Gå til innhold

Hvor lenge skal man gi stedet en sjanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi flytta til et nytt sted for et par år siden, og er fornøyd med huset og stedet, men sliter med det sosiale. Ingen barn som ungene kan leke med i de nærmeste husene, ingen av naboene er interessert i noe kontakt, og de andre foreldrene i barnehagen viser ingen interesse for å bli kjent med oss. Jeg har prøvd,men får bare avvisninger. Vesla trives i barnehagen, men har ingen jenter på samme alder der. Er bekymret for skolestart neste år, da klikker gjerne dannes i barnehagen. Noen andre med lignende erfaringer? Noen tips? Vet ikke om det hjelper å flytte og ønsker egentlig ikke å gå så drastisk til verks. Men hadde håpet det sosiale skulle gå litt lettere.

Anonymous poster hash: 7b5de...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygd eller by og hvorfor bor dere der dere bor nå? Om dere skal vurdere noe annet kommer jo ann på om dere har gode alternativer eller ikke.

Anonymous poster hash: 24d61...ecb

• Liker 1
Skrevet

Klikker dannes ikke nødvendigvis i barnehagen altså. Mange starter "alene" på skolen.

Anonymous poster hash: a3324...b4f

• Liker 3
Skrevet

Det er sant det du sier at klikker dannes i barnehagen. 

Vi flytta til et nytt sted da datteren min begynte i 1.klasse. Ikke ideelt, men det måtte bli sånn.

Hun kjente ingen, og vi merker jo godt at de fleste kjente hverandre fra før -både av barna og foreldrene.

Anonymous poster hash: 3058d...35a
Skrevet

Det er sant det du sier at klikker dannes i barnehagen.

Vi flytta til et nytt sted da datteren min begynte i 1.klasse. Ikke ideelt, men det måtte bli sånn.

Hun kjente ingen, og vi merker jo godt at de fleste kjente hverandre fra før -både av barna og foreldrene.

Anonymous poster hash: 3058d...35a

Slik var det her også, men etter en mnd merket vi ikke til at noen hadde gått i Bhg sammen.

Skrevet

Takk for svar! Vi har egentlig ikke noe bedre alternativ heller. Og jeg er redd det ikke ville blitt lettere noe anna sted. Synd vi nordmenn er så lite imøtekommende...:/ Men det var jo litt oppmuntrende å høre at det gikk greit etter en stund for dere, selv om hun var ny.

Anonymous poster hash: 7b5de...2b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...