Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morna.

Jeg er 18 år nå, og skal studere neste år. Jeg har en drøm om å bli skuespiller, og jeg fikk høre at det var en skuespillerhøyskole/studie i Los Angeles/Hollywood Noen som vet mer om dette? Eventuelt er man sikra jobb etter ferdig endt studie etc?

Takk på forhånd til alle som hjelper, setter stor pris på. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til, sier jeg. Du skal ha litt av noen ambisjoner skal du til USA. Pluss masse på CV`en av diverse

Anonymous poster hash: c61b2...bed
Skrevet

Lykke til, sier jeg. Du skal ha litt av noen ambisjoner skal du til USA. Pluss masse på CV`en av diverse

Hva mener du? Det er jo gjerne enn høyskole da, som alle andre skoler.

Skrevet

Morna.

Jeg er 18 år nå, og skal studere neste år. Jeg har en drøm om å bli skuespiller, og jeg fikk høre at det var en skuespillerhøyskole/studie i Los Angeles/Hollywood Noen som vet mer om dette? Eventuelt er man sikra jobb etter ferdig endt studie etc?

Takk på forhånd til alle som hjelper, setter stor pris på. ;)

Nå har jeg ikke noe erfaring fra skuespillerbransjen, men jeg vil tro det kanskje er noe av det mest utrygge man kan studere med tanke på å være sikret jobb etterpå. Jeg vil også tro at det er veldig få som kan leve av det, og du må nok belage deg på å ta en del andre jobber for å ha noe å livnære deg på. 

Skrevet

Som skuespiller er man, selv etter høyskoleutdanning, ikke sikret en dritt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7840b...69a

Skrevet

Det er vel sånn ca. det minst sikre yrket du kan velge deg. Da er faktisk humaniora et tryggere valg, og det sier jo litt, dessverre. 

Mange skuespillere jobber frilans, og må knive om bittesmå statistroller i årevis før de kaaaaanskje får noe større. Og her i Norge er ikke markedet for skuespillere veldig stort; du kan sikkert ramse opp de fleste mest kjente norske skuespillerne uten store problemer. Og i USA er det mange slike skuespillerskoler - man kan jo lese om enkelte kjendiser som var med på slikt fra barnsben av, og det er bare en ørliten promille som kan håpe å bli suksessfulle skuespillere.

Tror dessverre dette blir å utdanne seg til arbeidsledighet.

Skrevet

Hva mener du? Det er jo gjerne enn høyskole da, som alle andre skoler.

Det er LITT mer prestisje i USA enn lille Norge. Du må gjerne hatt masse frivillighetsarbeid, sjef for ulike skolegrupper (som er langt fra vanlig i Norge), etc etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...