AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg er 21 år, 160 cm og ca. 45 kg. Hvor mye er det mulig å gå opp i vekt på ca. tre uker? Klarer ikke å stappe i meg tredve tusen kalorier gjennom søtsaker, så vil helst gå opp på en sunn måte. Men aner ikke hvor mye som er "normalt" å gå feks. per uke? Anonymous poster hash: 94817...040
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 0.5-1 kg kan du klare å gå opp. Nøtter, tørket frukt etc har masse kalorier uten at det fyller deg særlig opp
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 0.5-1 kg kan du klare å gå opp. Nøtter, tørket frukt etc har masse kalorier uten at det fyller deg særlig opp Altså 0,5- 1 kg på tre uker? Ja, prøver å lure inn nøtter og tørket frukt der "det er mulig", og spiser også ofte en proteinbar etter måltidet, selv om jeg egentlig er mett! Anonymous poster hash: 94817...040
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Altså 0,5- 1 kg på tre uker? Ja, prøver å lure inn nøtter og tørket frukt der "det er mulig", og spiser også ofte en proteinbar etter måltidet, selv om jeg egentlig er mett! Anonymous poster hash: 94817...040 Per uke
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Per uke Da må man ligge på litt over 3000 kalorier per dag. Tøft for en som er småspist. Du må prøve å spise kaloritette næringsrike ting. Nøtter er nevnt. Uten salt selvfølgelig. Avokado, fet fisk som f.eks. laks og makrell, pålegg o.l. med majones, helmelk, potetmos med fløte og smør osv. Helst mest sunt fett. Lurt å holde seg til sunne næringsrike måltider. Kebab, McDonalds og godteri får deg også opp i vekt, men man blir fort litt uggen og poenget er vel å få opp vekten på en sunn måte som gir mer energi.Anonymous poster hash: 0aef3...1f9
Gjest Runforit Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Da må man ligge på litt over 3000 kalorier per dag. Tøft for en som er småspist. Du må prøve å spise kaloritette næringsrike ting. Nøtter er nevnt. Uten salt selvfølgelig. Avokado, fet fisk som f.eks. laks og makrell, pålegg o.l. med majones, helmelk, potetmos med fløte og smør osv. Helst mest sunt fett. Lurt å holde seg til sunne næringsrike måltider. Kebab, McDonalds og godteri får deg også opp i vekt, men man blir fort litt uggen og poenget er vel å få opp vekten på en sunn måte som gir mer energi.Anonymous poster hash: 0aef3...1f9 Ikke når det er 600 kcal per 100 gr med nøtter. Valnøtter er ekstremt kaloririke og med mindre man er en mus så kan en lett spise et par hundre gram valnøtter om dagen.
Basun Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 (endret) Jeg ser du skriver 3 uker. Er det snakk om en innveiing i Forsvaret el? Jeg starter med et dårlig råd: I kampsport unngår man å drikke vann, samt at man "svetter seg ut" ved å gå i badstue med flere lag med hånduker for å veie lite under selve innveiingen. Vet ikke om det går an å påvirke i like stor grad den andre veien. Det er forøvrig heller ikke noe jeg vil anbefale da det kan være farlig. Dersom det er snakk om førstegangstjeneste kan du si at du nettopp kom fra en langtur der du ikke hadde med deg noe mat. Om du har lyst til å gå opp av andre grunner bør du ikke sette deg noe 3 ukers mål i hvor mye du går opp. Da ville jeg heller satt som et kortsiktig mål å få inn nye rutiner med tanke på mat. Fokuser på maten, ikke på vekta så lenge du ikke lar det ta overhånd. Lykke til! Endret 11. september 2015 av Personenmeg
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Jeg ser du skriver 3 uker. Er det snakk om en innveiing i Forsvaret el? Jeg starter med et dårlig råd: I kampsport unngår man å drikke vann, samt at man "svetter seg ut" ved å gå i badstue med flere lag med hånduker for å veie lite under selve innveiingen. Vet ikke om det går an å påvirke i like stor grad den andre veien. Det er forøvrig heller ikke noe jeg vil anbefale da det kan være farlig. Dersom det er snakk om førstegangstjeneste kan du si at du nettopp kom fra en langtur der du ikke hadde med deg noe mat. Om du har lyst til å gå opp av andre grunner bør du ikke sette deg noe 3 ukers mål i hvor mye du går opp. Da ville jeg heller satt som et kortsiktig mål å få inn nye rutiner med tanke på mat. Fokuser på maten, ikke på vekta så lenge du ikke lar det ta overhånd. Lykke til! Det handler ikke om noen førstegangstjeneste, nei Bare spurte av ren nysgjerrighet, fordi jeg har ikke noen som helst anelse om hvor mye som er "normalt" å gå opp i løpet av feks. 1 uke, 1 måned etc. Anonymous poster hash: 94817...040
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Per uke Ok, skjønner Men hvor mye kalorioverskudd må jeg ha, da? Driver med konkurranseløping, så det blir en del kondisjonstrening, derfor må jeg få i meg ekstra mye. Har du noen tips til hvordan jeg kan lure inn flere kalorier på en enkel måte? Hvilke matvarer er bra/ikke bra? Anonymous poster hash: 94817...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå