Gå til innhold

Hvordan date på landet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen bor et par timer ifra nærmeste by og lurer litt på hva dere synes er greie måter og bli kjent på "date" når det ikke er kafer på hvert husgjørne å alle ander ting man kan gjøre i en by.

Er det greit og bli invitert hjem på middag eller en film kveld?

Hva mener dere om dette og setter pris på noen gode forslag til hva som er greit og finne på

Eg er i 20årene og det er hun eg har lyst til og spørre ut og.

Anonymous poster hash: 887de...556
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er et husgjørne? :P

Be henne med ut å gå en tur. Kino, bowling eller bare ut å kjøpe en is eller noe. Middag og film er ok, det også.

Anonymous poster hash: 16025...6b3
Skrevet

Jeg bor og landlig til, hyggeligste daten jeg har vært på var en gåtur som endte i middag..

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes først og fremst hjemmedate sjeldent er en god ide. Det kan fort bli kleint og presset, så det beste er å møtes på en cafe/pub/kro/benk/kjøre en tur å bare prate eller gå en tur de første gangene man ser hverandre for å kjenne på "vibben" :) Man trenger ikke nødvendigvis finne på store greiene, men jeg hadde likt en fisketur jeg da om det er vann i nærheten av dere der på bygda, ellers så er bare å sitte i bilen å prate eller ute å tenne bål også koselig.

Anonymous poster hash: 552e2...fc7
  • Liker 2
Skrevet

Gå en tur.

• Liker 1
Skrevet

Gå tur/på fjellet. Nyte den fine utsikten på toppen og dele en pakke kvikklunsj  :rodmer:

Skrevet

Lån noen hester og be han med på ridetur.

Anonymous poster hash: 983ee...c45

• Liker 2
Skrevet

"Ej he kjøft me ny traktor. He du lyst te å bli me heim å sjå på'n?"

Anonymous poster hash: 45a59...5c7
  • Liker 4
Skrevet

Spør om hun har lyst til å komme å se på den nye oksen din.

Skrevet

Er jo kjempekoselig på bygda! Cafèdater er ikke noe særlig.

Mine forslag:

Gå en tur

lag bål og en enkel middag på bålet (eventuelt ta et glass vin eller kaffe)

rigg opp en pc utendørs og et par soveposer så camper dere ute og har utendørs filmkveld

piknikk

eventuelt kan du ta henne med deg på traktortur haha.;)

Mange muligheter!

gåtur er egentlig en veldig enkel og koselig første date hvis dere ikke har vært på date sammen før:)

Skrevet

Det hadde scora 1000 poeng hos meg ihvertfall ! *hjerte*

Anonymous poster hash: 552e2...fc7

Skrevet

Det hadde jeg lett vært med på om en søt jente hadde invitert til. Hadde vært så fett.

Skrevet

Det hadde jeg lett vært med på om en søt jente hadde invitert til. Hadde vært så fett.

Det høres i prinsippet romantisk ut, men det er ikke bare bare å låne hester. Skal det bli en vellykket ridedate så forutsetter det at begge har noe kjennskap til det å ri. Det er ikke bare å sette seg på en hest akkurat, selv om det ser slik ut i filmer. Det første man bør gjøre er å få tak i hester som er samarbeidsvillige og som stoler på deg, med nye folk så krever det gjerne å bli kjent med hesten før en begynner å ri. Så må man jo sette på sadelen og det er ikke akkurat gjort i en håndvending. Så må man vite hvordan man skal styre hesten når man først sitter på, hvordan man bruker tauene, hvilket tegn (føtter) og lyder man skal bruke for å få hesten til å lyde. Enten det er snakk om rolig gang, trav eller gallopp. Ser for meg at om det er to personer som ikke akkurat har ridd så mye, så blir det en date der begge to har mer enn nok med å få ridinga på gli :P Dessuten er det ikke så lett å sitte rak på hesten og når man ikke er vandt med det så ender man opp med å bli utrolig sår i låra etterpå. Jeg synest ikke det høres så romantisk ut. Jeg høres kanskje veldig negativ ut, men det er ganske mye styr å ri en hest. Nå har jeg ikke ridd siden jeg var sånn 16 år, så kanskje alt føltes vanskligere da og at jeg overdriver. Mulig at jeg bare har smartmalt alt som har med hest å gjøre etter at den ene hesten tråkket meg på foten.  :grine:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ridd noen ganger så tror det hadde gått helt fint i lett terreng i 15-20 minutter.  Selv om jeg skal være ærlig og si at jenta måtte jo selvfølgelig hadde noe mer kunnskap enn meg for at det skulle vært en bra date. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...