Gå til innhold

Hodepine, kronisk? Erfaring med sarotex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd jeg har dratt på meg kronisk hodepine pga hodepinetabletter. Har hørt at noen bruker sarotex. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: b092b...aa8
Skrevet

Hvis du har medikamentindusert hodepine, er det eneste som hjelper å slutte med tabletter. Å pøse på med andre medisiner vil ikke løse problemet. 

Anonymous poster hash: fa5f3...16a
Skrevet

Men hvordan vet man at det er medisin utløst. Har ikke tatt I dag, griner av smerte..... har lest det tar 4 dager også ny runde etter 8 dager. Skal på ct og mr for å sjekke hode

Skrevet

Hvis du har medikamentindusert hodepine, er det eneste som hjelper å slutte med tabletter. Å pøse på med andre medisiner vil ikke løse problemet.

Har du erfaring I forhold til dette?

Skrevet

Sarotex er som du kanskje vet ett legemiddel som opprinnelig ble brukt mot psykiske lidelser. Den brukes fortsatt til disse lidelsene men I ganske høy dose. Etter hvert fant man at sarotex fjernet smerter hos mange fibromyalgipasienter samt ga bedre søvn (som den gruppen ofte sliter med) men da I langt lavere doser enn for depresjon. For de med Fm sykdom hvor sarotex virker uten for mange bivirkninger så er det en vinn-vinn situasjon, som ett kinderegg. Man sover bedre (kan sove uten søvnmedisin som er avhengighetsskapende), mindre smerter og stivhet og en liten drahjelp for den nedstemthet man lett får når man er kronisk syk. Hvis du kun sliter med hodepine og ikke vonde muskler I feks nakken og hodepinen heller ikke skyldes lite/dårlig søvn så skjønner jeg ikke helt hvorfor du har fått sarotex. Har du spurt legen om hvorfor han/hun mener det vil hjelp deg? Det er alltid lurt å spørre når man får nye medisiner for da får du vite hvilke positive effekter du skal merke og sånn sett kan du og vurdere om det svarer til forventningene når du prøver medisinen ut. Ang bivirkninger så må man regne at det tar noen uker før du får den effekten som vil vare. Mange blir ekstremt trette I begynnelsen,jeg kunne sove 16 timer I døgnet og ble sykmeldt den perioden det tok å ha innkjøring på sarotex. Enda en bivirkning er at mange får munntørrhet (men da kan man få lavere sats hos tannlegen) og noen føler seg tåkete hele tiden. Siden jeg ble sykmeldt kunne jeg stå igjennom bivirkningene til de roet seg ned. Tok 6 uker. Etter det ble jeg trett på normal tid om kvelden og sov normalt og godt gjennom natta. Munntørrheten ble værende men det finnes hjelp å få for den og. Syrlige sukker, V6 tyggis og en langt hyggeligere pris hos tannlegen.

For min del mistet jeg noe av effekten etter noen mnd, jeg sov fortsatt godt på de men smertene kom tilbake. Nå har jeg trappet ned på dem og tar sarotex på kvelden når jeg vet jeg kan sove lenge neste morgen. Skal jeg opp tidlig bruker jeg innsovningstabletter. Altså tar jeg sarotex 4 kvelder og innsovningstabletter 3 kvelder og nå får jeg god hjelp med smertene igjen. Dette var kanskje litt på siden informasjon men kan jo være greitt å ha I bakhode når du snakker med legen og evt prøver det ut.

Lykke til og klem fra ei som vet at Kronisk hodepine ikke er enkelt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

*dobbeltpost*

Endret av Sulosi
Skrevet

Er redd jeg har dratt på meg kronisk hodepine pga hodepinetabletter. Har hørt at noen bruker sarotex. Noen med erfaring?

Drikker du nok, vann eller andre drikker som ikke er stimulerende og/eller sukkerholdige? Hodepine kan skyldes dehydrering.

Skrevet

Jeg fikk Sarotex mot søvnproblemer, så vær obs på at du kan bli ganske trøtt.

Anonymous poster hash: 5d899...f59

Skrevet

Ts her. Fikk tips om voltarol. Det hjalp det, mindre hodepine. Får se om den snart slipper. Holder meg unna paracet.

Skrevet

Sarotex funket på min kroniske hodepine.

Skrevet

Sarotex funket på min kroniske hodepine.

Hvordan fant du ut at den evt var medisinsk utløst? Og hvor lenge hadde du den, og var det veldig vondt?Hvor lenge gikk du på Sarotex?

Beklager mange spm, men er desperat...

Skrevet

Drikker du nok, vann eller andre drikker som ikke er stimulerende og/eller sukkerholdige? Hodepine kan skyldes dehydrering.

Drikker mellom 2 til 3 liter pr dag.

Skrevet

Hvordan fant du ut at den evt var medisinsk utløst? Og hvor lenge hadde du den, og var det veldig vondt?Hvor lenge gikk du på Sarotex?

Beklager mange spm, men er desperat...

Min hodepine var ikke medisinsk utløst, men pga andre ting jeg ikke vil gå inn på. Hadde vondt i noen år. Sarotex virket etter ca 3 uker. Gikk på sarotex i et halvt år. Tok 10 mg hver kveld.

Hodepinen var ikke veldig vond. Kanskje 3-5 på en skala til 10. Men å ha den liggende konstant, hele tiden, hele dagen, gjorde meg sprø til slutt.

Skrevet

Hvis årsaken til at du har vondt i hodet er fordi du har tatt for mye tabletter over tid, så nytter det ikke å finne andre medisiner i steden for. Det løser ikke problemet i det lange løp. Gå til fastlegen din, innrøm at du har brukt for mye medisiner og få hjelp til en nedtrappingsplan. Det vil gjøre vondt, men i det lange løp er det det eneste som hjelper. Les det som står her, det gjelder fortsatt selv om artikkelen er noen år gammel http://www.lommelegen.no/artikkel/kronisk-hodepine-etter-overforbruk-av-medisiner

Skrevet

Min hodepine var ikke medisinsk utløst, men pga andre ting jeg ikke vil gå inn på. Hadde vondt i noen år. Sarotex virket etter ca 3 uker. Gikk på sarotex i et halvt år. Tok 10 mg hver kveld.

Hodepinen var ikke veldig vond. Kanskje 3-5 på en skala til 10. Men å ha den liggende konstant, hele tiden, hele dagen, gjorde meg sprø til slutt.[/quote,

min ligger på 8-10. Griner...... og tror jeg har fått div sykdommer. ...... som bare er tull. Er helt uten forsvar. Skal prøve meg hos kiropraktor I morgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...