Gå til innhold

Hva er greia med Nutella? Det er jo nøyaktig som Nugatti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste par åra lagt merke til at folk post som bare F om nutella på sosiale medier, spesielt Instagram og liknende. Gadd aldri å kjøpe det før, da jeg ikke spiser så mye brød til å begynne med...men prøvde Nutella for noen dager siden, og det er jo det samme som Nugatti! Smaker ingen forskjell, ei heller på -konsistensen...for et antiklimaks :P Ikke at Nutella eller Nugatti er smaker stygt, men det ble vel kanskje litt for mye hype. 

Anonymous poster hash: 24980...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ,det smaker ikke det samme .

Nugatti er bedre .

Ikke at jeg spiser det så ofte

• Liker 12
Skrevet

Nugatti er mye bedre! 

• Liker 1
Skrevet

Det er vesentlig forskjell mellom de to. Nutella smaker mye bedre enn Nugatti. Nugatti smaker bare sukker og fett tilsatt kakao.

Anonymous poster hash: 8552e...8de
  • Liker 11
Skrevet

Nei, det er ikke det samme! Nutella er best  :opplyser: 

• Liker 6
Skrevet

Ikke enig, Nugatti smaker 10 ganger bedre enn Nutella. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 5
Skrevet

Nugatti får du bare i Norge, mens Nutella får du tak i veldig mange steder og brukes til mer enn på brødskiva

• Liker 3
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Ingenting slår nugatti. Bortsett fra coop sin, den med både hvit og brun sjokolade.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Det er vesentlige forskjeller på smaken! Nugatti er utrolig mye bedre enn Nutella. For å sammenligne det litt med andre kjente produkter kan man si at Nugatti er som lettmelk mens Nutella er som skummet melk. Nutella føles nesten litt utvannet. Nugatti er liksom originalen innen sjokoladepålegg føler jeg. Jeg føler at Nutella er mer "oljete" også. 

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

God markedsføring. 

Anonymous poster hash: 0f76a...326
  • Liker 1
Skrevet

Foretrekker Nugatti. Nugatti er tykkere og nesten kornete - foretrekker den pga det. Samme grunn som at jeg foretrekker "chunky" peanøttsmør fremfor "creamy". Synes også at Nutella ikke smaker så mye som Nugatti, men det er også bare en smakssak.

• Liker 2
Skrevet

Nugatti smaker så utrolig mye bedre enn nutella. Nutella smaker omtrent ingenting sammenlignet med Nugatti.

• Liker 3
Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Nutella ble tilgjengelig i butikkene i 1964 mens Nugatti kom på markedet i 1969. Det er uten tvil at Nutella stiller i en klasse for seg selv mens Nugatti er en kjip etterligning. Det er som å sammenligne en ekte Chanel veske med en kopi laget i Kina. Bra nok men ikke helt det samme.

Skrevet

Nutella er nøtte-basert, det er ikke nugatti.

• Liker 5
Skrevet

Så nutella er nøttepålegg med sjokolade, mens nugatti er sjokoladepålegg med nøtter?

• Liker 3
Skrevet

Så nutella er nøttepålegg med sjokolade, mens nugatti er sjokoladepålegg med nøtter?

Hei  :laugh:

Ikke helt sikker på hva du mener her?

Skrevet

Hei  :laugh:

Ikke helt sikker på hva du mener her?

Skjønner jeg godt, for jeg ble egentlig ganske forvirra av meg selv også :ler:

Du skreiv at nutella var nøttebasert, men det trodde jeg jo var halve greia med nugatti også. Så tenkte jeg i mitt stille sinn at kanskje nutella er laget med masse deilige hasselnøtter, og så har de tilsatt litt sjokolade, mens nugatti er laget av masse sjokolade, og så har de tilsatt litt hasselnøtter... 

Blir mer og mer forvirra jo mer jeg prøver å tenke her jeg nå altså  :bond:

Skrevet

Nutella er best!  :opplyser:

• Liker 4
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Jaha? Hva er nugatti da?

• Liker 2
Skrevet

Ingredienser nutella: Sukker, palmeolje, hasselnøtter, kakao, melkepulver, lechithin, vanilin

Ingredienser nugatti: sukker, solsikkeolje, hasselnøttkjerner 9 %, mysepulver (melk

), kakaopulver 4 %, skummetmelkpulver, emulgator (soyalecitin, E471), aroma.

Ser ut som de største forskjellene er palmeolje/solsikkeolje, og så ser det ut som nutella har mer kakao enn melk, mens nugatti har mer melk enn kakao. Står ikke hvem som har mest nøtter, så den nøttepåleggteorien min vurderer jeg å trekke tilbake :P 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...