Gå til innhold

Så store mennesker begynner å bli..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg syns det. Det finnes en del som er små seff

...men herregud. Skal vi være så store?

Anonymous poster hash: 7b3cd...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturlig del av evolusjonen

Mer tilgang på mat = større mennesker

Finnes små øyer med veldig små mennesker pga mindre tilgang på mat

Skrevet

:klo:

Anonymous poster hash: de5f3...5f9
Skrevet

jammen herregud.... mennesker er i ferd med å se ut som misfostre. kulemage så det holder, eneste enkelte duger til er å sitte å spise. jeg blir kvalm. hilsen ts.  
Jeg lar kroppen sulte litt, for å lære meg selvkontroll, for å "spare inn" for det mange andre spiser for mye, og for å kjenne lidelsene mange andre må kjenne på. nei ejg har ikke anoreksi..

Anonymous poster hash: 7b3cd...845
Skrevet

Si hva du vil. Du har ikke et normalt forhold til mat og kropp, i alle fall. Og det har nada med selvkontroll å gjøre. Jeg spiser som en jævla fossekall, det krever null selvkontroll/disiplin. Jeg er bare liten. De menneskene du disser, er de som oppførerer seg som mennesker er programmerte til. Du og jeg, vi hadde vært 6 fot under for lengst, hadde vi levd tidligere. Ta deg en burger. You're not you when you're hungry :P

Anonymous poster hash: 5a0fb...89e

• Liker 2
Skrevet

I det en kaller andre mennesker for misfoster så tror jeg også en vet selv at en ikke får den mest fruktbare diskusjonen men jeg antar at dette blir nok en skytterdiskusjon om feit hval vs pinnerdyr noe som kanskje var meningen? Noe som i grunn er litt trist for det er absolutt en diskusjon som etterhvert er nødvendig å taes.

Vi blir større og større og større på et nasjonalt nivå, og det virker som at det er helt umulig å diskutere det uten at en betegner hverandre med ord og utrykk som misfoster, strandet hval, feit gris etc eller på den andre siden "jeg er da slettes ikke tykk, har bare kvinnelige former jeg med en bmi på 38.. * overvekt skapes nesten ALLTID av sykdommer og medesiner, ta deg en burger du da og slutt å vær så fanatisk ditt jævla skjellet".

Overvekt, grunnen til det og løsninger må først og fremst kunne diskuteres saklig og uten unnskyldninger.

Men ja samfunnet går feil vei, og med den feile veien så er det også svært lett å se at det normaliseres i større og større grad å være ganske overvektig.

Feit og usunn mat på alle hjørner, lettvinte løsninger samt at den gjevne nordmann har et langt mer sittestillende liv nå enn før, både i arbeid og på fritiden og denne kolossale normaliseringen av overvekt. Det er sykt å være tynn/slank, en slank kvinne er så og si alltid anorektisk, bmi grensen for undervekt dras oppover av noen og alle "må ta seg en burger". En burger hver dag, hver gang en er sulten=tykk. Regnestykke er ikke så vanskelig.

Regnestykke blir heller ikke noe bedre av å kalle andre for misfoster, si at en blir kvalm etc det fører bare til vonde følelser, skam og at hver gang en skal snakke om overvekt blir det til "alle som snakker om vekt og overvekt har fordommer", slik løser en iallefall ikke en skremmende utvikling.

*jeg vet at overvekt kan komme av mange ting, så også sykdom og medesiner, men i den grad som mange overvektige skylder på det vet jeg også er feil*

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...