AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg jobber i restaurant, og blir faktisk temmelig irritert når godt voksne mennesker bare spiser halvparten av talerknen. For ikke å snakke om vannflaskene de kjøper, drikker kun to dråper og resten må vi tømme. Hvis de har så jævla god råd..hvorfor ikke bruke pengene på noen som trenger det mer?Anonymous poster hash: 92ebe...c6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Del Skrevet 10. september 2015 Du overreagerer ikke, jeg ville også irritert meg over slikt hvis jeg hadde din jobb.Anonymous poster hash: 2c34e...731 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Del Skrevet 10. september 2015 På hvilken måte vil det være bedre for mijøet om de tvangsforer seg selv etter at de er blitt mett? Dette er jo "tenk på barna i Afrika"-argumenter.. Kan man velge størrelse på porsjonene i restaurantene? Det er svært få steder man kan det.. Og om man da er sulten, men ikke så sulten at man orker hele porsjonen, hvorfor skal man da tvinge i seg mer mat enn man orker, og evt pådra seg overvekt og mageproblemer? Hva gagner det? Så ja, du overreagerer... Om man spiser hjemme er det en sak, da kan man velge hvor mye man lager, og man kan lettere ta vare på rester og bruke dagen derpå. Men når man går ut og spiser, og IKKE kan velge fritt hvor mye man vil ha på tallerkenen, og det heller ikke er så lett å be om restepose, så er det en helt annen sak. Anonymous poster hash: 4c0ff...2cd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Del Skrevet 10. september 2015 Eh, ja, du overragerer. Jeg kaster ikke mye mat hjemme, og gir til veldedighet. Jeg elsker å gå på restaurant, men det er ikke ofte jeg kan ta meg råd til det. Jeg hadde aldri klart å spise opp porsjonene jeg får på en restaurant, skal jeg aldri få lov til å spise ut fordi jeg er småspist? Anonymous poster hash: 467b3...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro Skrevet 10. september 2015 #5 Del Skrevet 10. september 2015 Tror det har mye med at porsjoner på mange restauranter er alt for store - jeg kan ikke fordra å kaste mat jeg heller, men man vil jo ikke forlate et hyggelig måltid med fysisk ubehag etter å ha stappet i seg for mye. Hjemme forsyner jeg meg med det jeg orker, og sparer resten til senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg pleier å spørre hvor mye de vil ha, nettopp fordi jeg syns vi kaster for mye. De skal likevel ha mer enn de spiser opp.. Voksne er barn som er forstørret..Anonymous poster hash: 92ebe...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg pleier å spørre hvor mye de vil ha, nettopp fordi jeg syns vi kaster for mye. De skal likevel ha mer enn de spiser opp.. Voksne er barn som er forstørret..Anonymous poster hash: 92ebe...c6e Hvilket sted er det du jobber, hvor man selv kan få velge hvor mye man vil ha? Det er ekstremt få steder hvor man faktisk kan bestemme selv hvor mye man vil ha.. . Og ofte er man kjempesulten når man setter seg ned, og om man da bare kan forsyne seg én gang, så tar man godt i. Tilbyr stedet ditt gratis påfyll, om de finner ut at de er mer sulten? Eller MÅ de bestemme mengde når de sitter der kjempesulten? Anonymous poster hash: 4c0ff...2cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 10. september 2015 #8 Del Skrevet 10. september 2015 Hvis de selv får bestemme størrelsen på porsjonen, og det blir liggende igjen mye mat, så kan jo det også være et tegn på at maten ikke var særskilt god.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. september 2015 #9 Del Skrevet 10. september 2015 Spiser nesten aldri opp maten min på restaurant, men spør pent etter en liten boks for å ta med rester hjem. Så har jeg lunsj dagen etter, eventuelt kveldsmat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #10 Del Skrevet 18. september 2015 Dere får be om en mindre porsjon. Jeg kommer ikke på en eneste ordentlig restaurant (altså ikke MacDonalds eller Peppe's) som har ment at det er vanskelig. Anonymous poster hash: 41666...df7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #11 Del Skrevet 21. september 2015 Whaaaat, jeg syns man alltid får for lite mat på restaurant :O (med mindre man bestiller en 600-grams burger ). Det jeg irriterer meg mest over er kunder som kjøper brus, for deretter å kaste flaska i søpla. (Bensinstasjon). Hadde vært mye bedre om de bare satte den utenfor eller inne på stasjonen, eller leverte den til oss. De skal PANTES!Anonymous poster hash: 18a62...81f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 21. september 2015 #12 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg kaster mye mat, har ingen problemer med det. Men om det er mye igjen fra middagen jeg har bestsilt ute, ber jeg om en doggybag. Så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. september 2015 #13 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) .. Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 25. september 2015 #14 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg jobber i restaurant, og blir faktisk temmelig irritert når godt voksne mennesker bare spiser halvparten av talerknen. For ikke å snakke om vannflaskene de kjøper, drikker kun to dråper og resten må vi tømme. Hvis de har så jævla god råd..hvorfor ikke bruke pengene på noen som trenger det mer?Anonymous poster hash: 92ebe...c6e Hmm har aldri opplevd at man kan velge hvor mye man vil ha....Jeg spiser kun ute når jeg må i jobbsammenheng netopp fordi det du beskriver er tilfellet for meg. Jeg har bare ikke kjans til å spise opp, føler på det, får hets for det og ingen mulighet for å få mindre. De man spiser med + kelner blir sur om man bare tar forrett hvilket jeg synes er passe mye og ja....misliker i det hele tatt sterkt å spise på restaurant...jo finere restaurant jo verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttmeis Skrevet 25. september 2015 #15 Del Skrevet 25. september 2015 Skjønner deg godt, men om porsjonene er så store at de kan mate hele afrika, så går det rett og slett ikke å spise opp alt, for min del. Det var bare en liiten overdrivelse, altså, for de som ikke skjønte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
artigsjokk Skrevet 26. september 2015 #16 Del Skrevet 26. september 2015 Jeg klarer ikke spise opp heller, men jeg ber alltid om doggybag, for jeg vil jo ikke bare gå fra den gode maten. Tror kanskje noen er redd det virker litt gjerrig å ta med restene hjem. Jeg ser derimot på det som et kompliment til restauranten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 27. september 2015 #17 Del Skrevet 27. september 2015 Det er vel ikke fordi de syns det er så greit å kaste mat, men fordi de rett og slett er mette. Kanskje restaurantene burde blitt flinkere til å enten kunne tilpasse porsjonene, slik at man kunne bestilt liten, medium eller stor, og vært flinkere til å tilby dogybag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #18 Del Skrevet 27. september 2015 Haha, dauer av alle som påstår de ikke klarer å spise opp en porsjon med mat. Typisk kvinner. Anonymous poster hash: b04c2...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 27. september 2015 #19 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) Synes du overreagerer, du bør ha respekt for at gjestene stopper når de har fått nok mat. Ofte så får jeg for mye mat på restaurant og jeg nekter å spise meg overmett fordi jeg har fått servert mer mat enn jeg klarer. Å be om doggybag har jeg gjort, men har opplevd på flere restauranter at servitørene tydelig ikke har likt denne forespørselen. Du bør foreslå at dere bruker maten til dyrefôr istede for å gå rundt å være irritert på kundene. Endret 27. september 2015 av miaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 27. september 2015 #20 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg skjønner frustrasjonen, for jeg har selv jobbet lenge i bransjen og ser hvor latterlig mye mat som kastes, men gjestene kan ikke lastes for dette, det er ikke der feilen ligger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå