Gå til innhold

Utlevering av info fra barnehage

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hei

jeg vet det, her var det snakk om at barnehagen ringte uketlig og snakket med ppt og og i feriene og med navngi moren uten samtykke det er ikke lov

hilsen

Hvem sin ferie? Så vidt jeg vet har både PPT og barnehager åpent i ferier.

Og om ett barn er oppmeldt til PPT (noe vi ikke vet i dette tilfellet, men kan gå ut i fra) så kan man da ringe å få veiedning når som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har iallefall et nært samarbeid med ppt' date=' og av og til henter vi de inn for at de skal kunne gi oos råd. I konkrete tilfeller der de blir hentet inn for å observere et bestemt barn må vi ha foreldrenes eller barnevernets godkjenning. Men vi kan ringe dit og diskutere å mye vi orker.[/quote']

hei

da bftryter dere loven som undomiel sa dere kan ringe og diskutere et barn anonymt en gang og diskutere problematikkere sjenerelt ka nder diskutere så mye dere orker poenget her var at de ikke hadde inhentet mors samtykke til og røpe navnet p¨å hene og barnet

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg skjønner ikke hva du mener poeget er at di har diskutert moren ved navn uten at det er satt i gang tiltak og hentet inn samtykke, jeg syns sjenerelt at ppt bør rette sig mer inn på skolen når barna byner når de bare er seks og se dem an litt lengre en bare i barnehagen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes ikke jeg. Det er mange barn i dag som trenger en hjelpende hånd pga. problemer de voksne har. Så å la dem gå til de begynner på skolen når noe kunne vært gjort før synes jeg er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sin ferie? Så vidt jeg vet har både PPT og barnehager åpent i ferier.

Og om ett barn er oppmeldt til PPT (noe vi ikke vet i dette tilfellet, men kan gå ut i fra) så kan man da ringe å få veiedning når som helst

hei

den barnehage har vel ikke så mye bruk for veiledning i ferien og hetr er ikke barnet oppmeldt det er uten mors sit samtykke derfor har hun meldet det det er ulovlig det er ikke lenge siden en barnhageansatt eller lærer jeg husker ike va ble straffedømt for det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei problemer de har på grunn av voksen er det barnevenret som må gjøre noe med ppt har ikke noe med det, når det gjelder det pedagogiske så er det mest relevant og ha klar t vis barnet skal ha noe spesialopplegg på skolen at dette er klart når det skal begynne jeg mener ikke at det skal komme etterpå, når det gjelder at man ser at barnet har et sosialt problem og både barnehagen ogforeldrene ser det så er det greitmen jegsyns at foreldrenes oppservasjoner også skal telle mye her, vis man har mistanke om at barne kan ha en diagnose så syns jeg det er greit at man begynner tidlig men jeg mener at pedagogiske ting bør man begynne med til skolen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Om det virkelig er slik så har jeg oversett det når jeg har lest her.

Du kan kun ringe PPT anonymt. Skal du utveksle navn må det være med samtykke.

Men barnehager kan alikavel ringe PPT ang. barn (anonymt) uansett om det er ferietid eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Om det virkelig er slik så har jeg oversett det når jeg har lest her.

Du kan kun ringe PPT anonymt. Skal du utveksle navn må det være med samtykke.

Men barnehager kan alikavel ringe PPT ang. barn (anonymt) uansett om det er ferietid eller ikke

hei

ja men det sprøs om vor mye vits det er og her har de ringt uten samtykke, det det gjelder her er at barnehagen har konstruert et problem rundt et bar nog gitt det over til ppt uten samtykke for og få en assisxtent i barnahagen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ja men det sprøs om vor mye vits det er og her har de ringt uten samtykke, det det gjelder her er at barnehagen har konstruert et problem rundt et bar nog gitt det over til ppt uten samtykke for og få en assisxtent i barnahagen

hilsen

Forstod jeg rett: At barnehagen har konstruert ett problem for å få en ekstra assistent i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vis det er foreldrene som er problemet så går man til barnevernet og ikke til ppt, når det gjelder det med diagnoser så er det at mange barn viser tidlig trekk på autisme, aspergers syndrom, tourettes syndrom adhd og så videre da vil det vere greit og komme i gang tidlig med habilitering og hjelp da mener jeg det er riktig og ta kontakt, det jeg mener med speielle pedagoiogiske og andresosiale problemermener jeg en bør se na og vente med og se an hvordan barnet utvikler seg og da vente til nesten skole, jeg er et offer og for ppt, da jeg vasar liten var de ikke så gode som i dag de laget sak av at jegikke var sosial nok i dag vet man at barn ikjke sosialiserer segmedmeren et barntil om gangen, da jeg var liten fikk ikke barn ha sin egen personlighet vi skulle vere slik som desa, det ble mye utredning til ingen nytte, jeg ville vere litt for meg selv og lekte ikke altid med andre man drev egentlig nesten med tvangsosialisering, jeg har snakket med folk i hjelpeapparatet og de er helt enigmedmeg det er bra at det ikke er slik nå, jeg mener nå begynner barna så tidlig på skolen at en kan vente litt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstod jeg rett: At barnehagen har konstruert ett problem for å få en ekstra assistent i barnehagen?

hei

ja det er saken ja, og det er noen som har fortalt at de har opplevd det samme i en annen barnehage og der mistet de den sårt trengte assistenten fordi de haddew fått den på falskt grunnlag, jeg syns du kan lese mer i tråden fordekt informasjon denne har kommet etterpå

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageassistent som har konstruert et problem for å få ekstra personell......

Herregud, den som sier noe sånt kan aldri ha satt sine ben i en barnehage. Det er kun styrer, KUN STYRER i en barnehage som kan godkjenne bekymringsmelding fra en barnehage.

Hva folk gjør som privatperson er vel ikke det vi diskuterer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, den som sier noe sånt kan aldri ha satt sine ben i en barnehage. Det er kun styrer, KUN STYRER i en barnehage som kan godkjenne bekymringsmelding fra en barnehage.

Hva folk gjør som privatperson er vel ikke det vi diskuterer her.

hei

nå er det vel ingen som har sakt idrekte at det er en assistent, jeg er enig med deg det er bare styrer som kan gjøre noe og jeg tror styrer har vert med her det er slik det skal vere likevel har det vert ansatte som har tatt seg friheter og det har vert dommer så det kan skje der er også vert leger på sykehus som har meldt fra uten og konsultere sykehusledelsen først

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...