Gå til innhold

Pencil skjørt og pæreform

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en pæreform, har rompe og lår litt muffin mage, små pupper og smalt liv. Kan jeg gå med pencil skjørt? Alt jeg søker på sier at pæreform skal ha a line skjørt. Men jeg syntes at rompa og hoftebe ser enda større ut.

Anonymous poster hash: b0d38...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke pencilskjørt ser bra ut når man har stor rumpe og kraftige lår. Jeg har det selv, og pencilskjørt gir litt pølseskinnutseende. 

Jeg synes også ofte a-line får jeg til å se vanvittig bred ut. Da er tulipan et bedre valg, synes jeg, føler meg finere i det. 

Anonymous poster hash: 78b59...2af
Skrevet

Godt tips! Kan legge ved et bilde feks av et sånt skjørt?

Anonymous poster hash: b0d38...bf4

Skrevet

Jeg syns det kan være kjempelekkert og sexy! Med en pen bluse el.l.

Tulipan syns jeg ofte kan forstørre hoftepartiet.

Det vil nok kunne variere litt fra kropp til kropp, og det er jo bare min mening :)

Skrevet

jeg syns og det er sexy med pæreform og pencilskjørt

Skrevet

Pæreform i pencilskjørt i riktig størrelse er flott! :) Hvis man kjøper en størrelse for lite kan det lett se litt pøleskinntrangt ut

Anonymous poster hash: 1c80b...22f
Skrevet

Er pæreformet og syns jeg ser bedre ut i a-linje skjørt enn i pencil. Det som er viktig for meg er å ha en topp til skjørtet som ikke er for lang slik at midjen fremheves. Topper som er litt vide og går ned til hoftene er det verste. Da ser jeg skikkelig klumpete ut.

Skrevet

Pencilskjørt funker bra på meg i hvertfall. Og jeg har stor rumpe og lår. Men de må ikke være pølseskinntrange som flere nevner her, det er jo egentlig ikke fint på noen. Jeg bruker veldig ofte sånne knelange stretchy jersey-pencilskjørt til hverdags.

A-linjeskjørt syns jeg er vanskeligere å få pent, de må være helt riktige både i stoff, vinkel på utskråingen og lengden for at jeg ikke skal se bare stor og klumpete ut. Ikke så fint når rumpa gjør at skjørtet ser kortere ut bak :ler:

Skrevet

Så lenge skjørtet er i riktig størrelse, lengde og stoff ser det knall ut på (mange med) pæreform synes jeg :)

Skrevet

Jeg synes blyantskjørt fungerer langt bedre enn tulipanskjørt for pæreformer! Jeg er tynn, men temmelig utpreget pæreformet selv, og har ingen betenkeligheter med å bruke passende blyantskjørt selv. Men passende mener jeg ikke bare i riktig størrelse, men også riktig materiale, lengde, snitt etc. Jeg har sett mange blyantskjørt som ikke engang ser bra ut på modeller (bare surf litt rundt på Zalando, så finner du mange skrekkeksempler på uflatterende skjørt og kjoler), og da er det nær sagt utelukket at det fungerer på oss andre.

For min del passer også A-linje fint, og det synes jeg for så vidt det gjør på mange andre også, men det kan jo hende du er et unntak. Uansett er det viktig å være komfortabel i sine egne klær, så da hjelper det vel ikke om noen andre sier at du ser smashing ut i noe du ikke liker selv. 

Anonymous poster hash: 62491...bbb
Skrevet

Jeg har selv pærekropp, og syns jeg for det meste ser helt forferdelig ut i a-line. Det får alt til å se bredere ut utenom midjen som blir smalere. Et pent blyantskjørt er mye bedre. Det er bare viktig å få et som sitter pent både i midjen og over hoftene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...