Gå til innhold

Hvordan unngå nettdatere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle single menn en fortidsom nettsjekker? Har innsett at en del av de er litt ødelagte. De har vært aktive i årevis og er ganske på når de sjekker. Jeg styrer unna slike om jeg oppdager dette. Men jeg har jo ikke noen oversikt over hva de gjør og hvor lenge de har nettsjekka. Så innimellom tar man en sjangs på feil fyr :P

Greia er at slike menn har et fryktelig dårlig syn på damer. De anser damer som forbruksvarer. Er det ikke dunder og kanakas fra første stund, så finner de en ny en innen en time :P Eller bare plukker opp fra en av de som de har på gress.

Jeg orker ikke tanken på å møte slike menn. Jeg går bevist inn for ikke å gå etter de såkalte kjekke mennene. Men heller de vanlige og ordinære. Men det er pokker ikke lett å finne en som ser på damer som mennesker og ikke en vare :P

Skulle så gjerne hatt noen kontrollspørsmål for å sile de ut.

Anonymous poster hash: 03b20...fe2
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike menn? Jeg tror nær sagt halve befolkningen har vært registrert på et sånt nettsted nå. Det sier fint lite om personligheten deres.

Anonymous poster hash: 29ee5...191
  • Liker 8
Skrevet

Slike menn? Jeg tror nær sagt halve befolkningen har vært registrert på et sånt nettsted nå. Det sier fint lite om personligheten deres.

Anonymous poster hash: 29ee5...191

Slike menn som bruker datingkanaler for å shoppe damer - de som har en litt for stor "bruk og kast" mentalitet på dette fordi det er så lett å bytte ut dama med en ny en. Behøver ikke være store prosentandelen av mannfolka, men stor nok for at sjansen for å møte slike er tilstede.

Anonymous poster hash: 03b20...fe2

• Liker 2
Skrevet

Venninna mi er sånn, så fort hun finner en liten feil ved en mann dumper hun dem og finner en ny. Hun er lav og slank så hun har draget siden mannfolk flest går etter tynne damer. Problemet er bare at de ikke vet hva slags personlighet hun har så de går selvfølgelig fem på.

Anonymous poster hash: 21837...7cd

• Liker 3
Skrevet

Venninna mi er sånn, så fort hun finner en liten feil ved en mann dumper hun dem og finner en ny. Hun er lav og slank så hun har draget siden mannfolk flest går etter tynne damer. Problemet er bare at de ikke vet hva slags personlighet hun har så de går selvfølgelig fem på.

Så dritt at det finnes slike damer også :( Jo flere som oppfører seg slik, jo flere folk blir ødelagt. De har jo en fæl dominoeffekt på datingmarkedet.

Så mange skadeskutte kvinner og menn der ute fordi de har møtt på dater med lav moral. Men jeg tror de fleste vil, men de er ikke sikre og trygge nok på seg selv, og bruker derfor dater for å få en selvtillitsboost.

Anonymous poster hash: ce4d1...529

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror det er lettere om du heller blir mindre nærtagende og aksepterer virkeligheten.

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet

Tror det er lettere om du heller blir mindre nærtagende og aksepterer virkeligheten.

kaster dritt for adelige

Skrevet

Tror heller det er bedre at kynikerene tar sin hatt og går.

• Liker 1
Skrevet

Tror heller det er bedre at kynikerene tar sin hatt og går.

Klart, det aller letteste i alle tilfeller er at alle man ikke liker eller er uenige med går sin vei. Problemet er bare at de gjerne ikke gjør det, og da må man nesten forholde seg til at de er der.

Skrevet

Klart, det aller letteste i alle tilfeller er at alle man ikke liker eller er uenige med går sin vei. Problemet er bare at de gjerne ikke gjør det, og da må man nesten forholde seg til at de er der.

Ingen problem å være uenige med folk. Det er faktisk en stor gave. Det er jo med på å bringe ting i et større perspektiv. Lære seg å se at en sak har flere sider.

Men at kynisme skal råde over kjærlighet, er ikke bra. Du vet - det ene råtne eple i kurven.

Skrevet

Summers råder ikke over kjærligheten, han bare ber trådstarter forholde seg til virkeligheten.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt samt svar.

- Pavilion, mod

Skrevet

Summers råder ikke over kjærligheten, han bare ber trådstarter forholde seg til virkeligheten.

Det er i grunn innmari bra at summers ikke råder over kjærligheten 😄 eller noen andre for den del.

Til ts... Tips er egentlig å gi det litt tid når du møter noen. Vær litt forsiktig med dem som er superivrige i starten av et bekjentskap, kan ofte være et dårlig tegn. Da disse ofte forsvinner ved om de bare møter et snev av motstand, det virker dom du allerede har erfart.

Osgå tror jeg egentlig det er sant at øynene er sjelens speil. Om en leser godt kan en finne mye i et blikk.

Det krever tålmodighet, og genuin interesse for å bli kjent med et menneske. Kan lønne seg å ha litt is i magen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner typen du beskriver, men det ville aldri falt inn meg personlig å tenke at alle menn som datet på nett var "sånn". Nettdating har blitt et ganske streit verktøy i mine øyne, mange er hektiske i hverdagen og bruker uansett mye nett og gadgets sånn at det ikke bare er freaks og wierdos som bruker nettdating lenger, er mitt inntrykk.  Og jeg tror det er vanskelig i dag å komme unna en mann som ALDRI har prøvd nettdating. Kvinne kanskje ca hver tredje.

Anonymous poster hash: f4675...f99
  • Liker 4
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Har alle single menn en fortidsom nettsjekker? Har innsett at en del av de er litt ødelagte. De har vært aktive i årevis og er ganske på når de sjekker. Jeg styrer unna slike om jeg oppdager dette. Men jeg har jo ikke noen oversikt over hva de gjør og hvor lenge de har nettsjekka. Så innimellom tar man en sjangs på feil fyr :P Greia er at slike menn har et fryktelig dårlig syn på damer. De anser damer som forbruksvarer. Er det ikke dunder og kanakas fra første stund, så finner de en ny en innen en time :P Eller bare plukker opp fra en av de som de har på gress. Jeg orker ikke tanken på å møte slike menn. Jeg går bevist inn for ikke å gå etter de såkalte kjekke mennene. Men heller de vanlige og ordinære. Men det er pokker ikke lett å finne en som ser på damer som mennesker og ikke en vare :P Skulle så gjerne hatt noen kontrollspørsmål for å sile de ut. Anonymous poster hash: 03b20...fe2

Hva med å bli en ikke-nettdater selv? :-)

Det er ikke så vanskelig å sile ut nettdatere.

Du må kunne omgås folk IRL og ta deg tid til å bli kjent med folk. Du oppdager fort når du møter gutter som ikke klarer det samme i retur.

Skrevet

Hva med å bli en ikke-nettdater selv? :-)

Det er ikke så vanskelig å sile ut nettdatere.

Du må kunne omgås folk IRL og ta deg tid til å bli kjent med folk. Du oppdager fort når du møter gutter som ikke klarer det samme i retur.

Tror det er fire måneder siden sist jeg var på Tinder. Har ingen andre kontoer noen sted. Jeg var litt på Sukker men var kanskje logget inn fire ganger i året :P det ville jo ha penger fra meg.

Men når jeg møter en mann i det virkelige liv, så er det ikke lett å vite hvor aktiv han er på nett ved siden av.

• Liker 1
Skrevet

Kvinne som nettsjekker ønsker mann som ikke nettsjekker.

Denne lille setningen oppsummerer vel kvinners ufattelige hykleri og kravmentalitet ganske greit. 

Anonymous poster hash: 3c38f...587
  • Liker 3
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Tror det er fire måneder siden sist jeg var på Tinder. Har ingen andre kontoer noen sted. Jeg var litt på Sukker men var kanskje logget inn fire ganger i året :P det ville jo ha penger fra meg.

Men når jeg møter en mann i det virkelige liv, så er det ikke lett å vite hvor aktiv han er på nett ved siden av.

Damer som har denne holdningen i forhold til nettdating og dating har jeg funnet interessante helt siden jeg ble singel for 4,5 år siden. Det er synd at det er så vanskelig å finne dere. Og når jeg først finner ei som er avbalansert som dette, så er det nesten umulig å få i gang en samtale med dere :-P.

Når du møter på noen, så legg han til på Facebook. Hvis han er veldig aktiv der, så er det en sannsynlighet for at han bruker en del tid på Tinder/nettdating også.

Jeg regner med at du ønsker å unngå og utsette deg for negativt kvinnesyn. Det er nok av damer med negativt mannesyn også, så jeg tar meg veldig god tid til å bli kjent. Er i vennemodus først, men prøver også å gi noen komplimenter/vise litt interesse for å se hvordan hun håndterer dette. Det pleier å gi en indikasjon på hvor personen er i forhold til følelser. Slikt har gjerne sammenheng med hvordan man forholder seg til det motsatte kjønn.

Ellers kan du jo prøve å snakke om ting som det er typisk at menn med et negativt kvinnesyn reagerer på.

Bare ta det veldig forsiktig, så du slipper negative reaksjoner mot deg som person. Likestilling er en typisk ting. Hvis du snakker om det i mannens favør, så gjør du faktisk ikke noe galt ovenfor han, men du kan jo se om han hisser seg opp over temaet eller ikke :-).

Håper dette kan være til hjelp for deg :-).

Skrevet

Damer som har denne holdningen i forhold til nettdating og dating har jeg funnet interessante helt siden jeg ble singel for 4,5 år siden. Det er synd at det er så vanskelig å finne dere. Og når jeg først finner ei som er avbalansert som dette, så er det nesten umulig å få i gang en samtale med dere :-P.

Når du møter på noen, så legg han til på Facebook. Hvis han er veldig aktiv der, så er det en sannsynlighet for at han bruker en del tid på Tinder/nettdating også.

Jeg regner med at du ønsker å unngå og utsette deg for negativt kvinnesyn. Det er nok av damer med negativt mannesyn også, så jeg tar meg veldig god tid til å bli kjent. Er i vennemodus først, men prøver også å gi noen komplimenter/vise litt interesse for å se hvordan hun håndterer dette. Det pleier å gi en indikasjon på hvor personen er i forhold til følelser. Slikt har gjerne sammenheng med hvordan man forholder seg til det motsatte kjønn.

Ellers kan du jo prøve å snakke om ting som det er typisk at menn med et negativt kvinnesyn reagerer på.

Bare ta det veldig forsiktig, så du slipper negative reaksjoner mot deg som person. Likestilling er en typisk ting. Hvis du snakker om det i mannens favør, så gjør du faktisk ikke noe galt ovenfor han, men du kan jo se om han hisser seg opp over temaet eller ikke :-).

Håper dette kan være til hjelp for deg :-).

Takk for et godt svar :) Flere menn som deg ville vært bra.

Traff forresten en fyr for en stund siden via felles venner. Jeg la han til på facebook og han var sånn middels aktiv der. Befriende og se. Men en venninne så det nylige vennskapet og kunne fortelle at hun hadde chattet med han på Tinder i flere uker :fnise:  Men han var dårlig på nettsjekking. Var bare small-talk. Det ble noen måneder med surring, men ble aldri noe ut av det. Vi er derimot gode venner nå da :)

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Takk for et godt svar :) Flere menn som deg ville vært bra. Traff forresten en fyr for en stund siden via felles venner. Jeg la han til på facebook og han var sånn middels aktiv der. Befriende og se. Men en venninne så det nylige vennskapet og kunne fortelle at hun hadde chattet med han på Tinder i flere uker :fnise:  Men han var dårlig på nettsjekking. Var bare small-talk. Det ble noen måneder med surring, men ble aldri noe ut av det. Vi er derimot gode venner nå da :)Anonymous poster hash: ce4d1...529

Takk og bare hyggelig :-).

Jeg tenker at alt for mange er redde for "vennefella". Farmor på 90 år ga meg litt innsikt i hvordan dette Fungerte før. Da hadde de langt mer å tape om de giftet seg med feil person og fikk barn. Nå har man riktignok ikke det problemet lenger, men det er jo greit å vite hva slags menneske det er man involverer seg med på dypt plan :-p. Det kan spare en for et knust hjerte og det som verre er :-p.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...