Gå til innhold

Sansene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du skulle være så uheldig å miste en av sansene dine. Hvilken ville du valgt og hvorfor?

Anonymous poster hash: 100e4...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansen for iskrem. Da hadde jeg blitt veldig mye sunnere...   :plystre:

Skrevet

Berøringssansen kanskje.

På den måten kan jeg fremdeles smake god mat, lukte på nybakte brød, se den fantastiske verdenen vi lever og høre på  musikk/snakke med mennesker.

Skrevet

Berøringssansen kanskje.

På den måten kan jeg fremdeles smake god mat, lukte på nybakte brød, se den fantastiske verdenen vi lever og høre på  musikk/snakke med mennesker.

Enig i mye av dette, men jeg tror jeg ville mistet luktesansen.

Det å kjenne at noen tar på meg, klemmer, kysser  -er en utrolig følelse jeg ikke vil være foruten. .. :)

Skrevet

Husk at ved å gi slipp på luktesansen mister man utrolig mye av smakssansen også. 

Anonymous poster hash: 56b1c...ace
Skrevet

Jeg troooooor jeg ville mistet hørselen. Jeg mistet luktesansen da jeg hadde bihulebetennelse, gikk rundt i en lett paranoia for å lukte vondt, man merker ikke hvis maten lukter bedervet, man lukter ikke røyk hvis det skulle begynne å brenne osv. Berørelsessansen er skummel å miste, merker ikke hvis en skader seg, setter seg på noe skarpt etc. Smakssansen er en kilde til mye glede, så ville helst ikke mistet den :P Å miste synet er det ultimate marerittet, føler man blir veldig avhengig av hjelp.

Skrevet

Blir som å velge mellom pest og kolera. Men jeg hadde gått for smakssansen. Man har jo fortsatt luktesansen, så man vil nok "smake" litt unsett. Prøv å spise med neseklype, det smaker ikke like sterkt som vanlig.

Anonymous poster hash: 74a82...e01

Skrevet

måtte google sansesystemet nå og tenke meg godt om, svaret blir: smakssansen.
Kan fortsatt innbille meg smaken med utsende(synet) og lukten , og hørsel og syn er ganske viktig.
Samme er følesansen

Anonymous poster hash: 4d944...cd4
Skrevet

Smakssansen, så kunne jeg bare levd på grønnsaker og aldri cravet sjokolade -> blitt supertynn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...