AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg har reist på hytta på fjellet med hunden vår og har glemt bikkjematen hjemme, på veien har jeg fått omgangsyken så ikke tale om at jeg setter meg i bilen og kjører noe sted nå- mitt spørsmål er: hvor mange brødskiver med leverpostei tilsvarer et måltid hundemat? Voksen hanne Fuglehund.. Gidder heller ikke ringe hjem til konemor som har full koll på veiing av hundemat og orker ikke noe bøtte nå, så tenkte vi klarer oss selv til imorgen ettermiddag! På forhånd, takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 68df6...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. september 2015 #2 Del Skrevet 9. september 2015 Det er umulig å svare på fordi det kommer an på hvor mye hunden veier, hvor aktiv den er og hva slags mat den får til vanlig. Men frem til i morgen ettermiddag spiller det neppe noen stor rolle bare den får litt i magen. Jeg ville ha gitt 3 - 5 skiver fordelt over et par - tre måltider. Viktig at den ikke får for mye uvant mat i magen på en gang. Da kan du jo også se om den tåler det hvis dette ikke er noe dere pleier å gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Del Skrevet 9. september 2015 Det er umulig å svare på fordi det kommer an på hvor mye hunden veier, hvor aktiv den er og hva slags mat den får til vanlig. Men frem til i morgen ettermiddag spiller det neppe noen stor rolle bare den får litt i magen. Jeg ville ha gitt 3 - 5 skiver fordelt over et par - tre måltider. Viktig at den ikke får for mye uvant mat i magen på en gang. Da kan du jo også se om den tåler det hvis dette ikke er noe dere pleier å gi. Han er irsk setter og veier ca 30 kg. Han er aktiv- går løs på gård og er ute på joggetur hver dag.. Ga han 2 skiver nå og han virker ikke veldig mett, det var 3 jafs..Han har ingen allergier men får heller ikke annet enn for fra veterinær ( han går sammen med andre dyr så hender han spiser andres møkk rett og slett, derfor er det strengt regime med veiing av maten hans og visstnok veldig viktig dette spesielle foret) TSAnonymous poster hash: 68df6...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. september 2015 #4 Del Skrevet 9. september 2015 De fleste hunder vet ikke hva ordet mett vil si, så jeg tror ikke du skal satse på å gi den mat til den virker mett. Du kan sikkert gi den litt mer, men på den annen side er det ingen grunn til å tulle med foringsregimet mer enn nødvendig. Gi den en skive til nå og tre - fire skiver i morgen tidlig, så går nok dette helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #5 Del Skrevet 9. september 2015 De fleste hunder vet ikke hva ordet mett vil si, så jeg tror ikke du skal satse på å gi den mat til den virker mett. Du kan sikkert gi den litt mer, men på den annen side er det ingen grunn til å tulle med foringsregimet mer enn nødvendig. Gi den en skive til nå og tre - fire skiver i morgen tidlig, så går nok dette helt fint! Flott-Takk for hjelpen! Da kjører jeg på det, sant som du sier han er alltid klar for mat så han kunne nok spist hele brødet og vel så det! TS Anonymous poster hash: 68df6...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #6 Del Skrevet 9. september 2015 Er det ikke så at hunder ikke skal ha gjærbakst?Anonymous poster hash: c29f8...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dex Skrevet 9. september 2015 #7 Del Skrevet 9. september 2015 Stemmer forsåvidt det, gjær i hundens mage kan gjøre hunden påvirket/alkoholforgiftning, men hadde ikke hatt noen problemer med å gi en skive eller to med leverpostei av et ferdigstekt brød en gang i mellom. En annen ting i tillegg til at korn og gjærprodukter ikke nødvendigvis er så naturlig eller bra for en hunds mage er at brød fort setter seg som lim rundt tennene, så da må man frem med tannbørsten for å unngå tannstein og andre tannproblemer på sikt (noe man egentlig kanskje burde uansett, men noe de færreste vel gjør). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. september 2015 #8 Del Skrevet 9. september 2015 Nei, hunder skal strengt tatt ikke ha verken leverpostei eller brød, men noen skiver som en nødløsning spiller ingen rolle. Og siden det var det det var snakk om, så gadd ikke jeg å skrive noen lang utredning om det. Jeg har fôret hunder i over 30 år og er svært nøye med kostholdet til mine egne, men noen skiver brød med leverpostei har jeg ingen betenkeligheter med å gi så lenge det er snakk om en ytterst sjelden gang fordi det er det man har for hånden der og da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #9 Del Skrevet 10. september 2015 Hunden vi hadde hjemme da jeg vokste opp, fikk kun brødskiver med leverpostei og middagsrester hele livet. Den var sunn og frisk, og ble 16 år gammel. Tror neppe det er noe problem for en hund å spise brødskiver en dag eller to. Anonymous poster hash: dd2ec...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #10 Del Skrevet 10. september 2015 Hunden vi hadde hjemme da jeg vokste opp, fikk kun brødskiver med leverpostei og middagsrester hele livet. Den var sunn og frisk, og ble 16 år gammel. Anonymous poster hash: dd2ec...f69 Det finnes også de som har røykt hele livet og aldri får lungekreft. Det gjør ikke røyk ufarlig av den grunn. (Men, nei, jeg mener heller ikke at en skive med leverpostei for en dag er et problem). Anonymous poster hash: 97719...5ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå