AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Hei jeg har tenkt å reise til Tenerife nøyaktig sett Los Gigantes. Om vinteren. Jeg har aldri vært i øya før.Jeg skal være der i ca 1 uke. Vil gjerne høre fra noen som kjenner til stedet. Kom gjerne med noe tips angående mat, taxi og besøk stedene. Tusen takk Anonymous poster hash: 241ee...3d5
caroprins Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Nå har jeg bare kjørt gjennom Los Gigantes noen ganger og det ser ut som en liten og forholdsvis rolig plass. Tror endel engelske pensjonister pleier å være der om vinteren. Når det gjelder mat så prøv Paella, kanariske poteter og mojo saus og solmodne bananer. Ellers så er det meste av maten som hjemme og de fleste turistrestaurantene har vanlig kjøtt og fisk med pommes frites og salat på menyen. Jeg har spist mye mat rundt forbi på hele øya og aldri blitt dårlig der nede. Vi pleier å være med bussen fra reiseselskapet når vi farter rundt så taxi har jeg ikke brukt der nede men ser at de står rundt forbi og vil tro at det er helt ok å ta en taxi hit og dit. Kan være greit å spørre om prisen på forhånd kanskje. Av utflukter så bør du få med deg en tur til Teide nasjonalpark og er været bra så kan du bli med taubanen opp. Liker du dyreparker så er Loro Parqe en flott park. Ligger på nordsiden av øya. Ca 1,5 times kjøretur I Puerto de la Cruiz. Forøvrig en nydelig og koselig kanarisk by. Fra Playa des Americas så går det båt til La Gomera. En fin dagstur. Man kan også bli med på ubåt tur og se på livet under vann eller man kan bli med på dykke kurs. Ikke så langt i fra der du er så finner du Siam Park. Dette er et sort fint badeland som er bygget som et miniatyr Thailand. Verdt et besøk. Du kan også ta buss til Santa Cruiz som er hovedstaden på øya og kikke rundt der. Du passerer den byen fra flyplassen. Vi har alltid meldt oss på utflukter med reiseselskapet og blir da hentet av bussen med guide og kjørt hjem etter turen. Så om du drar med ett av disse så se hva de har av turer og bli med på det du har lyst til. Når det gjelder temperatur på den tiden av året så regn med fra 17 grader tidlig om morgen til opp til 25 midt på dagen. Dette kan variere og man kan oppleve ruskevær med vind og regn også så ta med litt klær til eventuellt dette. Men for det meste så er været som en vanlig norsk sommer. Hvis du ikke har opp varmet basseng så er det kaldt. Oppvarmet holder som regel rundt 22 grader. Atlanterhavet har store bølger og mye understrømmer og mange har druknet så husk på det. Det er en ok strand inne i Playa des Americas og der kan man vel bade forholdsvis trygt tror jeg. Personlig holder jeg med til bassengene. Tenerife er en fin øy å feriere på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå