AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Jeg har flyttet og trenger internett der jeg bor. Men jeg skjønner ikke forskjellen på bredbånd og mobilt bredbånd som Telenor tilbyr. Er det slik at jeg får begrenset databruk ved bruk av mobilt bredbånd? Mens med bredbånd har jeg ubegrenset databruk? Jeg bruker mye data. Netflix og annen streaming tar mye data. Erfaringer? Anonymous poster hash: 2478e...34c
Kragebein Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Det stemmer, med mobilt bredbånd har du en begrenset mengde data du kan bruke i måneden. Høyere pris = mer data å bruke. Jeg anbefaler det hvis du kun skal bruke det for eksempel på hytten, når du er ute og reiser, eller hvis det ikke er mulighet for å få vanlig bredbånd hjemme. Dersom du bruker mye data, for eksempel ved nedlasting og streaming så bør du absolutt ha vanlig bredbånd. Da har du ubegrenset med databruk, og høyere pris = raskere hastighet. 1
Kragebein Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 https://www.nyttbredband.no/ Ville tatt den siden der med en liten klype salt Testet på min adresse nå, fikk opp tre leverandører, ingen av de er den vi bruker. Fikk også opp 20/10 som raskeste mulige nedlastningshastighet, men vi har 50/15. Det er en grei måte å få en generell oversikt på, men jeg ville likevel sjekket de forskjellige leverandørene og hva de kan tilby.
-Jiinxs- Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Ville tatt den siden der med en liten klype salt Testet på min adresse nå, fikk opp tre leverandører, ingen av de er den vi bruker. Fikk også opp 20/10 som raskeste mulige nedlastningshastighet, men vi har 50/15. Det er en grei måte å få en generell oversikt på, men jeg ville likevel sjekket de forskjellige leverandørene og hva de kan tilby. For meg passet den fint, men som du nevner så kan man sikkert ta den med en klype salt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå