Gå til innhold

Overreagerer jeg? (sløsing av mat) miljøet vårt..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hello Kitte

Nordmenn tør sjeldent be om doggybag siden det ikke har vært noen kultur for det her til lands.

Det er vanskelig å be om mer/mindre når man bestiller på en restaurant siden det er veldig stor forskjell på hvor mye mat man får på de forskjellige restaurantene

Jeg var på en restaurant hvor jeg bestilte biff med tilbehør. Der klarte jeg nesten ikke spise opp alt, jeg fikk mye salat, saus og grønnsaker

På en annen restaurant så bestilte jeg en lignende rett, så gikk jeg derfra sulten siden biffen var liten og tilbehøret likeså

Så istedenfor at restaurantene skal gjøre endringer og tilby forskjellig størrelse på porsjonene, så får heller kundene bli flinkere til å be om doggybag om de ikke orker alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, dauer av alle som påstår de ikke klarer å spise opp en porsjon med mat.

Typisk kvinner. 

Anonymous poster hash: b04c2...ffd

har du sett hvor stor en porsjon er på en god del restauranter? De er ofte store nok til å mette 2-3 personer!

Anonymous poster hash: cfc85...ce1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

har du sett hvor stor en porsjon er på en god del restauranter? De er ofte store nok til å mette 2-3 personer!

Det er helt utrolig. Sist jeg bestilte lasagne, fikk jeg en ildfast form tilsvarende to porsjoner, en halv loff pluss salat ved siden av. Trodde jeg skulle sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du går og spiser? Helt alvorlig ment.. Jeg er kvinne, normalvektig og slank og veltrent, og jeg sliter med at jeg aldri blir mett når jeg spiser ute. Jeg synes alle steder serverer knøtaporsjoner. 

Eneste stedene er typisk billige kinarestauranter, men selv der er jeg bare såvidt mett. 

Og Big Horn, men der blir jeg mett kun fordi jeg bestiller omtrent alt de har av tilbehør, noe som ender opp med å koste en formue... 

Jeg har ikke inntrykk av at jeg er voldsomt unormal i matveien. Ja, jeg spiser litt mer enn "normale" kvinnfolk, mest fordi jeg trener mye. Men jeg opplever sjelden at de jeg spiser med ikke spiser opp maten sin ,med mindre det er fordi de ikke liker den. 

Anonymous poster hash: 4c0ff...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg jobber i restaurant, og blir faktisk temmelig irritert når godt voksne mennesker bare spiser halvparten av talerknen. For ikke å snakke om vannflaskene de kjøper, drikker kun to dråper og resten må vi tømme. Hvis de har så jævla god råd..hvorfor ikke bruke pengene på noen som trenger det mer?

Anonymous poster hash: 92ebe...c6e

Du virker bare missunnelig, synes du burde bruke kreftene dine på noe verdiskapende. Slik at du kan kaste ting du ikke liker, mat inkludert.

Hvem har ikke kasta mat en gang?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...