AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Har en 4 år gammel hund, generelt frisk og rask, som på mandag kveld begynte å hoste. Første hostinga begynte ute på en liten tur, og jeg trodde han hadde satt noe i halsen, siden han går å spiser litt gress nå og da. Men det ga seg ikke, men ble verre og verre utover kvelden og natta, slike voldsomme hosterier, flere ganger etterfulgt av spying av gjennomsiktig og hvitt slim. Holdt på slik hele natta. Om morgenen var han betraktelig bedre. Noen host nå og da fram mot rundt 3-tida på dagen, deretter ingen mer hosting. Var pigg og leken hele dagen, utenom at jeg nok syns han ble litt fort sliten når vi gikk en liten tur og han løp løs. I dag har han vært helt ferdig. Ingen hosting, men veldig slapp og treig. Minner meg litt om slik mennesker er når vi er feber.kan gå noen skritt, så veldig slitne. Vil bare sove og hvile. Livner derimot veldig til når jeg har vært ute en tur og kommer inn igjen. Tisset og bæsjet på småturene. Spist bittelitt, men ikke drukket. Drakk masse i går og dagen før derimot. Synes det er veldig godt å krabbe under dyna og ligge inntil meg. Ingen surkling eller lyder fra lunger/halsen, og heller ingen andre ting å merke seg. Utenom at har blitt litt lettere kald. Har selvsagt lest om kennelhoste, og går ut i fra at det er det. Men syntes det gikk over veldig fort, hostinga altså. Og så, er det vanlig å plutselig bli helt sånn her megaslapp? Om ikke kennelhoste, andre ting dere kjenner til av erfaring? Er usikker på om slik slapphet er bare å se an noen dager (hvor mange eventuelt), eller løpe til dyrlege? Han er vaksinert mot kennelhoste, og har kunne møtt en hund i løpet av de 10 siste dagene (men det kan selvsagt vært nok).Anonymous poster hash: 6de8a...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå