AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg må jo være gal. Jeg er REDD for å gå til optikeren for å ta en synstest. Jeg vet at det ikke er farlig osv, men da jeg har slitt med hypokondri de siste 2 årene, så føler jeg at det er litt skummelt. Leste en artikkel om en optiker som så at en jente hadde hjernesvulst ved hjelp av vanlig synstest... Er så redd for dette. Mange tenker vel: "jammen det er vel bedre å finne ut at du har det?", men det er ikke slik for meg, da vil jeg heller dø uvitende...! Hva er det som skal til for å snu tankene mine?! Ser dårlig og begynner å bli lei av det, men jeg tør ikke gå til optikeren!Anonymous poster hash: d9c85...083
Dricka Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Det er garantert ikke noe svulst du har. Optikeren sier sikkert ikke noe verre ting enn at du i verste fall har litt dårlig syn. Det går bra Litt dårlig syn lever man fint med med enten briller eller linser. Jeg har brukt det stortsett hele livet.. ingen skade skjedd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 For å snu tankene dine som du skriver, så må du i behandling og få hjelp. Ser du dårlig og tror du trenger briller? Da begynner du hos optikeren. Ser du greit og har ingen problemer knyttet til syn så sparer du deg pengene for et optikerbesøk. Anonymous poster hash: ad7c0...645
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Jeg bruker egentlig briller nå, men iløpet av de siste årene har synet blitt dårligere... OG jeg har utviklet helseangst. Kjenner hjertet dunker bare av tanken på gå til optiker... Det eneste jeg klarer å tenke på, er om de finneer ut at jeg har en eller annen svulst eller farlig øtesykdom eller noe! TSAnonymous poster hash: d9c85...083
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Beklager skrivefeil. TSAnonymous poster hash: d9c85...083
Poserose Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Hvis du har utviklet hypokondri må du ta kontakt med en lege eller en psykolog for å få hjelp. Når du har fått det kan du ta kontakt med en optiker. Hjelper deg vel ikke at fremmede mennesker på nett ber deg om å skjerpe deg?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Det stemmer at optikere kan finne ut om slikt. Jeg ble pissredd da jeg skulle ta synstest sist, og hun fortalte meg det. men jeg var frisk og fin heldigvis., og det er nok du og!! Anonymous poster hash: f5488...dd6
HanneAa Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Livredd for det samme, og jeg MÅ ta en synstest. Ser dårlig på avstand og i det siste har jeg begynt å bli fort sliten/vondt i øynene mine. Jeg er frisk ellers, så har neppe en hjernesvulst, men tanken på at de kan finne en, skremmer meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå