AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Enkelt og greit, hvordan foregår en time på familievernkontoret? Dette er ikke snakk om mekling, men vi sliter veldig for tiden og jeg ønsker hjelp før vi kommer så langt at vi må til mekling.Anonymous poster hash: f2a30...605
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Det foregår i det store og det hele som en vanlig samtale. Du ringer og får en time. Når dere kommer dit venter dere på et venterom, og så blir dere hentet av den dere har fått time hos, vi var hos en psykolog. Vedkommende var veldig behagelig og rolig- vi følte oss ivaretatt og sett begge to, en veldig god opplevelse. Så blir dere bedt om å legge frem problemet eller "saken", og begge to blir hørt. Med oss, så oppsummerte psykologen til slutt. Deretter avtalte vi ny time. Fvk er ikke ment som et langtidsprosjekt/tilbud, så vi hadde fire timer. Vi hadde stor utbytte av det begge to, og er det noe jeg er glad for, så er det at vi gikk dit. Holdningen var veldig åpen og ikke- dømmende, og sånn at "her skal alle få hjelp". Dette var i Oslo, men fungerer vel nogenlunde på samme måte andre steder. Også er det jo gratis. Reddet forholdet vårt. Anonymous poster hash: 21369...36c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Det foregår i det store og det hele som en vanlig samtale. Du ringer og får en time. Når dere kommer dit venter dere på et venterom, og så blir dere hentet av den dere har fått time hos, vi var hos en psykolog. Vedkommende var veldig behagelig og rolig- vi følte oss ivaretatt og sett begge to, en veldig god opplevelse. Så blir dere bedt om å legge frem problemet eller "saken", og begge to blir hørt. Med oss, så oppsummerte psykologen til slutt. Deretter avtalte vi ny time. Fvk er ikke ment som et langtidsprosjekt/tilbud, så vi hadde fire timer. Vi hadde stor utbytte av det begge to, og er det noe jeg er glad for, så er det at vi gikk dit. Holdningen var veldig åpen og ikke- dømmende, og sånn at "her skal alle få hjelp". Dette var i Oslo, men fungerer vel nogenlunde på samme måte andre steder. Også er det jo gratis. Reddet forholdet vårt.Anonymous poster hash: 21369...36c Takk. Har bestilt time. Og vil vel få det i løpet av 4 uker. Vi mener begge vi har et solid forhold i grunnen. Men nå sliter vi veldig. Tidligere har vi klart å løse problemer i felleskap og kommet oss styrket ut av det. Nå føler vi at vi sitter å stanger hode i veggen, og selv om vi begge vet vi har ting å bli bedre på klarer vi ikke å komme til bunns med det. Vi går begge alt for fort i forsvar, og dette håper jeg vil bli bedre dersom det er en tredjepart til stedet. Tenker at vi har et godt utgangspunkt til å komme oss igjennom dette i og med at både jeg og han vet og ser at vi har ting vi selv kan forandre for at det skal bli bedre. I stedet for at vi kun ser feilene hos den andre. Ts Anonymous poster hash: f2a30...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå