lovedrug Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Og jeg tok dem inn ,men lurer på om jeg burde ha latt dem være med moren ? De heiv seg over maten når jeg ga dem,så lurer kanskje på om moren ikke har så mye melk og øyene var helt klistret igjen,men har så dårlig samvittighet med tanke på mammapus :| Jeg hadde ikke sjangs for å få henne inn da dette er en villkatt . Nå får de en fosterhjem ihvertfall ,men dette plager meg
Leo Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Hvor gamle tror du de er? Er det evt. en mulighet for at du kan få tak i en kattefelle og få fanget inn moren også?
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2015 4-5 uker gamle ,jeg skal høre med mattilsynet om de har feller og legge ut .
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2015 Hvor gamle tror du de er? Er det evt. en mulighet for at du kan få tak i en kattefelle og få fanget inn moren også? Glemte og sitere deg
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2015 Har jeg egentlig grunn til og ha dårlig samvitighet?
Leo Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Nei, du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men så små kattunger tåler ikke nattefrosten som nå har kommet eller er rett rundt hjørnet mange steder. Skal de bli tamme voksne katter, må også de også sosialiseres med mennesker jo før jo heller. 3
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2015 Bor i Nord-Trøndelag og de skalv veldig når jeg fant dem ,huff stakkar små 2 av de hadde skorper på øyene
Leo Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Men de må til veterinær. Slik du beskriver det har de betennelse på øynene og de er garantert fulle av mark. Mattilsynet skal kunne dekke slik enkel behandling, men det er ikke alle veterinærer som er like oppdatert på reglene. Hvis du er på facebook kan du sjekke om det finnes noen frivillige kattehjelpere i området som du kan søke råd hos. De vet gjerne hvilke veterinærer som er enklest å bruke og de kan ofte også hjelpe med felle.
Kontormus Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Uff og uff, men godt du tok de inn. Ring Dyrebeskyttelsen i morgen og spør om råd: http://www.dn-nordtrondelag.no/
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 9. september 2015 De skal til veterinær imorgen ,så håper det går bra med dem .
Leo Skrevet 9. september 2015 #12 Skrevet 9. september 2015 Og så må jeg bare si at det er fantastisk flott gjort av deg å stille opp for disse kattungene! Det er alt for mange som bare lar humla suse og ikke bryr seg! Skal se om jeg kan finne frem til en kattegruppe eller lignende i ditt område. Send meg gjerne en PM med litt mer eksakt beskrivelse av hvor du holder til. 4
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2015 Faren til kjæresten min er venn med en som jobber i mattilsynet og moren hannes kjenner mange som driver med redding av dyr så mest trolig finner vi fosterhjem til dem fort . Jeg klarer ikke og ikke bry meg ,får vondt inni meg når jeg ser dyr lider . Jeg tror desverre ikke det er noe håp for å få temmet moren da Hun er helt vill stakkar .
lovedrug Skrevet 9. september 2015 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2015 (endret) Vi skal prøve og fange moren imorgen,håper virkelig det går. Endret 9. september 2015 av lovedrug 1
Nebel86 Skrevet 9. september 2015 #15 Skrevet 9. september 2015 Faren til kjæresten min er venn med en som jobber i mattilsynet og moren hannes kjenner mange som driver med redding av dyr så mest trolig finner vi fosterhjem til dem fort . Jeg klarer ikke og ikke bry meg ,får vondt inni meg når jeg ser dyr lider . Jeg tror desverre ikke det er noe håp for å få temmet moren da Hun er helt vill stakkar . Uff, da ville jeg uansett forsøkt å få tak i en felle (lokale Dyrebeskyttelsen pleier å ha slike feller) og få fanget inn villkatten, tatt den med til dyrlegen så den kan få slippe. Villkatter lider noe enormt om vinteren. Hadde en i garasjen i fjor vinter, forsøkte å temme den med å legge ut mat, varme tepper i eske, men var temmelig nytteløst. Fikk lånt en felle av DB og fanget den etter en uke, tok et teppe over buret og kjørte inn til veterinær. Den var underærnert selv etter flere uker med jevnlig foring, hadde store frostskader på ører og poter, knekte tenner, infeksjoner, og dette synes gjerne ikke på avstand, det er først når man får dem på nært hold at man ser skadene flere måneder/år ute har påført dem. Forferdelig trist. Utrolig flott gjort av deg å ta inn katteungene!
PaperFlower Skrevet 9. september 2015 #16 Skrevet 9. september 2015 Fint du har fått fanget de inn. Også veldig fint at du har fått ordnet med dyrlege til de. (Du vet det sikkert allerede, men for å være på den sikre side: husk at de ikke skal ha kumelk! ) Jeg håper alt ordner seg og at dere får fanget mammaen óg. Om ikke hun blir tam/er tam nok, slipper hun iallefall å leve et liv alene, forfryst, våt og sulten utendørs.. Skulle vært flere som deg, TS!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 så flott av deg å ta de inn! å det er bra du får de til dyrlegen så fort. håper du finner et hjem til alle sammen <3 Anonymous poster hash: 2c68b...a94
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #18 Skrevet 11. september 2015 Dersom mor er villkatt, bør dere la henne gå ute. En voksen villkatt vil aldri kunne bli tam nok til å holde ut innendørs. Men kattungene bør ha en katt til å oppdra seg. Så jeg ville søkt etter fostermor til puseungene. Anonymous poster hash: bbc88...4e4
Kontormus Skrevet 11. september 2015 #19 Skrevet 11. september 2015 Dersom mor er villkatt, bør dere la henne gå ute. En voksen villkatt vil aldri kunne bli tam nok til å holde ut innendørs. Men kattungene bør ha en katt til å oppdra seg. Så jeg ville søkt etter fostermor til puseungene.Anonymous poster hash: bbc88...4e4 Det er faktisk helt feil. En vill katt kan faktisk omgåes mennesker, noen blir tamme og kan klappes og strykes. Jeg vet det, for jeg har hatt flere av dem her i en leilighet på 60 kvm. Og tenk, noen ville ikke ut igjen!!! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå