spf veldig dyre bortsett fra den i clear start og den har jeg vurdert å kjøpe. Er ikke veldig glad i å bruke en krem for dagen og en krem om natten. Synes det blir så mye "styr". Men er det krise om jeg ligger med spf om natten?

Har og vurdert og heller kjøpe en solstift så er problemet med spf løst. Jeg tenker solbeskyttelse f.eks hvis man går tur om vinteren og sola plutselig titter fram. Noen som har noen råd?

Greien med Dermalogica er jo at de ikke har egne kremer for dag og natt,men at du kjøper en solkrem ved siden av fra de og blander noen dråper i kremen om morgenen. Vet ikke helt hva du vil ha ut av kremen ellers,men dermalogica og exuviance er jo to veldig ulike merker. Exuviance har jo aktive syrer i seg, dog andre syrer enn f.eks MD og tåles også ofte bedre enn MD.

Anonymous poster hash: 190c1...f60

Skrevet

Du må prøve deg frem, fordi dette er som med mat, noen kan synes et produkt er nydelig mens andre synes samme produktet er motbydelig.

Anonymous poster hash: f4d58...099

• Liker 1
Skrevet

Greien med Dermalogica er jo at de ikke har egne kremer for dag og natt,men at du kjøper en solkrem ved siden av fra de og blander noen dråper i kremen om morgenen. Vet ikke helt hva du vil ha ut av kremen ellers,men dermalogica og exuviance er jo to veldig ulike merker. Exuviance har jo aktive syrer i seg, dog andre syrer enn f.eks MD og tåles også ofte bedre enn MD.

Jeg vet det, men den solkremen man skal blande inn er veldig dyr for en student. 

Men kanskje det ikke er verre enn å kjøpe en solstift for å påføre på de dagene man trenger solbeskyttelse. :-)

Skrevet

Du må prøve deg frem, fordi dette er som med mat, noen kan synes et produkt er nydelig mens andre synes samme produktet er motbydelig.

Anonymous poster hash: f4d58...099

Ja, det er veldig sant. :-)

Skrevet

Jeg vet det, men den solkremen man skal blande inn er veldig dyr for en student.

Men kanskje det ikke er verre enn å kjøpe en solstift for å påføre på de dagene man trenger solbeskyttelse. :-)

Jeg er jo egentlig enig med deg, samtidig som det sies man bør ha beskyttelse mot solen hver eneste dag.

Selv kjøpte jeg dermalogica sin solkrem på strawberrynet en gang de hadde solkrem-salg eller noe slikt, og fikk den til 250 kroner. Og den må trolig kastes pga holdbarhet før den er oppbrukt -utrolig drøy i bruk.

Exuviance har forresten slike små kit du kan prøve, koster ca 200 kroner. Samme har vel forsåvidt dermalogica, men jeg synes hvert fall dermalogica sine renser er litt snodige, og rensen for oljete hud er veldig sterk...

Skrevet

Jeg er jo egentlig enig med deg, samtidig som det sies man bør ha beskyttelse mot solen hver eneste dag.

Selv kjøpte jeg dermalogica sin solkrem på strawberrynet en gang de hadde solkrem-salg eller noe slikt, og fikk den til 250 kroner. Og den må trolig kastes pga holdbarhet før den er oppbrukt -utrolig drøy i bruk.

Exuviance har forresten slike små kit du kan prøve, koster ca 200 kroner. Samme har vel forsåvidt dermalogica, men jeg synes hvert fall dermalogica sine renser er litt snodige, og rensen for oljete hud er veldig sterk...

Takk for svar. :-) 

Jeg er egentlig veldig enkel i hudpleie. Er ikke fan av for mange steg i rutinen da jeg er litt av den oppfatning at "less is more".  Men nå har jeg jo ingen hudrutine i det hele tatt. Tror jeg må lage meg en.  Ønsker egentlig bare å bruke den samme kremen både dag og natt, men så var det den solbeskyttelsen igjen da. 

Og ikke finner jeg noen gode solstifter. Det er så mange med parfyme og Dermalogica har ingen stifter med spf som jeg ser. Jeg er og redd noen vil bli for fete og at de f.eks krasjer med dagkremen. Altså at noen ingredienser krasjer slik at man kan få allergisk reaksjon så kanskje det bare er bedre med en dagkrem med solbeskyttelse i seg. Kanskje jeg skal vurdere et exuviance kit. 

Skrevet

Kitet var bare for at du skal få testet litt uten bomkjøp i store flasker/krukker.

Jeg har en sun Block fra la roche posay som jeg synes er utmerket å bruke på nesen og kinnene når solen steker. Du kan jo sjekke den?

Skrevet

Den skal jeg sjekke ut! :-) Men regner kanskje jeg ender opp med dermalogica clear matte med spf også får jeg kjøpe den som er uten spf å bruke den som nattkrem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...