AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Hei dere der ute. Vi har nylig gått fra hverandre. Alt er så ferskt, at vi fortsatt eier bolig sammen m.m. Den ene av oss har funnet seg en ny kandidat. Det er også helt ferskt. Men ønsket om å tilbringe tid sammen er veldig høyt. Den andre parten vil ikke at den nye "flammen" skal få komme på besøk i felles bolig. Da det fortsatt er felles eiendom, og det føles veldig krenkende. Den parten som har funnet seg en ny, ønsker også at den "nye flammen" er på besøk når barnet sover. Hvordan ville dere ha reagert på dette? Ville dere bli støtt om den nye partneren kom på besøk, selv om barnet var hos den andre parten? Anonymous poster hash: e5f2f...d23
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Man har lov til å ha besøk av kjæresten sin. Skjønner at det kan være vondt for den andre. Spørsmålet er hvor mye man er villig til å skåne hverandre i en overgangsperiode. Det er tross alt en person du har valgt å få barn med, så kanskje hen fortjener å ikke få strødd salt i såret? Anonymous poster hash: e1387...445 5
skruf Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Så lenge dere har felles hjem så synes jeg ikke noen av dere skal dra ny-kjærester inn i huset selv om det er etter at barnet har lagt seg. Det er snakk om å ha respekt for hverandre selv etter et brudd, og ha respekt for at den andre ikke vil ha fremmede inn i sitt hjem. 19
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Jeg ville blitt støtt og kjempelei meg om min nyblitte eks skulle kose seg i det som inntil nylig var mitt hjem med sin nye flamme. Kanskje mens jeg selv hadde det veldig tungt. Det hadde ikke vært ok for meg om barna var der, nei. Det hadde jeg følt ble veldig forvirrende for dem, for det ville blitt vanskelig å helgardere seg mot at de hørte/traff på denne personen. Jeg synes man skal gå ganske langt for å ta hensyn til hverandre. Anonymous poster hash: 915e4...cbd 4
Carrot Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Som regel er det den som går videre som ikke skjønner "problemet" i en slik setting mens den som fortsatt henger litt igjen i forhold til bruddet føler seg såret over hvor fort den andre er på vei fremover med livet sitt, det å være den som går videre krever at man tar hensyn - spesielt hvis man i tillegg er den som bor i felles hjem. Jeg ville nok følt på det for egen del uansett hvilken side jeg satt på. Det koster så lite å være et bedre menneske som tar hensyn til andre - samtidig som man også skal ta hensyn til seg selv, vrien sak. Men hva med å møtes utenfor hjemmet? Må det skje på kveldstid etter at barnet sover? 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Bor dere begge i felles bolig? Anonymous poster hash: ba63e...8b2
Gjest Magnifiq Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Man kan vel ta seg sammen og vente med å treffe ny flamme i felles hjem til man har gjort opp, og fordelt boet.. Litt respekt bør man ha.
Oppgitt78 Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Var den nye kandidaten en medvirkende årsak til bruddet?
Gjest Vevila Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Det synes jeg er helt sykt! Og ja, jeg har også vert en av dem som fant en ny kort tid etter bruddet, men aldri i verden om jeg hadde tatt ham hjem til felles bosted! Enda mindre når man har barn sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Jeg synes IKKE det er greit å ta med ny kjæreste inn i felles bolig, når dette er mot den andre som bor ders ønske. Da får man heller treffes hos den nye kjæresten. Det er helt unødvendig å strø salt i såret på den måten. Det kan også være veldig uheldig med tanke på at denne nye kjærsten kanskje blir en permanent kjæreste, og dermed stemor/far til barna. Da er det veldig dumt å starte ut med at personen tråkker rundt og "besudler" hjemmet til gamlekjæresten på den måten. Anonymous poster hash: 7f894...708 4
Pinkee Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Har man levd hele livet bak en stein, og mangler evnen til å stave empati, ja, da drar man ny kjæreste inn i felles bolig. Hvis ikke, så lar man være. Greit at det haster med å finne ny partner, men litt folkeskikk er det lov å ha. 5
Alice123 Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Av respekt for eksen hadde jeg ikke surret rundt med en ny kjæreste i mitt og eksens felles hjem. Det virker som en respektløs ting å gjøre, og jeg forstår ikke hvordan det kan bli et hyggelig besøk for NOEN innvolverte. Da får man heller oppføre seg voksent og vente til blekket på skillsmissepapirene har tørket og man har flyttet fra hverandre. 5
GørilB Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Nei, det syns jeg er respektløst. Da får man heller treffes i den andres bolig, eller et annet sted. Jeg hadde heller ikke vært komfortabel med å være på besøk til den eventuelle kjæresten, hvis han fortsatt hadde bodd sammen med eksen.
Feyfeyhey Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey
Rosalie Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 så lenge man fortsatt bor sammen, er ikke forholdet ferdig oppgjort enda. Ergo drar man ikke ny kjæreste inn i felles hjem.
Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2015 #16 Skrevet 11. september 2015 Hei dere der ute. Vi har nylig gått fra hverandre. Alt er så ferskt, at vi fortsatt eier bolig sammen m.m. Den ene av oss har funnet seg en ny kandidat. Det er også helt ferskt. Men ønsket om å tilbringe tid sammen er veldig høyt. Den andre parten vil ikke at den nye "flammen" skal få komme på besøk i felles bolig. Da det fortsatt er felles eiendom, og det føles veldig krenkende. Den parten som har funnet seg en ny, ønsker også at den "nye flammen" er på besøk når barnet sover. Hvordan ville dere ha reagert på dette? Ville dere bli støtt om den nye partneren kom på besøk, selv om barnet var hos den andre parten?Anonymous poster hash: e5f2f...d23 Eh,var hos den andre parten i felles bolig? Hva driver dere med egentlig? Men for all del,inviter tredjeparten før dere i det hele tatt har flyttet fra hverandre. Blir helt matt over tankegangen.Men pytt,barna har jo ikke stemmerett.De voksnes behov er ikke å ta hensyn,det er de selv.Stakkars unger.
Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 Så lenge dere har felles hjem så synes jeg ikke noen av dere skal dra ny-kjærester inn i huset selv om det er etter at barnet har lagt seg. Det er snakk om å ha respekt for hverandre selv etter et brudd, og ha respekt for at den andre ikke vil ha fremmede inn i sitt hjem. Nei,det er det ikke!! Det er hensyn til ungene som bør telle.
skruf Skrevet 12. september 2015 #18 Skrevet 12. september 2015 (endret) Nei,det er det ikke!! Det er hensyn til ungene som bør telle. Hensyn til ungene var en selvfølge da jeg svarte, men også av hensyn til den andre parten. Vedrørende hensyn til ungene så synes jeg det er en selvfølge at man ikke drar ny-kjærester inn i hjemmet deres før foreldrene i det hele tatt har delt boet og flyttet ut. I min verden så bør man ikke presentere nykjærester til ungene før det har gått ganske lang tid og man er sikker på at forholdet til den nye er såpass solid at det er et forhold av varighet. Endret 12. september 2015 av skruf 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #19 Skrevet 12. september 2015 Jeg mener selv jeg pleier å være ganske god til å forstå enkle tekster. Slik jeg leser det, så har den ene flyttet ut, men de eier fortsatt boligen sammen. Altså ingen har kjøpt ut den andre, eller solgt boligen. Hvis jeg likevel har tolket så feil, og det stemmer at dere bor sammen fortsatt, så er det selvfølgelig ikke greit. Anonymous poster hash: e1387...445
Gjest Gaea Skrevet 12. september 2015 #20 Skrevet 12. september 2015 Tråden er ryddet for persondebatt. Marr, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå