Gå til innhold

Økologiske råvarer (matkjeder og Bergensbutikker?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kjøper økologiske råvarer i Bergen - hvor pleier dere å handle? Jeg tenker alle mulige råvarer - grønnsaker, frukt, bønner, frø, meieriprpdukter, egg, kjøtt osv. Og hvilke av disse produktene kan anses som rimelige? Jeg ønsker å spise mer økologisk, så jeg trenger noen tips :)

Anonymous poster hash: d9a22...eff

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Dere som kjøper økologiske råvarer i Bergen - hvor pleier dere å handle? Jeg tenker alle mulige råvarer - grønnsaker, frukt, bønner, frø, meieriprpdukter, egg, kjøtt osv. Og hvilke av disse produktene kan anses som rimelige? Jeg ønsker å spise mer økologisk, så jeg trenger noen tips :)Anonymous poster hash: d9a22...eff

Det eneste stedet jeg vet om er Kinsarvik Helsebutikk i sentrum (hjørnet Olav Kyrres gate og Nygårdsgaten).

Skrevet

Reindyrka i Chr. Michelsensgate er en ren økologisk dagligvarebutikk. Billig er det ikke akkurat, men absolutt verdt å sjekke ut!

Jeg abonnerer i tillegg på økologiske grønnsaker og frukt fra Finnegarden, og får en kasse på døren hver 14. dag. Ser også at Sogn Jord- og hagebruksskole skal begynne å selge grønnsaker på Bondens marked, som er lokalisert på Fisketorget en gang i måneden.

Lerøy mat har også ganske godt utvalg i økologiske grønnsaker.

Anonymous poster hash: 2b8df...4a4
  • Liker 1
Skrevet

Reindyrka i Chr. Michelsensgate er en ren økologisk dagligvarebutikk. Billig er det ikke akkurat, men absolutt verdt å sjekke ut! Jeg abonnerer i tillegg på økologiske grønnsaker og frukt fra Finnegarden, og får en kasse på døren hver 14. dag. Ser også at Sogn Jord- og hagebruksskole skal begynne å selge grønnsaker på Bondens marked, som er lokalisert på Fisketorget en gang i måneden. Lerøy mat har også ganske godt utvalg i økologiske grønnsaker. Anonymous poster hash: 2b8df...4a4

Hvor mye koster den kassen fra Finnegarden, og hva er i den? :)

• Liker 3
Skrevet

Hvor mye koster den kassen fra Finnegarden, og hva er i den? :)

Det velger du selv!

Dvs du har stor valgfrihet mht omtrentlig pris på kassen din, hva du aldri ønsker å få, hva du ønsker ved hver levering, og sum som skal variere med sesong.

http://www.finnegarden.no/

Jeg har abonnert i en femten års tid, tror jeg, og er stort sett veldig fornøyd! Det hender at varer ikke er bra, da sier jeg fra og slipper å betale (men jeg lar det gå i blant, prøver å ikke være urimelig). Og man må lære seg å bruke de grønnsakene som blir dårlige fort først, ellers blir det mye svinn. For min del har det gått litt sport i akkurat dette, og jeg har lært mye av det!

Anonymous poster hash: 2b8df...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...