AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Hei! Har fått 80% fast stilling som sykepleier på sykehus. Fikk kontrakten i dag, og det står både "midlertidig stilling" og "80% fast". Hva betyr dette? Står ingen utløpsdato i kontrakten, og jeg har heller ikke søkt på vikariat. Men er jo prøvetid på 6mnd, får jeg ny kontrakt etter det da kanskje? Syns det er litt ekkelt å skrive under på da jeg har en 100% fast stilling som jeg har sagt opp for denne jobben. Er ikke lett å få høy fast stilling som sykepleier, så har ikke lyst til å gi fra meg høy prosent fast for noe som bare er midlertidig? Anonymous poster hash: 98ed1...747
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Vi kan jo ikke skjønne noe når du kun setter inn enkeltord dra annonsen. Du får skrive hele avsnitt. Du får sladde navn, sted etc. Anonymous poster hash: 19a70...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Ikke så lett å se med kun denne informasjonen, men om det står 80% fast så er det jo mest sannsynlig en fast stilling, særlig må det jo kunne tolkes slik når det heller ikke står noen utløpsdato. Antar da at det er 20% av stillingen som er midlertidig? Hvis det er prøvetid og det er fast stilling, så er det normalt ikke ny kontrakt etter 6 måneder, da fortsetter du bare stillingen du har. Anonymous poster hash: 37cc3...c9c
Gjest Miss.Silver Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Kanskje den bare er midlertidig frem til du har bestått din 6 måneders prøvetid, og etter det vil den være fast? Beste du kan gjøre er jo å snakke med den nye sjefen din. Spørre hva det går ut på, at du ikke forstod helt
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Ja, skjønner at dere trenger mer informasjon Gikk litt fort i svingene. TILBUD OM MIDLERTIDIG STILLING Vi har gleden av å tilby deg midlertidig stilling som sykepleier ved (Sykehus) (også står det en del informasjon om skattekort, svarfrist osv) Arbeidskontrakt mellom arbeidstaker (navnet mitt) og (Sykehus) er det inngått følgende avtale om midlertidig ansettelse: Stilling Arbeidstakeren ansettes i 80 % stilling fast som sykepleier. Stillingen tiltres 01.12.2015. Det står ingenting om når denne såkalte midlertidige stillingen avsluttes, og da jeg har snakket med den nye sjefen min på telefon så sa han at han ville gi meg 80% fast, og 20% vikariat i tillegg om jeg ønsket(sistnevnte takket jeg nei til der og da per telefon). Jeg har sendt han mail, men ikke fått noe svar. Jeg er litt utålmodig Gleder meg fælt til denne jobben, og det er synd om jeg har misforstått eller den nye sjefen sa feil til meg. TS Anonymous poster hash: 98ed1...747
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 De har rett og slett brukt brevmalen til midlertidig stilling i stedet for den for fast stilling. Slurv, altså. Ring din nye leder i morgen og be om å få en korrekt kontrakt. Anonymous poster hash: 19a70...9f6 1
helenaa Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 De har rett og slett brukt brevmalen til midlertidig stilling i stedet for den for fast stilling. Slurv, altså. Ring din nye leder i morgen og be om å få en korrekt kontrakt.Anonymous poster hash: 19a70...9f6 Dette tenkte jeg også. En midlertidig stilling kan ikke omtales som "fast". Det er fort gjort å glemme overskrifter når man gjenbruker og redigerer i gamle dokumenter. 1
Kanutte Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Feil kontraktsmal. Fast stilling er aldri midlertidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå