Gå til innhold

Har 50/50, men far betaler aldri noe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tjener ca likt, i overkant av 400K. Det er meg som får barnetrygden, og tar selvfølgelig denne med i betraktning.

Vi har en tenåringsgutt, og det sier seg selv at de trenger nye klær/sko stadig vekk.

Men jeg får aldri penger av far. På de siste to årene har han kanskje bidratt med 2000kr tilsammen. Inkludert bursdagsfeiring.

Hva kan jeg gjøre? Har tatt det opp med han, han gir uttrykk for at han vil bidra, men hvis jeg spør om han kan kjøpe noe/overføre penger fordi jeg har kjøpt noe, skjer det ikke :(

Anonymous poster hash: 2957a...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gir vel kansje rett til sønnen da, for å hindre at pengene går til deg.

Anonymous poster hash: b341b...bf4
  • Liker 8
Skrevet

Han gir vel kansje rett til sønnen da, for å hindre at pengene går til deg.

Anonymous poster hash: b341b...bf4

Nei, han får ingenting av far. Jeg som gir han lommepenger.

Det er jo ikke penger som går til meg, de går til sko og klær til sønnen hans, ærlig talt! Hvorfor skal han ikke bidra?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du får rett i underkant av 1500 kr måneden i barnetrygd? (eller får du dobbel?)

Burde ikke dette dekke behovet for klær etc. til sønnen?

Endret av calleia
  • Liker 2
Skrevet

Du får rett i underkant av 1500 kr måneden i barnetrygd? (eller får du dobbel?)

Burde ikke dette dekke behovet for klær etc. til sønnen?

Jeg får enkel barnetrygd da jeg og far har nye samboere. Det er ikke alltid de 970kr strekker til alt, nei. Er ikke store summer jeg ber om heller, men å dele på det som er går over barnetrygden. Gutten vokser og vokser, trenger stadig noe nytt. Han har regulering, han går på en sport han trenger utstyr til, kontigenter, lommepenger osv.

Skjønner ikke at folk mener det er greit at far slipper unna med det.

• Liker 14
Skrevet

Hva med å opprette en felleskonto, hvor barnetrygden går inn? Samtidig som dere setter inn en fast sum i måneden. Dette bør da kunne dekke alle utgifter til sønnen.

Uttak skjer i form av regninger (Telefon/tannlege etc) eller overførsel med beskrivelse av produktkjøp og sms av kvittering..

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville begynt med å si til far at du trengte at han betalte halvparten, og deretter begynt å spare på kvitteringer/fakturaer. Deretter sender du månedlig liste over hva du har betalt, og ber han overføre halvparten.

Det er ikke lett for far å vite hva pengene går til, hvis han ikke ser det svart på hvitt.

Anonymous poster hash: 0fcd2...8b0
  • Liker 2
Skrevet

Nei, tenåringer trenger ikke nye klær/sko stadig vekk. Men jeg skjønner han har de forventningene hvis du stadig vekk kjøper klær til ham.

Anonymous poster hash: 6dcbb...d8a
  • Liker 6
Skrevet

Jeg ville begynt med å si til far at du trengte at han betalte halvparten, og deretter begynt å spare på kvitteringer/fakturaer. Deretter sender du månedlig liste over hva du har betalt, og ber han overføre halvparten.

Det er ikke lett for far å vite hva pengene går til, hvis han ikke ser det svart på hvitt.

Anonymous poster hash: 0fcd2...8b0

Det har jeg gjort. Han sier han skal overføre, og selvfølelig vil betale, men det skjer ikke.

Skrevet

Nei, tenåringer trenger ikke nye klær/sko stadig vekk. Men jeg skjønner han har de forventningene hvis du stadig vekk kjøper klær til ham.

Jo, tenåringer i vekst (kanskje spesielt gutter) trenger nytt for hver sesong!

• Liker 11
Skrevet

Barnet har ikke forventninger, men å gå med for små klær er ikke greit. Hvordan vet du hvordan min tenåring utvikler seg? Han må ha nye klær hver sesong. Sko, bukser og gensere. Regulering koster MYE, sporten koster endel.

Jeg prøver ikke å lure far på noen måte, jeg vet jo når jeg handler utover barnetrygden, og ber han ikke om å betale noe mer enn 3-4 ganger pr år. Hvorfor skal jeg betale dette selv? Far har aldri nevnt på at han får for mye, han sier at det er flott at jeg fikser det og at han gladelig er med på å betale, men jeg får aldri pengene.

• Liker 4
Skrevet

Jo, tenåringer i vekst (kanskje spesielt gutter) trenger nytt for hver sesong!

Takk for at noen forstår at en tenåring kan vokse 15 cm i året! ;)

• Liker 3
Skrevet

Takk for at noen forstår at en tenåring kan vokse 15 cm i året! ;)

Jeg har en slik selv, og som også har trengt både tannregulering og Isotretinoin-behandling. At tenåringer er dyre i drift er det ingen tvil om, og de som påstår annet vet ikke hva de snakker om. :)

• Liker 2
Skrevet

du kan jo ta det beløpet som går over barnetrygden, dele den på to. så ser du hva han burde betale.

Hvis du f.eks bruker 2000kr på kidden på en måned, 2000-970=1030   1030 delt på to e 515 kr som dere skal betale hver.

Anonymous poster hash: 7ac83...dfb
Skrevet

du kan jo ta det beløpet som går over barnetrygden, dele den på to. så ser du hva han burde betale.

Hvis du f.eks bruker 2000kr på kidden på en måned, 2000-970=1030 1030 delt på to e 515 kr som dere skal betale hver.

Jeg vet jo hva han skal betale, men han overfører aldri pengene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet jo hva han skal betale, men han overfører aldri pengene.

Han må det  :opplyser:

Skrevet

Jeg kan vel ikke gå gjennom NAV når vi har 50/50?

• Liker 1
Gjest Angry Man
Skrevet

Rent juridisk trenger han ikke å betale halvparten av det du har i utgifter til sønnen deres utover barnetrygden, men selfølgelig hvis han vil at det skal forbli god stemning og at sønnen ikke skal misslike han så bidrar han der det trengs.

Barn er dyre. Bare trening kan koste 700 kroner i måneden+utstyr og transport.

Det er vel å bra at man ikke skal sløse med penger, og være for materialistiske. Men faktum er at ting koster.

Han sier at han skal betale, men gjør det ikke. Du sier det åpenbart ikke klart nok da. :fnise:

Skrevet

Han må det :opplyser:

Ja, det har jeg prøvd å si de siste årene. Han sier han skal betale, men de kommer aldri. Maser jeg har han fått uforutsette regninger, men lover å betale når han får lønn igjen...

• Liker 1
Skrevet

Rent juridisk trenger han ikke å betale halvparten av det du har i utgifter til sønnen deres utover barnetrygden, men selfølgelig hvis han vil at det skal forbli god stemning og at sønnen ikke skal misslike han så bidrar han der det trengs.

Barn er dyre. Bare trening kan koste 700 kroner i måneden+utstyr og transport.

Det er vel å bra at man ikke skal sløse med penger, og være for materialistiske. Men faktum er at ting koster.

Han sier at han skal betale, men gjør det ikke. Du sier det åpenbart ikke klart nok da. :fnise:

Hva er uklart ved at jeg setter opp regnestykket og sender han bilde av kvitteringer? Det kan ikke misforståes det.

Mener du seriøst at dine barn ikke koster mer enn barnetrygden du får?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...