AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Vi får besøk av min 8 år gamle nevø og bestemoren han (altså svigermor) om noen uker. Vi var på besøk hos svigers tidligere i år, og da var også nevøen min der. Han er en veldig rolig og grei gutt, men jeg syns han fikk være for lenge oppe om kveldene, gjerne til halv ti/ti-tida. Kan jeg "forlange" at han skal legge seg tidligere når han er her på besøk, eller har jeg ikke noe med det? Vår 6-åring må legge seg senest åtte-tida, også i helger og ferier, da han våkner kl 7 uansett. Så jeg syns det blir litt urettferdig, i tillegg til at hele kvelden liksom går med til å legge unger, siden vi også har en 2-åring som må begynne legginga før kl 19. Hva er normal leggetid for en 8-åring? Jeg skjønner jo at han får være oppe litt lengre i helger og ferier, men syns 22 er i seneste laget uansett. Anonymous poster hash: b790a...bb5
SiMa Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Skal de sove på samme rom? Da synes jeg det er greit om de legger seg samtidig, ev. lese litt etter å ha lagt seg. Hva med å strekke det til halv ni for begge?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Vi får besøk av min 8 år gamle nevø og bestemoren han (altså svigermor) om noen uker. Vi var på besøk hos svigers tidligere i år, og da var også nevøen min der. Han er en veldig rolig og grei gutt, men jeg syns han fikk være for lenge oppe om kveldene, gjerne til halv ti/ti-tida. Kan jeg "forlange" at han skal legge seg tidligere når han er her på besøk, eller har jeg ikke noe med det? Vår 6-åring må legge seg senest åtte-tida, også i helger og ferier, da han våkner kl 7 uansett. Så jeg syns det blir litt urettferdig, i tillegg til at hele kvelden liksom går med til å legge unger, siden vi også har en 2-åring som må begynne legginga før kl 19. Hva er normal leggetid for en 8-åring? Jeg skjønner jo at han får være oppe litt lengre i helger og ferier, men syns 22 er i seneste laget uansett. Anonymous poster hash: b790a...bb5 Godt mulig denne 8 åringen sover lengre enn 7 om morgenen da. Kan ikke skjønne at det er et problem- gjelder jo bare et par kvelder. Videre er det forskjell på 6 og 8 år. Anonymous poster hash: 20e4a...931
prill Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Ja, han sover sikkert lenger om morgenen. Det jeg bekymrer meg for er kanskje egentlig at 6-åringen også skal holde seg våken til 22 flere kvelder på rad, og bli helt overtrøtt umulius.. De skal sove på samme rom ja,så tenker jeg foreslår felles lesing og legging halv ni. Men om det blir dårlig mottatt så får det bare bli som det blir. Er jo uansett ikke mange dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå