Gå til innhold

Gran Canaria, playa del ingles. Hvordan er det der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner skal dit i november, men hvordan er det der nede? Vi har fått hotell litt utafor sentrum, men er sentralt. Vi ville ikke bo midt i suppa liksom.

Hvordan er shopping mulighetene? Maten? Uteliv? Vi er ikke ute etter røpe plasser. Kan noen anbefale noen utesteder/puber hvor det er koselig og ikke der alle 20 åringer går.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: ccc29...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å rusle litt rundt i nærområdet, og finne et sted som passer dere. Det er plenty med spise/drikkesteder å velge mellom, i alle mulige varianter.

Shopping er som de fleste andre steder i "syden", mye juggel. Men, det finnes jo flere gode kjøpesentre rundt på øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playa del Ingles er på feil side av Gran Canaria i forhold til varmt og lunt klima. Vinden står inn fra kystenmog det ernkaldt.

Shopping er best i bakgatene ikke på Jumbo senteret, der blir du gal av å gå, fordi du ikke får gå i fred for selgere. Pruting er en kunst, prisene er høye for samme vare får du i "kina-butikkene" til en langt lavere pris enn du klarer å prute ting ned til.

Dra med buss eller taxi til Arguineguin på tirsdagsmorgenen mellom klokken 9 og 14 er der marked på norskeplassen. God shopping? Kanskje om du er god på pruting.

Spisesteder og mat? Du må nesten prøve deg frem og finne steder du trives med og mat som passerdin smak. Utvalget er stort.

Anonymous poster hash: 9e390...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playa del ingles er en partyplass. Restauranter er det nok av, overalt. Har spist mange plasser der, og aldri blitt matforgiftet.

I Playa del ingles finner man mange utesteder, alt fra metalbarer (f.eks Adrenaline og Turbo pub. Jeg elsker Turbo pub) til diskoteker og danseband-steder.

Det er ikke noe bra shopping i selve Playa del ingles, det er stort sett bare turistbutikker der.

Hvis dere vil shoppe ville jeg anbefale dere å dra til Vecindario, der ligger det et shoppingsenter som heter Atlantico.

Eller hvis dere skal ha enda bedre shoppingmuligheter, dra til Las Palmas. Det er mange shoppingsentre der, som El Muelle, Las Arenas, og La terazza.

Anonymous poster hash: 0cd24...319
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får vel prøve oss litt fram. Er ikke så interessert i juggel butikker da jeg aldri har funnet noe fint der. Vi kommer til å feste litt, men er ikke ute etter noe rølpe festing og vil holde oss unna de verste plassene.

Anonymous poster hash: ccc29...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...