MaiTai Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Jeg bor i et rekkehus-område, og har gjerde rundt hagen som naboene sine hunder tisser på, i innkjørselen min (altså på enden av gjerdet). Jeg synes ikke noe om at hundene tisser praktisk talt inne i oppkjørselen min, og på mitt nye gjerde. Når en hund tisser der, så skal tydeligvis resten av hundene i nabolaget også gjøre det.... Finnes det noe middel jeg kan bruke for at hundene ikke skal ha lyst til å tisse der? Jeg prøvde med eddik i vinter, men synes ikke det hjalp noe særlig. Takknemlig for alle svar!
KRSby Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Si ifra til eieren at gjerdet ditt ikke er et toalett. Eller sett opp en skilt.
MaiTai Skrevet 11. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2015 Det er såpass mange av hundene som gjør det og jeg er slettes ikke sikker på hvem alle er engang. Jeg er borte fra 7-17 hver dag, og ser ikke ut av vinduet hver time jeg er hjemme. Så det kommer ikke til å funke...jeg ser det kun innimellom, men jeg vet det er mange hunder som går tur forbi her når jeg ikke er hjemme. I vinter så jeg jo at det var gult hundetiss i snøen, men vet ikke hvor mange det er nå. Ikke vil jeg skape dårlig stemning heller...
KRSby Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Enten henge opp et skilt og lage "dårlig" stemning. Eller ikke bry deg og alt er som før.
MaiTai Skrevet 11. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2015 Jeg er så konfliktsky at jeg ikke tør noen av de forslagene. Finnes det ikke noe man kan gjøre i hemmelighet? ;-)
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Få lånt deg en slik strøm sak som bøndene har til stømgjerde, legg en streng på insiden av gjerde å la det stå i en 14 dagers tid, skal dj se det blir slutt på skvettingen på gjerde dittAnonymous poster hash: 110ab...044 3
KRSby Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Jeg er så konfliktsky at jeg ikke tør noen av de forslagene. Finnes det ikke noe man kan gjøre i hemmelighet? ;-) Kommer ikke på noe lovlig 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 ta deg en tur innom dyrebutikk å spørre. De har sikkert noe middel du kan teste ut. Anonymous poster hash: e5e2d...539
Gjest Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Finnes midler for å få bort lukta o.l. og vet det finnes stoff til katter for å holde de unna, finnes sikkert noe lignende til hunder. Uting å tisse på gjerder. Tiss er jo omtrent gift og bryter ned mye. Mine har drept halve hagen min
Gjest Gjest_Weeping_Angel Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Støtter forslaget om å ta en tur til dyrebutikken. Fortell dem problemet ditt, så har de nok noe du kan spraye på som får hundene til å holde seg borte. Jeg opplevde gang på gang at en katt tisset i vinduskarmen på utsiden av soverommet mitt. Jeg dynket karmen i ett eller annet jiff vaskemiddel som hadde veldig sterk sitronlukt. Katta kom aldri tilbake, og det luktet veldig friskt på soverommet når jeg luftet
Gjest Klaveret Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Jeg har hund og lat den ikke tisse på gjerdene til folk. Rett og slett normal folke(hunde)skikk. Jeg synes du med god samvittighet kan sette opp skilt. Når jeg har vært på kurs med hunden der det er bygg/gjerder i området har vi fått beskjed om at hundene ikke må tisse der, så de fleste vet/skjønner vel at det ikke er greit.
Jeane Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Jeg er hundeeier, og har bare en tispe som ikke marker i hytt og pine, men jeg ser hva som er samlesteder for markerende hannhunder ut i fra reaksjonene til tispa mi. Det er tydeligvis mange hundeeiere som ikke har skjønt at man ikke lar hunden tisse på andres hekker, gjerder, postkassestativer, eller blomsterpotter! Jeg vet ikke om folk ikke skjønner at når 1 hund tisser et sted, så følger andre etter. Eventuelt så bryr de seg bare ikke. Det at noen får tisse på blomster i store, flotte krukker tyder på det siste. Jeg synes du med god samvittighet kan sette opp skilt. Ønsker du å holde god tone, så setter du på et smilefjes på slutten.
Baktusen Skrevet 12. september 2015 #15 Skrevet 12. september 2015 Det finnes spray mot slik. Tror det er sitron de reagerer på. Du kan evt. Forsøke selv å presse sitron og se om det kan hjelpe.
TheTeen Skrevet 12. september 2015 #16 Skrevet 12. september 2015 Jeg har samme problem bortsett fra at det er bilen min som blir tisset ned. Folk eier ikke folkeskikk.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #17 Skrevet 12. september 2015 Jeg er hundeeier, og har bare en tispe som ikke marker i hytt og pine, men jeg ser hva som er samlesteder for markerende hannhunder ut i fra reaksjonene til tispa mi. Det er tydeligvis mange hundeeiere som ikke har skjønt at man ikke lar hunden tisse på andres hekker, gjerder, postkassestativer, eller blomsterpotter! Jeg vet ikke om folk ikke skjønner at når 1 hund tisser et sted, så følger andre etter. Eventuelt så bryr de seg bare ikke. Det at noen får tisse på blomster i store, flotte krukker tyder på det siste. Jeg synes du med god samvittighet kan sette opp skilt. Ønsker du å holde god tone, så setter du på et smilefjes på slutten. Kan de ikke tisse på hekker? Ellers er jeg enig. Anonymous poster hash: e378c...18a 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #18 Skrevet 12. september 2015 Jeg fatter ikke hvorfor hunder skal gjøre fra seg inne i borettslaget, og ihvertfall ikke på gjerder. Eller biler! Du kan prøve å ha på sitronspray, chilli eller noe sånt. Bikkjene mine vet ikke hva det lukter på buskene bortover husrekkene her engang. Anonymous poster hash: 39a14...037 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #19 Skrevet 12. september 2015 Få lånt deg en slik strøm sak som bøndene har til stømgjerde, legg en streng på insiden av gjerde å la det stå i en 14 dagers tid, skal dj se det blir slutt på skvettingen på gjerde dittAnonymous poster hash: 110ab...044 Du er klar over at det er dyreplageri. Hundene kan få alvorlige skader Anonymous poster hash: 76869...9f9 1
Ulven Skrevet 12. september 2015 #20 Skrevet 12. september 2015 Har du plass til å sette opp en stokk, stein, buske el lignende utenfor gjerdet? Det burde ikke være nødvendig, men når ståa er som den er og du ikke ønsker å sette opp skilt, så må du finne på noe som gjør at hundene velger et annet sted å tisse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå