Gå til innhold

Klassisk psykopat-oppførsel. Hvor hardt skal jeg slå tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har/hadde en venninne som var god venn med en kontrollerende psykopat. Hun selv eier ikke meninger hun tørr å stå for selv, hun oppfordrer bare alle andre til å følge rådene hennes uten å klare det selv.

Så han bestemte at han skulle diktere vennskapet våres, ved å lese absolutt alt jeg og henne skrev til hverandre.

Til slutt ble jeg lei fordi jeg aldri kommer til å la meg styre av en kontrollerende idiot. Så jeg droppet kontakten med henne, dette er selvsagt ikke noe jeg aksepterer under noen omstendigheter. Så vennskapet gikk selvsagt i vasken, men han trodde vel at interessen min for henne var nok til at han kunne bestemme hva enn. 

Så nå er psykopaten sur på meg, fordi han ikke kan diktere vennskapet vårt lengre og han er redd han mister kontrollen. Og fordi han mener jeg har såret henne ved å droppe vennskapet, men hun har forstått for lenge siden hvorfor. Det er bare han som ikke forstår dette.

Han trodde vel at dette var starten på et nydelig vennskap mellom alle oss tre, selv om jeg har sagt flere ganger at jeg hater trynet hans. Mye på grunn av at han har mishandlet vår fellesvenn opp til flere ganger, men det finnes selvsagt flere grunner også. Og han, til tross for at han har slengt ustanselig mengder med drit både om meg og til meg, så har han lyst å være bestevennen min og tror faktisk at dette ville interessant for meg. Er det tydelig for dere og hvor syk i hodet denne fyren er?

Uansett, fyren er sur nå fordi han ikke kan kontrollere meg og føler for å ta hevn. Jeg kommer selvsagt ikke til å endre på det uansett hva han gjør, han kan stappe det kontrollbehovet sitt opp i rassen sin, det spiller ingen rolle for min del. Det jeg derimot kommer til å gjøre, er å virkelig vise hva jeg synes om denne fyren med vold når han kommer. Jeg kommer til å knuse fyren så hinsides at han kommer aldri til å glemme navnet mitt i løpet av livet sitt.

Så derfor henvender jeg meg til dere. Hvor hardt skal jeg gå løs på denne fyren?

Anonymous poster hash: f0133...44f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du er en pingle

Anonymous poster hash: 82c7c...059

Skrevet

Du virker ikke helt god selv, faktisk...

Du valgte å kutte ut henne på grunn av han. Ditt valg. Gå videre, det er da ingenting å hevne.. Må være tull, dette. 

Anonymous poster hash: 2b06f...96c
  • Liker 4
Skrevet

Har/hadde en venninne som var god venn med en kontrollerende psykopat. Hun selv eier ikke meninger hun tørr å stå for selv, hun oppfordrer bare alle andre til å følge rådene hennes uten å klare det selv. Så han bestemte at han skulle diktere vennskapet våres, ved å lese absolutt alt jeg og henne skrev til hverandre.Til slutt ble jeg lei fordi jeg aldri kommer til å la meg styre av en kontrollerende idiot. Så jeg droppet kontakten med henne, dette er selvsagt ikke noe jeg aksepterer under noen omstendigheter. Så vennskapet gikk selvsagt i vasken, men han trodde vel at interessen min for henne var nok til at han kunne bestemme hva enn.  Så nå er psykopaten sur på meg, fordi han ikke kan diktere vennskapet vårt lengre og han er redd han mister kontrollen. Og fordi han mener jeg har såret henne ved å droppe vennskapet, men hun har forstått for lenge siden hvorfor. Det er bare han som ikke forstår dette. Han trodde vel at dette var starten på et nydelig vennskap mellom alle oss tre, selv om jeg har sagt flere ganger at jeg hater trynet hans. Mye på grunn av at han har mishandlet vår fellesvenn opp til flere ganger, men det finnes selvsagt flere grunner også. Og han, til tross for at han har slengt ustanselig mengder med drit både om meg og til meg, så har han lyst å være bestevennen min og tror faktisk at dette ville interessant for meg. Er det tydelig for dere og hvor syk i hodet denne fyren er? Uansett, fyren er sur nå fordi han ikke kan kontrollere meg og føler for å ta hevn. Jeg kommer selvsagt ikke til å endre på det uansett hva han gjør, han kan stappe det kontrollbehovet sitt opp i rassen sin, det spiller ingen rolle for min del. Det jeg derimot kommer til å gjøre, er å virkelig vise hva jeg synes om denne fyren med vold når han kommer. Jeg kommer til å knuse fyren så hinsides at han kommer aldri til å glemme navnet mitt i løpet av livet sitt.Så derfor henvender jeg meg til dere. Hvor hardt skal jeg gå løs på denne fyren? Anonymous poster hash: f0133...44f

Er ikke du samme fyren som ville ha hevn på "kompisen til venninna di i en annen tråd?

Har du enda ikke forstått at du bare er barnslig?

Anonymous poster hash: d6c99...cf5

• Liker 1
Skrevet

Tror du er en pingle

Anonymous poster hash: 82c7c...059

Helt klart en pingle jeg ja, du har forstått det du. Hadde uansett vært en større pingle om jeg bare aksepterte det, og gjorde som alle andre enn meg hadde lyst til.

Du virker ikke helt god selv, faktisk...

Du valgte å kutte ut henne på grunn av han. Ditt valg. Gå videre, det er da ingenting å hevne.. Må være tull, dette. 

Anonymous poster hash: 2b06f...96c

Mine valg har ingenting med saken å gjøre, det har de heller aldri gjort, så selvsagt går jeg videre. Og jeg virker ikke helt god nei. Jeg tror ikke du helt vet hva som er bra og ikke da, for det handler mer om viljestyrke og verdier og ikke om hvor koselig, varm og god en personlighet er. Og mye om selvinnsikt, men.. Du antar jo at den slags er tull, så.

Er ikke du samme fyren som ville ha hevn på "kompisen til venninna di i en annen tråd?

Har du enda ikke forstått at du bare er barnslig?

Nei, jeg er ikke den samme fyren, jeg tenker mer på å svare på en hevn, men artig at du koblet disse sakene sammen da.

Enkelte mennesker forstår bare ikke vanlige ord og uttrykk alene, det må settes klare grenser.

Skrevet

Har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, synes ikke du skal slå noen. Jeg lurer egentlig bare på om du er wubwub?

Anonymous poster hash: f64b4...4b1

Skrevet

Hva skal det tjene til å hevne? Får du det bedre av det? Vil det hjelpe vennen din?

Hvis han virkelig er psykopat så kan det gjøre situasjonen betraktlig værre for henne.

Anonymous poster hash: c7431...32b
Skrevet

AB#1: Nei, jeg er ikke WubWub heller, han tenker at psykopater unngår hverandre og gjør det samme selv, dette vil bli noe av det motsatte av det, mest sannsynlig fordi jeg ikke er en.

AB#2. Dette handler faktisk ikke om hvordan jeg har det, jeg er ikke så egoistisk. Og hvis dette kan gjøre situasjonen verre for henne, så må jeg hevne dét da. Den eneste årsaken til at det finnes noe risiko for at han kommer for å gjøre henne noe, er fordi han ikke har fått noen konsekvenser for det tidligere. Hun må ha fortsatt med å bare gre ham méd hårene da og hva lærer en psykopat av det? Ingenting, annet at det går gjerne helt fint å gjøre det igjen, hvert fall å true med det. Og det gjør han helt sikkert og, hvis folk begynner å gre ham mot hårene.

Og det er det jeg har tenkt å gjøre noe med, vise psykopaten selv at det nytter ikke å prøve å diktere andre mennesker lengre via trusler og vold. Og det nytter ikke å appellere til en manns samvittighet når han ikke eier skamvett, han må få smake sin egen behandling, han vil aldri slutte å tro han har overtaket om ikke. Og der kommer jeg inn i bildet. Som nevnt tidligere, det må settes klare grenser, I HVERT FALL hvis det er en risiko for at han skader noen om de ikke gjør som bare han vil.

Skrevet

Tror dette er en tulle-tråd

Anonymous poster hash: 77b52...ff5
Skrevet

Helt klart en pingle jeg ja, du har forstått det du. Hadde uansett vært en større pingle om jeg bare aksepterte det, og gjorde som alle andre enn meg hadde lyst til.  Mine valg har ingenting med saken å gjøre, det har de heller aldri gjort, så selvsagt går jeg videre. Og jeg virker ikke helt god nei. Jeg tror ikke du helt vet hva som er bra og ikke da, for det handler mer om viljestyrke og verdier og ikke om hvor koselig, varm og god en personlighet er. Og mye om selvinnsikt, men.. Du antar jo at den slags er tull, så.  Nei, jeg er ikke den samme fyren, jeg tenker mer på å svare på en hevn, men artig at du koblet disse sakene sammen da.   Enkelte mennesker forstår bare ikke vanlige ord og uttrykk alene, det må settes klare grenser. Anonymous poster hash: f0133...44f

Selvfølgelig er du samme fyren.

Jeg vet ikke om pingle er det rette ordet men særlig smart er du ikke. Men de fleste blir jo voksne en gang

Skrevet

Så derfor henvender jeg meg til dere. Hvor hardt skal jeg gå løs på denne fyren?

Et bitch slap gjør nok susen.

Gjest Gjest_Weeping_Angel
Skrevet

Det beste man kan gjøre er å unngå slike folk. Bare overse mennesket.

Skrevet

Selvfølgelig er du samme fyren.

Jeg vet ikke om pingle er det rette ordet men særlig smart er du ikke. Men de fleste blir jo voksne en gang

Er du helt idiot..? Slutt å spam tråden om du ikke har noe mer konstruktivt å komme med. Det du kommer med hjelper ikke for noe, annet enn for oppmerksomhetsbehovet ditt.

Et bitch slap gjør nok susen.

Haha. Tror du vi er noen jenter?

Det beste man kan gjøre er å unngå slike folk. Bare overse mennesket.

Feil. Jeg skal ha slutt på en viss oppførsel. Da hjelper det ikke å akseptere den ved å anerkjenne den og så bare late som ingenting. En løser ikke et problem ved å overse det, man skyver det bare nedover gaten da.

Forstår du ikke det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...