Gå til innhold

Når er man egentlig klar for graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Har nå hatt en stund sånne perioder der ønsker og få barn, ene dagen kjenner jeg mer enn andre. 

1. Jeg er snart 26 år gammel

2. Har samboer ( Har fast jobb & et barn fra tidligere forhold) 

3. Har en grei fast jobb 

4. Leier leilighet 

Det er så mange tanker som surrer.. Det er ikke bare bare og få barn, alt blir snudd opp ned.  Jeg føler den "biologiske" klokken begynner å tikke, jeg blir jo ikke yngre. Så jeg kjenner et slags press at jeg må ikke bli "for gammel" før jeg får et barn. 

Og jeg tenker også at ting må jo være på stell, sånn som: Kjøpe leilighet, få seg bil, stabil økonomi osv.
    Men selvfølgelig så går jo ikke alt som man "forventer". 

Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: ad225...6f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette må du nesten finne ut av selv, bare du kan ta den avgjørelsen basert på hvordan du kjenner deg selv. Jeg vil si det viktigste som bør være på plass er et stabilt forhold, trygg økonomi og tak over hodet. Å eie er ikke nødvendig, mener jeg da.

Dersom dere begge ønsker barn, så kan det være greit å bare hoppe i det. Man føler seg ikke nødvendigvis klar. Selv følte jeg meg ikke klar - men visste at jeg ønsket meg et barn en gang i livet, og nå har vi en liten hjerteknuser :) Når det er sagt har du fortsatt god tid, haster ikke nær du bare er 26 :)

Anonymous poster hash: 1fd61...178

Skrevet

Jeg tenker at dette må du nesten finne ut av selv, bare du kan ta den avgjørelsen basert på hvordan du kjenner deg selv. Jeg vil si det viktigste som bør være på plass er et stabilt forhold, trygg økonomi og tak over hodet. Å eie er ikke nødvendig, mener jeg da.

Dersom dere begge ønsker barn, så kan det være greit å bare hoppe i det. Man føler seg ikke nødvendigvis klar. Selv følte jeg meg ikke klar - men visste at jeg ønsket meg et barn en gang i livet, og nå har vi en liten hjerteknuser :) Når det er sagt har du fortsatt god tid, haster ikke nær du bare er 26 :)

Anonymous poster hash: 1fd61...178

Takk for svar :)   Har tendens til og overtenke å nesten få litt "panikk". 

Bare vet at jeg kommer til og bli en god mor å passer til morsrollen, så føler jeg det presset med å få. barn.

Siden alle jeg nesten kjenner har fått barn, begynte så tidlig som 18 års alderen. 

Men jeg får ta det med tiden :) 

Anonymous poster hash: ad225...6f9

Skrevet

Kjenn godt etter om du er sammen med rett mann. Det er det viktigste.

Anonymous poster hash: 2afc7...167

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...