Gå til innhold

Må man ha begravelse/seremoni? Ulike ønsker i familien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, må man ha noe? Hva synes dere? Litt krangler i familien gjør at enkelte ikke ønsker å se hverandre.

Anonymous poster hash: 50aef...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som er død må jo gravlegges.. Så får det være opp til den enkelte om vedkommende ønsker å delta i seremonien eller ikke. Men det er så utrolig smålig og latterlig å ikke møte opp og hedre den avdøde pga man ikke liker de andre som er der. Så sitt på hver deres side av lokalet, da, man trenger ikke ha noe som helst med hverandre å gjøre. 

Anonymous poster hash: 952c9...726
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg som har vansker, spør egentlig fordi det ble foreslått som alternativ å ikke ha noe da den avdødes mann ikke tåler ansiktet på avdødes søster.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg,men usikker på hva andre tenker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hva du mener. Vil avdødes mann nekte sin svigerinne å være til stede i selve begravelsen eller i en eventuell minnestund etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hva du mener. Vil avdødes mann nekte sin svigerinne å være til stede i selve begravelsen eller i en eventuell minnestund etterpå?

Neida, ingen nektes,alternativet her er egentlig bare å hoppe over hele seremonien. Også i kirken. Bare la det hele forgå i stillhet. For å unngå familiekrangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sliter med det sosiale og ingen i familien vet det, og du attpåtil ikke har noe godt forhold til den avdøde. Må man dra da? For å respektere de som lever? 

Anonymous poster hash: 307e1...657
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke sermoni. Man trenger hverken involvere kirke eller begravelsesbyrå hvis man drar den helt ut. Men hvis familien ønsker begravelse/bisettelse bør man klare å finne en løsning som tilfredstiller alle parter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke ha noen seremoni. Det er som Ulven skriver. Det er helt opp til hver enkelt. Kanskje den avdøde selv hadde noen ønsker ifht dette, og da skal jo det tas hensyn til. Men når det kommer til en begravelse så bør folk ha vett nok i skallen til å holde fred med hverandre akkurat den dagen iallfall. 

Man trenger ingen seremoni. Minnene om den avdøde lever jo videre uansett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Jeg ønsket bare å høre hva andre tenkte. Synes det er litt vanskelig det hele, da jeg ikke er blant de som har et dårlig forhold til noen i familien, å sette meg inn i situasjonen.

Har vært så heldig at jeg ikke har mistet så mange i livet enda, så begravelser er litt nytt og ukjent og jeg vet ikke helt hva man MÅ gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...