Gå til innhold

Hva tenker dere om en person uten venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, emnet sier sitt. Jeg forstår de fleste veldig dårlig, så jeg kan ikke helt vite hva som tenkes om meg. Er det sånn at de tenker at deg må det være noe "feil" med eller at du er en fæl person, det må være noe sånt siden hun ikke har noen venner, og derfor holder jeg meg unda, eller?

Anonymous poster hash: cfad1...561
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil jo lure på hvorfor, selvsagt. På den annen side, jeg synes ikke det nødvendigvis er noe problem, og ville nok vært interessert i å finne ut hvorfor.

Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg tenker at vedkommende vil være lojal, og ta godt vare på de venner hun kommer til å få.

Skrevet

Jeg tenker at vedkommende vil være lojal, og ta godt vare på de venner hun kommer til å få.

...eller en person som brenner broer over trivialiteter. Kjenner til enkelte som er sånn, og kutter kontakt med både venner og familie (i mange tilfeller permanent) over småkrangler.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

...eller en person som brenner broer over trivialiteter. Kjenner til enkelte som er sånn, og kutter kontakt med både venner og familie (i mange tilfeller permanent) over småkrangler.

Nå må ikke vi være forhåndsdømmende. En person som ikke har en venn og som vil veldig gjerne ha en, når hun får denne, vil hun se på denne som dyrebar og gjøre hva som helst for å beholde denne. 

Det kan gjerne være flere grunner til at en person har vært uten venner. Dette behøver ikke å være krangel. Dette kan eksempelvis være langtidssykdom, reise, karriere etc. 

Endret av gjestvest
Skrevet

Kanskje vedkommende er sjenert, kanskje vedkommende trives best i eget selskap? Tenker ikke så mye over det, folk må leve slik de vil. 

Anonymous poster hash: c2aea...526
  • Liker 6
Skrevet

Som sagt, er bare åpen for alle muligheter. Det er årsaken til situasjonen som potensielt er problematisk. Om folk har venner eller ikke er ikke noe som påvirker meg direkte.

Skrevet

Ts: Hva mener du ? 

Skrevet

Tenker det kan være en bra ting. For det er en person som ikke ønsker noe overfladisk, som ikke lider av sauflokksyndromet. Det å finne noe ekte er vanskelig, for mange går etter kvantitet og ikke kvalitet. 

Skrevet

Ts: men det du sier om å kutte kontakt med venner og familie stemmer godt i mitt tilfelle, men det er ikke fordi jeg ikke bryr meg om andre, men fordi jeg ikke vil ha kontakt med noen som ikke liker meg.

• Liker 1
Skrevet

Ts: Hva mener du ? 

Jeg påpeker at av og til har man ikke venner fordi man aktivt velger bort folk. Jeg aner ikke hvorfor du ikke har venner, og som sagt, for min del er det årsaken som teller. Kanskje den er helt harmløs, kanskje du bare har hatt uflaks, kanskje du er hinsides ufordragelig. Umulig for oss å vite.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet man at folk ikke har venner??? 

Ts: Jeg går på skole, og har gått i den klassen jeg går i nå i to år, så ja det legger folk merke til... 

Skrevet

Hvordan vet man at folk ikke har venner??? 

Det lurte jeg også på. Jeg skjønner at det er mer synlig i skolesammenheng enn i voksen alder, men jeg har alltid hatt mine nærmeste venner utenfor klasse/skole, så det er ikke noe jeg ville tenkt over.

Forøvrig er det alltid greit å huske at folk sjelden er så opptatt av en selv som man tror - de fleste har nok med sitt eget liv.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Hei TS

Dette er ikke for å minimalisere det du gjennomgår, men for å si at det er noen som kjenner seg igjen. Jeg også var uten venner da jeg gikk på skolen. Dette la mine medelever merke til.

Det er riktig at en lurer på hva de tenker. Spesielt når man er en, opp mot flertallet. Og det er ikke rart at utfallet blir: Selvkritisering, når en er opp mot flertallet. Dette betyr ikke dermed sagt at det er deg det er noe galt med.

Ut fra det jeg leser, det du forteller, er ikke du som alle andre. Du skal prise deg heldig. Du har ikke oppdaget dette fullt ut ennå: Dette kommer til å skille deg ut på måter andre kan bare drømme om. Både privat, og i arbeidslivet. 

Edit: Skrivefeil

Endret av gjestvest
Gjest Badebuksa
Skrevet

Tenker ikke noe kun basert på at personen ikke har venner. Må se helheten.

Skrevet

Ts: Jeg går på skole, og har gått i den klassen jeg går i nå i to år, så ja det legger folk merke til... 

Men folk kan jo ha venner utenom skolen?

Det lurte jeg også på. Jeg skjønner at det er mer synlig i skolesammenheng enn i voksen alder, men jeg har alltid hatt mine nærmeste venner utenfor klasse/skole, så det er ikke noe jeg ville tenkt over.

Forøvrig er det alltid greit å huske at folk sjelden er så opptatt av en selv som man tror - de fleste har nok med sitt eget liv.

Ikke jeg heller.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan personen er. Jeg ble kjent med en jente som egentlig ikke hadde noe særlig venner før hun traff meg (vi gikk på folkehøgskole sammen), men hun var en sånn stille, sjenert og usikker person, ble mye mobbet, spesielt fordi hun hadde en fysisk sykdom. Hun var jo bare god og snill, men hun ble mobbet pga sykdommen sin og sånn, og på fhs var vel første gang hun møtte folk som ikke brydde seg om at folk var litt annerledes sånn sett. Da brydde jeg meg ikke, og ble veldig god venn med henne etterhvert:)

Så husker jeg også at jeg studerte med en som heller ikke hadde så mange venner. Men han var en stor dust, han var rett og slett skummel og slem og plagsom. Han orket jeg bare ikke etterhvert. Han prøvde å få seg venner vet jeg, men alle gikk lei fyren. Sånne folk har jeg ikke noe til overs for. Det er litt synd på ham, men han slet meg ut (han virket jo grei i starten), og da unngikk jeg ham bare.

Jeg gir vel folk en sjanse, for jeg vet det kommer helt an på grunnen.

Anonymous poster hash: e2eb5...06b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at vedkommende sannsynligvis er ganske innadvendt og trives best i eget selskap, at han/hun er litt sjenert og ikke helt tør ta initiativ til kontakt og vennskap og at jeg derfor kan være den som sier hei og spørre om de vil være med på noe.

Anonymous poster hash: 75c27...0a2
  • Liker 2
Skrevet

Ja, emnet sier sitt. Jeg forstår de fleste veldig dårlig, så jeg kan ikke helt vite hva som tenkes om meg. Er det sånn at de tenker at deg må det være noe "feil" med eller at du er en fæl person, det må være noe sånt siden hun ikke har noen venner, og derfor holder jeg meg unda, eller?

Helt ærlig så vil jeg lure litt. Har en veninne som sier hun ikke har venner fra oppveksten, og da kobler jeg jo to og to om hun viser manipulerende tendenser eller er mye vanskelig.

Anonymous poster hash: ce5d0...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...