Gå til innhold

Jeg er faktisk redd for å være ute alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så utrolig mange rasister der ute (KG er vel bra nok bevis), og jeg kan jo ikke vite hvem som er det og ikke. Jeg er faktisk utrolig redd for å være alene ute nå om dagen, spesielt nå som det begynner å bli tidlig mørkt. Føler jeg får blikk en gang i blant av eldre folk, selv om jeg smiler til dem eller bare er på mobilen min. Føler dette med Syria og IS gjør det utrygt for meg, og har til tider sterkt ønske om å ikke være i Norge, fordi jeg føler det kan ramle over for nordmenn snart. Har jeg noe grunn til å være redd egentlig? Klarer ikke la vær å tenke på det ABB gjorde 22 juli. Føler det er min skyld nesten, for han gjorde jo det han gjorde fordi han ikke likte utlendinger...

Er det meg det er noe galt med nå? eller? (om det er viktig så er jeg 16 år)

Anonymous poster hash: fe3f0...f7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig synd at du føler det slik,selv om jeg kan forstå deg veldig godt,det jeg kan si er at de aller aller fleste er med deg og ville forsvart deg i en gitt situsasjon,er bare noen mindre opplyste her inne som snakker om ting de ikke har greie på.

Håper du kommer over den vonde følelsen søster

Lykke til

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det er ikke noe galt med deg! Jeg føler det på akkurat samme måte. 

Skrevet

Forstår deg. Er redd selv, men for innvandrere. Frykt er aldri ok å føle på uansett hvilken vei det går. Det er trist at Norge endrer seg og blir et samfunn der folk lever i frykt. Jeg har lagt merke til at en del innvandrere er litt ekstra ydmyke og forsiktige for tiden, det er vondt å se. Samtidig er jeg livredd for de nye innvandrerne som kommer nå fordi jeg tror mange har lite ønske om å tilpasse seg og integreres.

Anonymous poster hash: b3171...633

• Liker 6
Skrevet

Vondt å høre. Jeg prøver å smile ekstra til "dere" (håper dere skjønner hva jeg mener) for tiden, for at det skal bli "god stemning". Bor du i Oslo? Jeg er innflytter dit selv og er overrasket over hvor innesluttet og lite smilende folk i byen er, jeg var alltid idioten som smilte til alle og enhver på trikken i starten. Det har jeg sluttet med (veldig synd!) men jeg opplever at ingen andre gjør det. Kan mye av det du føler kun være i fantasien din? De som ser stygt på deg, kanskje hadde de en dårlig dag på jobb og stirrer sint ut i lufta/tilfeldigvis på deg? Nordmenn flest er hyggelige og tolerante mennesker, jeg er overbevist om at du ikke trenger bekymre deg. :hug: (Her er integrering nøkkelen, hvis ikke frykter jeg bevegelse i radikalisme på begge sider.. ). 99,9% nordmenn nordmenn skjønner at ABB er en skrulling, så drit i han!

Jeg hadde også stor fremmedfrykt i starten, og fikk faktisk slengt etter meg rasistiske utsagn om min hvite hudfarge flere ganger i Oslo. Dette bidro til økt frykt og jeg unngikk visse steder i Oslo. Nå har jeg blitt kjent med flere innvandrere, de er jo naturligvis hyggelige folk og jeg har blitt kvitt fremmedfrykten.

Anonymous poster hash: d9bf0...03a
Skrevet

Jeg føler det på samme måte akkurat som veldig mange andre i Norge.

Verden er i en stor forandring nå, og dette merkes godt. Men husk, ikke stol på ALT mediene kommer med. Det er bra å være på vakt for tiden, men ikke slutt å gjøre det du har lyst til, på grunn av frykten. Lev livet ditt, men om du er redd, da tar du forhåndsregler som kan virke for deg, når du er ute blant mennesker.

Mange av innvandrerne er kommet for de ønsker å ha det trygt, men det er også mange innvandrere som bare har onde hensikter. Som du sikkert har lest, så er det veldig mange unge menn som reiser alene. Noen har familie hjemme, som venter, som kommer etter når ting har ordnet seg, mens andre har onde hensikter.
Det er overhode ikke meningen å skremme deg med det jeg skriver, for det ønsker jeg ikke. Men husk at alle flyktningene har ikke bare gode hensikter..

Anonymous poster hash: 5e400...5e6
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar. Det hjalp faktisk veldig å få dele det og høre hva andre mener. Skulle ønske ting ikke hadde hvert som det er nå. Føler alt bare blir vanskeligere med årene...

Ts

Skrevet

Tusen takk for svar. Det hjalp faktisk veldig å få dele det og høre hva andre mener. Skulle ønske ting ikke hadde hvert som det er nå. Føler alt bare blir vanskeligere med årene...

Ts

Dessverre å si det. Men det vil bli langt verre. Vi går mot langt tøffere tider på alle områder. Til nå har Norge vært et trygt sted, i forhold til andre land. Men nå ser det ut til og endres voldsomt og det vil gå fort.

• Liker 3
Skrevet

Er jo mange steder på østlandet hvor det bare bor innvandrere nå, kan kanskje flytte dit? Er jo billig og.

Så nå at du bare er 16. Men synd at mange gærne utlendinger skal ødelegge for redelig ungdom som deg. Om det er noe trøst tror jeg ikke du vil bli utsatt for noe, de færreste nordmenn gjør handlinger ut ifra fordommer og sinne, ABB var èn mann.

Anonymous poster hash: 4bc95...3e4

Skrevet (endret)

ABB hatet ikke innvandrere. Han drepte nordmenn, primært. Han syntes ikke noe om de innvandrerne som kom hit som lykkejegere. De som gjengvoldtar, som stjeler og raner. De som driver med kriminalitet, og de som viser forakt og ønsker å spre frykt blant nordmenn. For folk som ble tatt i mot her som flyktninger, men som dro på ferie til landet de flyktet fra, på vår regning. Til og med på den borterste landsbygda måtte folk begynne å låse dørene.

Han foraktet de som satt med den politiske makten, som han holdt ansvarlig for all elendigheten. Han hadde to motivasjoner. Den ene var å straffe de som var skyld i uføret, den andre var å hindre en ny generasjon AP-ere i å ødelegge Norge enda mer.

Så vidt jeg har oppfattet det, hadde ikke ABB noe personlig i mot skikkelig folk, etnisk norske eller andre.

Ja, jeg tror faktisk at nordmenn har en toleranseterskel. Det er en grense før vikingen våkner. Strikken kan nok tøyes ganske langt, så dumsnille som vi er. Men ikke uendelig. Faktisk er innvandrere innvandreres verste fiender. For det er ikke nordmenn som initierer hatet. Det oppstår når innvandreres råtne epler går for langt for ofte.

Tror ikke det eksisterer multietniske kulturer noen sted på kloden som ikke har tilspissede konflikter. Mange nordmenn fatter ikke hvorfor enkelte er så ivrige etter å importere et nytt folk hit. Vi ser hva historien har lært oss, og oppfatter det som galskap satt i system. Vi ser hva som skjedde med Amerikas urbefolkning når deres land ble oversvømmet av innvandrere. Med Mayaene da spanjolene kom, og med aboriginene da englenderne landet i Australia. Vi ser store grupperinger av innvandrere i Norge som klumper seg sammen i "gettoer" for å slippe å "bli norske". Og vi lurer på, hvis dere vil være afrikanere, hvorfor kommer dere hit da?

Synes det er synd at folk ikke skal kunne gå på gaten uten å føle frykt. Likegyldig hvilken etnisitet en har. Dessverre kan jeg ikke si at alt blir bedre av at du går på gaten med et smil og oppfører deg som folk. For foran deg og bak deg går det kjerringer innpakket i ulltepper og fremmede "nasjonaldrakter" og ser med hat og forakt på nordmenn. Synd, men det er de som gjør livet vanskelig for deg, ikke nordmenn. Vi blir bare litt "fartsblind".

Endret av Kamikatze
  • Liker 6
Skrevet

ABB hatet ikke innvandrere. Han drepte nordmenn, primært. Han syntes ikke noe om de innvandrerne som kom hit som lykkejegere. De som gjengvoldtar, som stjeler og raner. De som driver med kriminalitet, og de som viser forakt og ønsker å spre frykt blant nordmenn. For folk som ble tatt i mot her som flyktninger, men som dro på ferie til landet de flyktet fra, på vår regning. Til og med på den borterste landsbygda måtte folk begynne å låse dørene.

Han foraktet de som satt med den politiske makten, som han holdt ansvarlig for all elendigheten. Han hadde to motivasjoner. Den ene var å straffe de som var skyld i uføret, den andre var å hindre en ny generasjon AP-ere i å ødelegge Norge enda mer.

Så vidt jeg har oppfattet det, hadde ikke ABB noe personlig i mot skikkelig folk, etnisk norske eller andre.

Din beskrivelse av ABB er helt riktig. Ikke ofte folk evner å beskrive han slik han virkelig er.

• Liker 2
Skrevet

Ja du har grunn til å være redd, folk er stort sett sinnsyke og liker best av alt å rive hverandre i små små biter og spise de. Sånn ca. Dette er yndlingshobbien til mange ja. Jeg har ikke kunnet gå ut på mange år. Ikke at jeg ikke har dette problemet hjemme i tillegg da.

Anonymous poster hash: 5260e...f86
  • Liker 1
Skrevet

Ja du har grunn til å være redd, folk er stort sett sinnsyke og liker best av alt å rive hverandre i små små biter og spise de. Sånn ca. Dette er yndlingshobbien til mange ja. Jeg har ikke kunnet gå ut på mange år. Ikke at jeg ikke har dette problemet hjemme i tillegg da.

Anonymous poster hash: 5260e...f86

For kvinner som lever i et forhold med en mann, er risikoen for å bli utsatt for vold eller seksuelle overgrep langt større hjemme enn ute. Det er derfor i hjemmet utryggheten burde vært størst problem.

Anonymous poster hash: efee6...5e3

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er så utrolig mange rasister der ute (KG er vel bra nok bevis), og jeg kan jo ikke vite hvem som er det og ikke. Jeg er faktisk utrolig redd for å være alene ute nå om dagen, spesielt nå som det begynner å bli tidlig mørkt. Føler jeg får blikk en gang i blant av eldre folk, selv om jeg smiler til dem eller bare er på mobilen min. Føler dette med Syria og IS gjør det utrygt for meg, og har til tider sterkt ønske om å ikke være i Norge, fordi jeg føler det kan ramle over for nordmenn snart. Har jeg noe grunn til å være redd egentlig? Klarer ikke la vær å tenke på det ABB gjorde 22 juli. Føler det er min skyld nesten, for han gjorde jo det han gjorde fordi han ikke likte utlendinger...

Er det meg det er noe galt med nå? eller? (om det er viktig så er jeg 16 år)

Ja,nettopp,sånn kan det bli.Det er så trist som det kan få blitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...