AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg trener i utgangspunktet for å rette opp i en medfødt skade i hofte og ankel, men selvfølgelig vil jeg gjerne også gå ned i vekt av treningen jeg holder på med. I dag fikk jeg beskjed av noen som har trent langt mer og lenger enn meg, at treningen min er "for liten" til at det vil gjøre noe utslag på vekt. Jeg vil legge til at jeg aldri har trent før i mitt liv, og at dette er de første mnd. Opplegget mitt er som følger; 4 dager i uken jogger jeg 30 minutter og avslutter med strekkøvelser, styrkeøvelser ol - utlevert av kiropraktor. Disse øvelsene startet med 10x3 (feks 30situps). Etter to mnd har dette økt til 10x5 med noe økning i vekt osv. Jeg blir utrolig svett og varm av dette. Og avslutter med tøying av muskler. 3 dager i uken har jeg hviledag. Men jeg går til jobb (30min) hver eneste dag. (Også de 4 dagene jeg trener) Samtidig har vi tatt inngrep i matveien. Om dagen ligger middager på ca 650 kcal. Det blir ikke telt kalorier sånn nøye og nøyaktig, men velger sunnere løsninger enn tidligere. Er virkelig ikke dette nok? Er det i så tilfelle noen som har tips til hvordan jeg Evt skal legge opp ny plan så jeg får noe ut av det? Litt frustrert over at det blir "gjort så mye" og få beskjed om at det ikke er nok. Anonymous poster hash: 37c68...45a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Klart det er nok. Spesielt nå. Du kan jo ikke gå fra 0 til 100 på så kort tid heller. Du har funnet en rytme som passer deg, og ingen ting er bedre enn det. Og så får du se i fremtiden om du vil øke på mer og utfordre deg mer. Men per i dag så trenger du ikke tenke på det. Anonymous poster hash: 1b568...236 3
Gjest Honeyblossom Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Hvis du er helt ny på treningsfronten syns jeg ikke det er for lite. Greit å starte forsiktig og heller jobbe seg oppover så får du heller vurdere senere om du vil øke på litt mer eller om du er fornøyd med resultatet det du allerede gjør gir deg
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Hvis du er helt ny på treningsfronten syns jeg ikke det er for lite. Greit å starte forsiktig og heller jobbe seg oppover så får du heller vurdere senere om du vil øke på litt mer eller om du er fornøyd med resultatet det du allerede gjør gir deg Jeg er så ny du kan få meg. Har ikke vært i spesielt mye aktivitet (typ trening) siden gymtimene på ungdomsskolen Anonymous poster hash: 37c68...45a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Å jogge 4 dager i uken, gjøre øvelser/tøying er ikke lite trening, uansett hvor erfaren man er. Og når du i tillegg går 30 minutter hver dag, er det heller ikke lite aktivitet på generelt grunnlag. Anonymous poster hash: a1ff7...42a 3
Gjest Honeyblossom Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Jeg er så ny du kan få meg. Har ikke vært i spesielt mye aktivitet (typ trening) siden gymtimene på ungdomsskolenAnonymous poster hash: 37c68...45a Skjønner. Da syns jeg du er veldig flink nå! Hvis du er medlem på et treningsstudio kan jeg anbefale å prøve step eller aerobics timer hvis ikke skadene dine er altfor ille. Kjempemorsomt og god trening
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Skjønner. Da syns jeg du er veldig flink nå! Hvis du er medlem på et treningsstudio kan jeg anbefale å prøve step eller aerobics timer hvis ikke skadene dine er altfor ille. Kjempemorsomt og god trening Takk nå rødmet jeg litt Jeg har dessverre ikke mulighet til treningssenter da jeg har små barn som må passes på. Jeg har brukt mye tid på å finne et program som fungerer mellom dette med barn og jobb. Men jeg har funnet ut at det funker helt fint å løpe runder rundt huset. Får både stigning og mykt underlag på den måten TsAnonymous poster hash: 37c68...45a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Å jogge 4 dager i uken, gjøre øvelser/tøying er ikke lite trening, uansett hvor erfaren man er.Og når du i tillegg går 30 minutter hver dag, er det heller ikke lite aktivitet på generelt grunnlag. Anonymous poster hash: a1ff7...42a Hele treningen begynte faktisk med den turen til jobb hver dag. Det føltes både godt i muskler og ledd. Og siden jeg startet føler jeg jo selv at det har gått fremover. Litt derfor jeg ikke kunne forstå hvorfor og hvordan det kunne være for lite. Klart, det er nok mindre enn de som virkelig har treningen inne, men der er jeg ikke helt enda. TsAnonymous poster hash: 37c68...45a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Hele treningen begynte faktisk med den turen til jobb hver dag. Det føltes både godt i muskler og ledd. Og siden jeg startet føler jeg jo selv at det har gått fremover. Litt derfor jeg ikke kunne forstå hvorfor og hvordan det kunne være for lite. Klart, det er nok mindre enn de som virkelig har treningen inne, men der er jeg ikke helt enda. TsAnonymous poster hash: 37c68...45a Det er absolutt ikke for lite. Se bort i fra supermosjonistenes holdning, du er godt innenfor det som er anbefalt fra offesielt hold. Anbefalingene er 150-300 minutter i løpet av uken med moderat intensitet, eller 75-150 minutter med høy intensitet. Du går 30 minutter hver dag (150 minutter) og 120 minutter med høy intensitet (slik du beskriver joggingen din). I tillegg er det anbefalt å trene styrke og fleksibilitet minst 2 dager i uken, noe du også gjør gjennom øvelser og tøying. Anonymous poster hash: a1ff7...42a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Det er absolutt ikke for lite.Se bort i fra supermosjonistenes holdning, du er godt innenfor det som er anbefalt fra offesielt hold. Anbefalingene er 150-300 minutter i løpet av uken med moderat intensitet, eller 75-150 minutter med høy intensitet. Du går 30 minutter hver dag (150 minutter) og 120 minutter med høy intensitet (slik du beskriver joggingen din). I tillegg er det anbefalt å trene styrke og fleksibilitet minst 2 dager i uken, noe du også gjør gjennom øvelser og tøying. Anonymous poster hash: a1ff7...42a Skal bokmerke denne til neste gang jeg får beskjed om at jeg trener for lite! Takk!! TsAnonymous poster hash: 37c68...45a
Gjest Tamsi Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Høres ut som noen prøver å være bedre enn deg. Jogging er bra når du skal ned i vekt, og du ligger over det daglige anbefalte aktivitetsnivået, selv de dagene du ikke trener
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Sånn bortsett fra at jeg er overrasket over at sit-ups var anbefalt fra kiropraktor, om jeg forstår deg rett, så er jeg enig med de andre. Dette er en helt fin mengde trening som vil gi deg store helsegevinster. Om du vil gå ned i vekt, er avhengig av om du spiser mindre kalorier enn du forbrenner. Det er ofte lett å tro at man forbrenner mer ved trening enn man gjør, så om man går ned, er avhengig av at man ikke spiser opp alle treningskaloriene og litt til Anonymous poster hash: 7d955...e72
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 Sånn bortsett fra at jeg er overrasket over at sit-ups var anbefalt fra kiropraktor, om jeg forstår deg rett, så er jeg enig med de andre. Dette er en helt fin mengde trening som vil gi deg store helsegevinster. Om du vil gå ned i vekt, er avhengig av om du spiser mindre kalorier enn du forbrenner. Det er ofte lett å tro at man forbrenner mer ved trening enn man gjør, så om man går ned, er avhengig av at man ikke spiser opp alle treningskaloriene og litt til Anonymous poster hash: 7d955...e72 Det er vel ikke direkte "situps" men jeg vet helt ærlig ikke hva øvelsen heter. Jeg har en tykk strikk rundt knærne, holder knærne frahverandre og løfter rompa opp mens jeg strammer opp magen. Hvis denne har et navn er jeg veldig interessert i å vite det 😄. Utover det så er det flere øvelser som går på det å stramme opp magen og styrke rygg. TsAnonymous poster hash: 37c68...45a
muffinshaker Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Det høres ut som hip-thrust eller glute bridge med strikk:) Ikke bry deg om de tullingene som sa du trente for lite:) Du trener mer enn de fleste! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå