AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 I jobbannonser ser jeg ofte at de vil ansette fleksible folk, men jeg har aldri skjønt hva fleksibel er? Anonymous poster hash: d5bf4...25a
SiMa Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Det betyr at du er villig til å ta på deg alle oppgaver du får, selv om de er langt utenfor stillingsbeskrivelsen eller langt under din kompetanse. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Ja, det er et av de moderne ordene innenfor arbeidslivet. I praksis vil det bare være du som arbeidstaker som er fleksibel med jobbing døgnet rundt, ta på deg andres arbeid osv. Lite å trakte etter. Anonymous poster hash: d8273...979
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Det betyr ofte at du bør ha mulighet til å jobbe til varierte tider, på kort varsel. Altså at arbeidsgiver ønsker ansatte hen kan ringe for å spørre om du kan jobbe "i morra," eller at du kan jobbe tirsdag, torsdag og lørdagkveld en uke, for neste uke å jobbe mandag, tirsdag og onsdag. Fleksibel er et ord sjefer elsker, fordi da kan de bruke deg som de vil, både når det gjelder arbeidsoppgaver (du kan gjøre mer enn to ting) eller arbeidstider. Ser du for deg at du -kun- kan jobbe onsdags kveld og lørdags formiddag, og aldri utenom det, er du lite fleksibel. Anonymous poster hash: 22e0c...c50
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Fleksibel er et ord sjefer elsker, fordi da kan de bruke deg som de vil, både når det gjelder arbeidsoppgaver (du kan gjøre mer enn to ting) eller arbeidstider. Anonymous poster hash: 22e0c...c50 Signerer. Min erfaring er at sjefer som spør etter fleksible ansatte, ofte er lite fleksible selv. Anonymous poster hash: 5a965...ce5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Trenger ikke være noe negativt i at du ønsker fleksibel arbeidstaker. Det er jo det motsatte av å være firkantet. Hvem vil du helst ha som kollega, en fleksibel eller en firkantet? Anonymous poster hash: b8445...c23 1
Tabris Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Etter min erfaring er det å være fleksibel enn som fint tilpasser seg endringer, og som ikke bare klager og er negativ. Mange bransjer er veldig dynamiske, og det kan ofte skje strukturelle og organisatoriske endringer. Man skifter kontor, får en litt annen arbeidsoppgave, blir flyttet til en annen avdeling, firmaet blir solgt og det blir strukturelle endringer osv. Å være fleksibel vil si å kunne akseptere og tilpasse seg disse endringene uten å være negativ og klage. 5
Gjest The damned Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Det betyr ofte at du bør ha mulighet til å jobbe til varierte tider, på kort varsel. Altså at arbeidsgiver ønsker ansatte hen kan ringe for å spørre om du kan jobbe "i morra," eller at du kan jobbe tirsdag, torsdag og lørdagkveld en uke, for neste uke å jobbe mandag, tirsdag og onsdag. Fleksibel er et ord sjefer elsker, fordi da kan de bruke deg som de vil, både når det gjelder arbeidsoppgaver (du kan gjøre mer enn to ting) eller arbeidstider. Ser du for deg at du -kun- kan jobbe onsdags kveld og lørdags formiddag, og aldri utenom det, er du lite fleksibel.Anonymous poster hash: 22e0c...c50 Hvis det er det arbeidsgivere legger i ordet så skal jeg slutte å beskrive meg selv som det Jeg har alltid tenkt på det slik som Tabris skriver,men det kan vel utnyttes det også.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Hvis det er det arbeidsgivere legger i ordet så skal jeg slutte å beskrive meg selv som det Jeg har alltid tenkt på det slik som Tabris skriver,men det kan vel utnyttes det også. Det er nok litt forskjellig fra jobb til jobb. Vanskelig å være fleksibel på andre måter enn i forhold til arbeidstid og tilgjengelighet i en butikkjobb for eksempel. Anonymous poster hash: b90fc...f03
Gjest The damned Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Det er nok litt forskjellig fra jobb til jobb. Vanskelig å være fleksibel på andre måter enn i forhold til arbeidstid og tilgjengelighet i en butikkjobb for eksempel. Anonymous poster hash: b90fc...f03 Ja,det har du rett i Kanskje justere det etter hvilken jobb man søker.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Etter min erfaring er det å være fleksibel enn som fint tilpasser seg endringer, og som ikke bare klager og er negativ. Mange bransjer er veldig dynamiske, og det kan ofte skje strukturelle og organisatoriske endringer. Man skifter kontor, får en litt annen arbeidsoppgave, blir flyttet til en annen avdeling, firmaet blir solgt og det blir strukturelle endringer osv. Å være fleksibel vil si å kunne akseptere og tilpasse seg disse endringene uten å være negativ og klage. Ja, men en bør balansere det. Den største feilen man kan begå er å være så fleksibel at man plutselig ender opp med andres arbeidsgoppgaver døgnet rundt. Har sette dette flere steder, og det er på ingen måte noen som takker deg når du ikke kan jobbe 7 dager i uka lenger. Anonymous poster hash: d8273...979
Tabris Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Ja, men en bør balansere det. Den største feilen man kan begå er å være så fleksibel at man plutselig ender opp med andres arbeidsgoppgaver døgnet rundt. Har sette dette flere steder, og det er på ingen måte noen som takker deg når du ikke kan jobbe 7 dager i uka lenger. Anonymous poster hash: d8273...979 Absolutt. Man kan være fleksibel uten å være dørmatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå