AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Nettop fått ungen i barnehage, og i dag hentet vi han..jeg kom i skjorts og tskjorte og det var 22 grader og knallsol..vi vurderte dra på standa. Så driver han i sandakasse i REGNBUKSE og fleegenser med tskjorte og genser under, og ULL-lue??? og gummistølver og HANSKER?? Wtf? Ble helt satt ut. Er dette vanlig hysteri-praksis? Eller er det så de slipper tørke opp sand? Det er jo tortur jo. Anonymous poster hash: 99eff...6ab 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Har opplevd dette ja. Skjønte etterhvert at jeg måtte selv sørge for å ha riktige antrekk for dagen, altså ta bort det som ikke passer seg. Ikke alltid lett når man bor på vestlandet med varierende vær. Blant fjerna jeg regndress fra eldstemanns avdeling en periode. Hadde heller dress med høy vannsøyle, den puster i det minste. De hadde litt vanskelig for å skjønne dette da,samme hvor mange beskjeder jeg ga, så fant han stadig i lånt regndress. Fleece og ull la jeg på plass alt etter temperatur. Så jeg har hatt mine frustrasjoner ang håpløs påkledning ja. Anonymous poster hash: 3be66...464
Lou Salome Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 (endret) Ikke hos oss, heldigvis. De klarer fint å kle barna etter været, og de pleier å ha en lett jakke eller bomullslue/solhatt tilgjengelig ute (eller ulltøy/regntøy/fleeze) rett ved, som de viser oss for å bevise for foreldrene tror jeg, at de er ikke HELT uansvarlige altså. Så det er åpenbart noe de tenker på, at det er best for barna uten jakke, men hvis mor mener jakke er påkrevd, har de den klar. De smører med solkrem og låner bort ullsokker og votter også, helt etter hva jeg mener er mitt barns behov. Så det varierer nok. Min gikk i sommerkjole og t-skjorte i dag (Oslo). Edit: og hadde fleezejakke og lue på da hun ble levert i dag tidlig. Endret 9. september 2015 av Lou Salome
GammelKaktus Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Du må gi de skikkelig beskjed om hva barnet skal ha på seg. Det er mange som bare kler på ungene det de finner. Da må du sørge for at det er skikkelige klær i boksen til ditt barn, som er brukbart til et slikt vær som vi har nå.
Jade Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Men dette må de da vite som jobber i barnehage? Spurte du noen voksne om hva som hadde skjedd? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Uff, er vel 14 år siden jeg sluttet i barnehagen (hehe), og jeg husker fortsatt hvor utrolig glad jeg var de gangene mamma kom og hentet meg og jeg endelig fikk ta av meg den grusomt varme dressen, som aldeles ikke var beregnet på sommervær. Noe av det jeg husker best fra barnehagen. Utrolig at de fortsatt holder på slik. Anonymous poster hash: afa8b...337 1
ViljaH Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Det har hendt, da har jeg sagt pent ifra der + senere på foreldresamtale. Vi får jo utstyrsark hvor de understreker at det er viktig å ha gode og riktige klær for vær for å trives ute. Vi kjøper, da må de bruke det også. Jeg pleier også å følge med på værmeldinga og justere i garderoben på daglig basis. Legger ofte det som passer idag på øverste mest synlige hylle. Og fjerner f.eks regnbukse om det er pent hele dagen. De fleste får det til, men så kommer det vikar osv... en periode var de veldig "på" å rapportere hvilket utetøy han hadde brukt i løpet av dagen, så de skjønte nok at jeg så på slikt
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Min er også nettopp begynnt i barnehagen. I går hadde han dress og lue når jeg hente, i dag hadde han høst/vintersko... Svaret jeg fikk var at de viste ikke helt hva de skulle ta på... Hadde helt ærlig trodd at de som jobber med barn daglig vet hva de skal kle de i i barnehagen... Bor på vestlandet og tempen svinger fort med 10-15 grader på ett par dager og det er vanskelig og forutse tempen når man leverer på morningen så alt må være i barnehagen.. Anonymous poster hash: 02830...56c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Det der høres helt villt ut. Greit at været er skiftende og vanskelig å kle etter, men så lenge foreldrene sørger for å ha alt tilgjengelig så får bhg følge opp. Dette må du ta opp med styrer og evt høyere opp om nødvendig. Heldigvis er de flinke hos oss. Får gjerne med flere møkkete skift hjem på de verste dagene, men heller det enn at de skal helgardere og at ungen skal fly for varm eller kald.. Anonymous poster hash: b4d59...2e5 2
Jade Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Men da må jo de ansatte som er usikre få opplæring i hvilke typer klær/sko som passer til forskjellig vær/temperatur. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Hvorfor sender du med så varme klær nå når det ikke har blitt kaldt enda? Anonymous poster hash: 3cf9e...747 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Hvorfor sender du med så varme klær nå når det ikke har blitt kaldt enda? Anonymous poster hash: 3cf9e...747 På vestlandet har det vert kaldt. På søndag var det 12 grader og stiv kuling. Vi var ute fordet om. Da var høst dress og sko passelig, fra onsdag av har det vert 20 grader ++.. Derfor har jeg sendt med varmere klær, de er ute i all slags vær. Anonymous poster hash: 02830...56c 3
Sol79 Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Det har vært 5 grader på morgenen i Oslo, men vintersko og ull venter vi med en stund til. Dog så har vi samme problemet.Jeg har hentet 1-åringen i høstdressen med full påkledning under i steikende sol og over 20 grader, mens her om dagen så satt hun ute i tynn bomullsbukse, gjennomvåt til skinnet. Skjønner ikke hva de tenker til tider. 1
Ike Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Skikkelig fint og varmt sommervær her også! Minsten går ikke selv enda, men har på sko ute. Uansett, igår når pappaen hentet jenten sa barnehagen at vi måtte kjøpe vintersko til henne for det trengte hun nå. Altså, det var 22 grader ute og hun hadde sokker og sandaler på, ingen jakke fordi det var for varmt for jakke! Men VINTERSKO måtte vi ha!
MissPierce Skrevet 12. september 2015 #16 Skrevet 12. september 2015 Har jobbet i bhg i litt over 6år, og blir ikke lenger sjokkert over hva de kler på barna til tider. Skulle tro at de ikke kunne tenke rasjonelt. Kan jo lure på hva de setter på barna da det er -10 Det virker også som at noen tenker at det er ett ork å kle av eller på barna mer i løpet av dagen. Man må også kle barna etter om barnet er varmt av seg, eller om det fryser lett. Noe man bør vite om barna på sin egen avdeling etter kort tid. Man må bare gi klar beskjed, og si at det faktisk ikke er midt vinters enda.
MariaHP Skrevet 12. september 2015 #17 Skrevet 12. september 2015 Nettop fått ungen i barnehage, og i dag hentet vi han..jeg kom i skjorts og tskjorte og det var 22 grader og knallsol..vi vurderte dra på standa. Så driver han i sandakasse i REGNBUKSE og fleegenser med tskjorte og genser under, og ULL-lue??? og gummistølver og HANSKER?? Wtf? Ble helt satt ut. Er dette vanlig hysteri-praksis? Eller er det så de slipper tørke opp sand? Det er jo tortur jo. Anonymous poster hash: 99eff...6ab Hva hadde de ansatte på deg da?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #18 Skrevet 12. september 2015 Her kler de heldigvis på barna etter været. Barna kan også kle av seg en genser om det blir for varmt.Anonymous poster hash: b804d...526
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #19 Skrevet 12. september 2015 I barnehagen hvor jeg jobber, ser jeg at de på småbarnsavdelingen kan ha en tendens til å kle på ungene for mye. Da hender det jeg blander meg inn, selv om jeg jobber på stor avdeling. Når ungene går med parkdress og lue i rundt 20 varmegrader, er det ikke bra, og jeg skjønner at foreldrene reagerer. Mine kolleger gjør gjerne feilen å gå ut fra seg selv når de kler ungene - og stort sett alle jeg jobber med, er skikkelig fryspinner. I tillegg er de nok litt sånn at de er redd foreldrene skal synes at barna er for tynnkledd nå som høsten er i anmarsj. Vær og temperatur varierer såpass at det kan være vanskelig å vurdere til en hver tid. Anonymous poster hash: 939ce...42b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #20 Skrevet 12. september 2015 I vår barnhage har de gjerne dress på seg på formiddag siden det er litt vått ute og ingen sol på lekeplassen. Men vi klær de etter været. De siste dagene har det var 20+ og då har det enten vært tskjorte eller en tynnn genser og joggesko. Lekeplassen vår ligger ganske værfullt til så vi passer på å kle etter været... Anonymous poster hash: c267d...e8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå