AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Jeg blir så oppgitt over folk som er forkjølet og småsjuke som likevel insisterer på å møte opp på steder for å trene med andre folk. Jeg trener kampsport, og det er svært lite gøyalt å måtte sparre med en som er forkjølet. Vi utveksler svette, og siden vi slår hverandre i fjeset, og da ofte får spytt på hanskene, blir spytt også utvekslet. Med andre ord blir man utsatt for dråpesmitte. Samme på treningssenter. Man etterlater seg svette på utstyr, og hoster og nyser omkring seg. Under en treningsøkt er man ofte mer utsatt for smitte, siden immunforsvaret vil være litt svekket rett etter en økt. Så vær så snill: Om dere er småsjuk, så ta dere heller en joggetur, eller tren hjemme, bare IKKE del smitten deres til alle oss andre! Det ER så kjipt når man trener seg opp til en konkurranse, eller er så nær ved å nå en pers i noe, og så blir man satt tilbake av en forkjølelse, pga noen som skulle være så heltemodig og gå på trening sykdom til tross... Anonymous poster hash: 9f761...bd9 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 TAKK! Anonymous poster hash: b8b89...c59
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Herregud, du er smittebærer før sykdommen bryter ut og noen uker etter at du har blitt frisk, så du har ikke høyere smitteriskio når du er på ditt sykeste. La folk få trene etter behov. Ikke alle syns tett nese og sår hals er grunn nok til å forfalle. Anonymous poster hash: 32321...29a 1
Wiggins Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Herregud, du er smittebærer før sykdommen bryter ut og noen uker etter at du har blitt frisk, så du har ikke høyere smitteriskio når du er på ditt sykeste. La folk få trene etter behov. Ikke alle syns tett nese og sår hals er grunn nok til å forfalle. Anonymous poster hash: 32321...29a Man er generelt mest smittsom rett før sykdommen bryter ut, men også når den blomstrer. Det er generelt ikke lurt å trene når man er syk. Hvis noen absolutt vil trene når de er forkjøla kan ikke jeg eller TS nekte dem det. Det TS sier, og som jeg er hjertens enig i, er at da kan man trene aleine på et sted der man ikke utsetter andre folk for smitte. Det er rett og slett dårlig folkeskikk å gå på treningssenteret når man er snydens forkjøla. I samme omgang vil jeg nevne de som ikke holder seg hjemme to dager etter at de er symptomfrie for omgangssyke. Hvis alle som hadde omgangssyke gjorde det, ville epidimiene som av og til rammer tettbebygde strøk her i landet blitt mye mindre og gått over fortere. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Herregud, du er smittebærer før sykdommen bryter ut og noen uker etter at du har blitt frisk, så du har ikke høyere smitteriskio når du er på ditt sykeste. La folk få trene etter behov. Ikke alle syns tett nese og sår hals er grunn nok til å forfalle. Anonymous poster hash: 32321...29a Jeg skrev at om de ville trene, kan de gjøre det alene. Det er ikke kjekt å sparre med en som snufser og snørrer, og gjerne tørker av rennende nese på ermet.. Det er faktisk skikkelig ekkelt. Har du lyst til å sykle på en spinningsykkel som rett før har blitt brukt av en snydens forkjølet person, som har hostet og nyst og snørret på den? Anonymous poster hash: 9f761...bd9
muffinshaker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Haha, så frekt! Om de vil trene (og være tøffe) når de er syke kan de vel ta seg en joggetur eller trene hjemme? Be de henge opp en lapp på senteret du trener?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Jeg får ofte stygge blikk på trening, fordi jeg snyter meg endel. Greia er at jeg ikke er syk - jeg er allergisk mot støv og drit!! Anonymous poster hash: 66131...618
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Man er generelt mest smittsom rett før sykdommen bryter ut, men også når den blomstrer. Det er generelt ikke lurt å trene når man er syk. Hvis noen absolutt vil trene når de er forkjøla kan ikke jeg eller TS nekte dem det. Det TS sier, og som jeg er hjertens enig i, er at da kan man trene aleine på et sted der man ikke utsetter andre folk for smitte. Det er rett og slett dårlig folkeskikk å gå på treningssenteret når man er snydens forkjøla. I samme omgang vil jeg nevne de som ikke holder seg hjemme to dager etter at de er symptomfrie for omgangssyke. Hvis alle som hadde omgangssyke gjorde det, ville epidimiene som av og til rammer tettbebygde strøk her i landet blitt mye mindre og gått over fortere. Men man kan ikke vite at man er på vei til å bli syk under inkubasjonstiden, og det er jo da man smitter flest på f. eks. studio. Anonymous poster hash: 7906d...b07
Wiggins Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Men man kan ikke vite at man er på vei til å bli syk under inkubasjonstiden, og det er jo da man smitter flest på f. eks. studio. Anonymous poster hash: 7906d...b07 Men det var ikke det som var poenget til TS. Man er smittefarlig når man er syk også, og da bør man ha folkeskikk nok til å holde seg borte fra treningssenteret.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Jeg får ofte stygge blikk på trening, fordi jeg snyter meg endel. Greia er at jeg ikke er syk - jeg er allergisk mot støv og drit!! Anonymous poster hash: 66131...618 Jeg også.. Har også astma, så når jeg blir tett hoster jeg litt før det går over/medisinen hjelper. Anonymous poster hash: e4fc7...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå