Baktusen Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Jeg vasker alt av kluter og diverse under en vask på 60 grader. Dvs. hver 14 dag kjører jeg maskinvask på 60 grader som innebærer alt av kjøkkenhåndklær, kjøkkenkluter, vaskefiller, støvkluter, grytekluter, vindusvaskekluter, osv.. alt slik. Er det uhygenisk og feil? Er det dumt? Hvordan sorter og vasker du slik?
Luckiness Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Burde ikke slikt blitt vasket på høyeste temperatur som mulig? 90 grader er vel det som pleier å være høyest på vanlige vaskemaskiner? 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Jeg vasker alt av kjøkkenkluter, støvkluter, kopphåndklær i en og samme vask. Men jeg vasker på 95 gr. Anonymous poster hash: 06654...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Helt ok. Jeg vasker også alt av kluter sammen, på 60 grader. Jeg vasker det sammen med håndklær og sengetøy til og med... Det er unødvendig å koke kluter. 60 grader holder for å drepe baseluskene. Anonymous poster hash: daa5a...ace 3
Gjest SykkelJenny Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Jeg vasker alle kluter og håndklær sammen - på 95 grader. Sengtøyet vasker jeg på 60 grader annenhver uke.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Hvis jeg vasker oppvaskhåndklær og kopptuer sammen med håndklær, vaskekluter osv vaskes det alltid på 95 grader. Det handler om hygiene. Tørker ikke krystallglassene med et kjøkkenhåndkle som er vasket sammen med truser og sokker på bare 60 grader. Vasker jeg derimot kun undertøy og håndklær går det på 60, samme med kjøkkenhåndklær og kopptuer, de går også på 60. Men blander jeg de kategoriene går det på kokvask. Enkelt og greit fordi ikke alt drepes på 60 grader selv om det blir "rent".Anonymous poster hash: e6c5d...83c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Vindusvaskekluter ville jeg ikke tatt sammen med alt dette andre med mindre de bare er brukt til vinduer på innsiden. Anonymous poster hash: f75a1...b85
-ssi Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Jeg vasker kjøkkenhåndlær, kjøkkenkluter, mopper, støvkluter og andre kluter sammen på 90 grader. Skifter kjøkkenklut og kjøkkenhåndkle daglig. Kunne ikke falt meg inn å vaske dette sammen med andre ting.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Jeg vasker kjøkkenhåndlær, kjøkkenkluter, mopper, støvkluter og andre kluter sammen på 90 grader. Skifter kjøkkenklut og kjøkkenhåndkle daglig. Kunne ikke falt meg inn å vaske dette sammen med andre ting. Vi er alle forskjellige, fordi det kunne ikke falle meg inn å vaske mopper brukt på gulvet sammen med benkekluter/kjøkkenkluter. Og ikke fortell meg at det blir kokt på 90 grader, for 90 grader dreper ikke alt av mikroorganismer vi har på gulvene. Dermed drar du de hissigste mikroorganismene opp på kjøkkenbenken der du bruker kjøkkenkluter. Enkel mikrobiologi og vanlig lærdom/kunnskap trodde jeg? Anonymous poster hash: f75a1...b85
skreppamedleppa Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Vasketråder på kg, nei og nei kan det bli verre? Kun i ketchup trådene har jeg sitt stemningen mer amper enn hva det har en tendens til å bli i disse trådene.. Ble overasket første gangen jeg fant ut hvor mye innestengt raseri "husmors relaterte" temaer kan by på.. Uansett, vasker litt slik og litt sånn.. Alt på 90 grader, og alt på 60 grader og noe på 60 og noe på 90. I den siste tiden pga ny vaskemaskin som tar en evigheeeet selv med kort programmet så bare kjører jeg det på 90 grader alt, men om noe blir satt på 60 så fri og bevares tror jeg at jeg skal overleve både munn og klovsyke, E coli, og annet svineri av den grunn altså, å si noe annet virker for meg som noe hysterisk. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Filler går alltid på 90 grader her Tørkehåndklærne kan jeg hive på 60. Anonymous poster hash: b2027...b63
Gjest iGirl Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Håndklær, kluter og sengetøy går på 90 her. De to førstnevnte sammen.
Gjest imperio Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Jeg bare vasker de. må følge mer med nå Kan man vaske slike mopptuer? Noe som denne; tingstad.se/products/600x600/TP8360/20140716114825.jpg Hva burde jeg vaske den på, kan den vaskes? Kan jeg vaske den med kopphåndduken og gryteklutene?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Jeg bare vasker de. må følge mer med nå Kan man vaske slike mopptuer? Noe som denne; tingstad.se/products/600x600/TP8360/20140716114825.jpg Hva burde jeg vaske den på, kan den vaskes? Kan jeg vaske den med kopphåndduken og gryteklutene? Såklart kan den vaskes, noe annet ville vært fryktelig upraktisk og uhygiensk( det er jo slike som brukes til proffrenhold også). Mest trolig kan den vaskes på 90 gr også. Jeg vasker ikke det som brukes på gulv sammen med kluter og kopphåndklær. Gulvmopper vaskes for seg selv. Anonymous poster hash: 06654...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå