AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Er finnene mer jordnære, glade og litt mer laidback enn skandinavere? Jeg har liksom bare litt det inntrykket. Og jeg jobbet sammen med noen finnske for et par år siden, og de hadde mye høyere arb.moral og ja, var generelt mer avslappet enn oss.Anonymous poster hash: d637b...3d1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Har bodd i alle tre land. Nordmenn og Svensker er mest lik hverandre kulturelt sett, men Finner og Nordmenn deler den typisk trause og innadvendte væremåten. Alle er disiplinerte og gode arbeidere (I motsetning til hva mange tror om oss. Nordiske arbeidere er kjente for å gjøre ting skikkelig når de først skal gjøre noe), men vil kanskje si at Finnene er de meste disiplinerte streberne, spesielt når det kommer til akademia. I Sverige så er det mye større fokus på entreprenørskap og teknologi, mens vi her i Norge har hvilt aaaaaltfor lenge på olja. Nordmenn har lenge hatt den mentaliteten at om de bare gjør det nogenlunde bra på skolen, så venter det en godt betalt jobb i enden av tunnelen der du ikke trenger å slite deg ut. Anonymous poster hash: d5d4d...8eb 1
Gjest Blomsterert Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Har bodd i alle tre land. Nordmenn og Svensker er mest lik hverandre kulturelt sett, men Finner og Nordmenn deler den typisk trause og innadvendte væremåten. Alle er disiplinerte og gode arbeidere (I motsetning til hva mange tror om oss. Nordiske arbeidere er kjente for å gjøre ting skikkelig når de først skal gjøre noe), men vil kanskje si at Finnene er de meste disiplinerte streberne, spesielt når det kommer til akademia. I Sverige så er det mye større fokus på entreprenørskap og teknologi, mens vi her i Norge har hvilt aaaaaltfor lenge på olja. Nordmenn har lenge hatt den mentaliteten at om de bare gjør det nogenlunde bra på skolen, så venter det en godt betalt jobb i enden av tunnelen der du ikke trenger å slite deg ut. Anonymous poster hash: d5d4d...8eb Jøss.Dette kunne jeg skrevet selv:-) Mao,vi har erfart dette nøyaktig likt! :-)
sukkerspinnn Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Jordnære stemmer kanskje, men laidback og glade er ikke akkurat noe jeg forbinder med finner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå