AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Lurer på å kjøpe dette kameraet. Har et Canon 1000D fra før av. - Kan jeg bruke linsene jeg har fra før på dette nye kameraet? - Er det stor forskjell i bildekvaliteten på disse to? Noen som kan guide meg litt? Anonymous poster hash: d4b26...7f5
Kraula Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 M3 er speilløst, så du vil måtte bruke EF-linser.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Hva er EF linser? Jeg er helt nybegynner i dette her :-) Vet du om det er stor forskjell på bildekvaliteten på disse to kameraene? Anonymous poster hash: d4b26...7f5
Kraula Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Vet dessverre ingenting om forskjellen på bildene, men at EF-linsene er andre enn de man bruker til xx/xxx/xxxxD-kameraene til Canon. Du kan evt ta en titt på hvilke objektiver du kan få tak i, hvordan bildene blir med de (se under hvert bilde, der kan du se hvilket kamera som har brukt), om du sjekket her: https://pixelpeeper.com/lenses-mirrorless/ (Da går du inn på de forskjellige objektivene og sjekker, så der kan du selv sammenligne med speilrefleks )
Kraula Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Synes iallfall 22mm f2-objektiver så bra ut. 18-55mm var brukbart, men de to siste ville jeg neppe investert i.
Safira Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Jeg har selv EOS M (det første) og et litt dyrere canon-spelrefleks . EF er navnet på canon-fatningen. 1000D kan bruke objektiver med EF eller EF-S fatning. EOS M kan bruke objektiver med EF-M fatning. Du kan bruke objektivene du har med en adapter (EF til EF-M), de vil muligens fokusere noe tregere med adapteren. Har du mange objektiver du kunne tenke deg å bruke kan det hende at et 100D eller 700D/750D osv. vil være et bedre valg. EOS M er bedre i mørket, det kan bruke høyere ISO-verdi enn 1000D, det er ikke sikkert du vil merke noen forskjell i dagslys. EF-M 22mm f/2 er et bra objektiv til EOS M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå