AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 setter det deg tilbake mer enn vanlig usunn mat? Hva har feks ett glass vin eller en øl og si for treningen? Har snus stor innvirkning på trening?Anonymous poster hash: 52b29...0c7
Wiggins Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 En enhet alkohol setter deg langt mer tilbake enn en porsjon usunn mat. Alkohol er faktisk en gift, og rusen du opplever er en forgiftning. Særlig for menn nedsettes produksjonen av testostoron av å drikke alkohol. Mindre testostoron i kroppen gjør at man restituerer seg saktere. Ett glass vin eller ett glass øl har ikke all verdens å si for treningen, men litt negativ innvirkning har det.
Wiggins Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Glemte snus! Grunnen til at røyking er spesielt negativt for formen, er at røyken inneholder karbonmonoksid, som binder seg til hemoglobin sterkere enn oksygen, samt at røyking ødelegger lungene. Snus har ikke disse ulempene, men det er garantert ikke positivt. Jeg har ikke fulgt så nøye med på debatten og forskningen rundt snus, men det som er sikkert er at nikotin både er sterkt vanedannende og en gift for kroppen.
Rights Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 (endret) Min erfaring er at alkohol har veldig lite å si når det kommer til trening / resultater. Klarer fint å øke i styrke / gå ned i fett % eller hva nå enn som er ønskelig, så lenge en er litt lur: - Drit i kebaben på fylla, men spis heller sunn mat du har hjemme - Unngå nachspiel - Spis mindre kalorier den dagen du skal drikke alkohol (kombiner gjerne med en kardioøkt), dersom målet er å gå ned i vekt / fett %. - Du kan drikke vodka/Bacardi med vann & lime, så slipper du de ekstra kaloriene fra brus Mange triks! Men at du får best resultater UTEN alkohol, det er det ingen tvil om. Edit: Dette gjelder ikke et GLASS vin, men heller 1-2 flasker vin (10-12%), evt. 4-8 halvlitere med øl, eller en halvliter sprit i løpet av en kveld. Får resultater til tross for disse mengdene. Men jeg både tåler og forbrenner mere enn ei lita tutte på 50kg for å si det slik. Endret 10. september 2015 av Rights
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Kommer selvfølgelig ann på mengde. Ett glass vin spiller i praksis ingen rolle. En flaske vin blir noe helt annet. Alkohol er en gift som kroppen må bruke energi på å bli kvitt. Dette er negativt for treningseffekten. "Usunn" mat er oftest veldig energitett og gir kroppen masse energi. Dette er positivt for treningseffekten så lenge kroppen får det den trenger av næringsstoffer (protein, vitaminer etc). Dagen etter å ha spist sjokolade og iskrem har jeg masse energi til å utføre en god og hard treningsøkt. Det er dette som gir resultater. Dagen etter en flaske vin er jeg ikke like lysten til en hard treningsøkt. Anonymous poster hash: 39a9e...fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå