AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Merker jeg irriterer meg sånn over personer som gir seg selv yrker og sykdommer! Man er ikke lærer fordi man har fått assistentjobb på en skole Man har ikke migrene fordi man har vondt i hode. jeg har brukt 4år på min utdanning, er veldig frusterende når folk kaller seg dette yrke fordi de har fått en 11,5% stilling uten udanning! jeg sleit meg også igjennom mange år med skole pga en diagnose, jeg har jobba og slitt og diagnosen min har vært en stor plage for meg, det er veldig irriterende at folk sier de har denne diagnosen fordi de har 1 eller 2 symptomer! Anonymous poster hash: 60ce4...cab
Macro Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Blir det for lite oppmerksomhet til deg som har gjort deg fortjent til diagnose og yrkestittel mener du? Forstår hva du mener. Forstår derimot ikke hvorfor du gidder å irritere deg over det. 4
Gjest iGirl Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Hva har det å si for deg... sånn egentlig?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Det er mest irriterende når folk sier de har mitt yrke fordi da vet jeg hvor mye feil dem sier. når en kommer med sterkemeninger og understreker dem med yrket sitt, så er det rimelig provoserende at alt de sier er bare bullshit! Anonymous poster hash: 60ce4...cab 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 Det med sykdom irriterer meg noe helt sinnssykt da det bare fører til bagatellisering. Migrene er et godt eksempel. Andre ting kan være leddgikt, kronisk tarmsykdom, osv. Nå skal det sies at folk kanskje ikke vet bedre, og oppriktig tror at litt hodepine og stiv nakke er fullblåst migrene. Skulle vel egentlig ønske det var bedre opplysning på slikt. Men det verste er som sagt bagatellisering fra andre. Husker jeg fikk urinsyregikt en gang for noen år siden, og ble sengeliggende i 3 dager. Det er det mest smertefulle jeg noen gang har vært med på, og folk blåste det at som pysete, da de assosierer slike plager med litt verk og stive bein. Samme med migrene. Har hatt migrene 3 ganger i mitt liv, og på det verste var det helt umulig å fungere. Måtte bare ligge i et mørkt rom til det gikk over. Anonymous poster hash: db517...107
herzeleid Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Enig i dette. Litt av problemet med å gi seg selv en yrkestittel man ikke har utdannelse for er jo at man da drar ned hele yrkesgruppen, og tittelen medfører plutselig ikke den kompetansen og ekspertisen man ellers forventer. 1
SiMa Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Enig. Tror litt folkeopplysning hadde vært på plass noen ganger. Erfaringer har gjort meg skeptisk til påstander om at folk har et yrke eller en sykdom, så det hender jeg spør litt mer utdypende for å finne ut om de snakker sant eller "overdriver".
Librarian Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Jeg er enig når det gjelder migrene, og ja, der merker jeg på en viss måte at det "går utover meg". Er blitt så vanlig at mange sier de har migrene når de har vanlig hodepine (som jo også kan være jævlig vondt, for all del), at folk rundt ikke virker til å forstå hvor ødelagt jeg faktisk blir når migreneanfallet kommer. "Venninne mine pooper bare en paracet, så kommer de seg fint gjennom dagen" og "nå overdriver du, kan ikke gå og legge det pga litt migrene, der er noe alle har og overkommer" er ting jeg har hørt flere ganger. Huff. 2
FrittgåendeBurugle Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Helt enig. Influensa kommer litt i samme kategori. Har man litt snue så har man influensa. Det er mange som har blitt sjokkert når jeg har fortalt dem at jeg aldri har hatt influensa før. Jeg har selvsagt vært forkjøla, det er jeg flere ganger i året, men influensaviruset har jeg aldri fått. 1
SiMa Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Helt enig. Influensa kommer litt i samme kategori. Har man litt snue så har man influensa. Det er mange som har blitt sjokkert når jeg har fortalt dem at jeg aldri har hatt influensa før. Jeg har selvsagt vært forkjøla, det er jeg flere ganger i året, men influensaviruset har jeg aldri fått. Det går faktisk (til min store overraskelse) an å ha influensa uten å bli dårligere enn ved en "vanlig forkjølelse". Det hadde jeg i vinter, ble konstatert via prøver.
Librarian Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Samme her, jeg har aldri hatt influensa og det er visst veldig rart, siden "alle får jo det hvert år". Har også hørt at influensa ikke trenger være så sterkt for alle ja, men tror likevel det er litt for mange som automatisk diagnoserer seg selv så snart man merker en forkjølelse komme. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå