Gå til innhold

Hvilken type melk bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er tankmelk?

Anonymous poster hash: bf9d7...b12

Severus sa det så fint, hør på han :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper lettmelk. Mest fordi det er den de har i 0,5 liters kartonger her.

Jeg drikker skjeldent melk, så det blir mest til matlaging, frokostblanding o.l. Så jeg bryr meg ikke så mye. Kjæresten min bruker melk i teen sin (typisk engelskmann) og han foretrekker lettmelk, så da får han bestemme og kjøper også lettmelk de gangene vi kjøper vanlige kartonger.

Selv foretrekker jeg smaken av helmelk - da det er den jeg vokste opp med hjemme.

Kjøper Tine. Hvorfor vet jeg ikke. Gammel vane, bare.

Skrevet

Q-melk, skummet. Bruker den etterhvert til alt, både til å drikke og til matlagning. Skal jeg ha litt mer "farge" i maten så tilsetter jeg littegrann matfløte. 

Liker ikke smaken på helmelk, og lager såpass sjelden mat som inneholder melk at jeg ikke gidder kjøpe hel eller lettmelk for restene blir ikke drukket opp. Dvs. strengt tatt drikker jeg ikke særlig mye melk heller, men jeg må ha på frokostblandingen. 

Skrevet

Styrkmelk. Den er god og har lang holdbarhet - og er fettfri:-)

Skrevet

Lett eller ekstra lett. Og mye av det.

Skrevet

Änglamark, skummet. Prøver å kjøpe minst mulig Tine. 

Skrevet

Ekstra lett Rørosmelk til drikke - og en del baking/matlaging, selv om jeg foretrekker h-melk her hvis vi har.

Ellers liker jeg vanilje-soyamelk til f.eks jordbær og i noen typer drikke.

Skrevet

Her i huset går det stort sett i havredrikk fra Oatly. Er vel strengt tatt ikke melk kanskje, men bruker det som vanlig melk i matlaging og baking, merker ikke forskjell. :P

Vi holder oss unna vanlig melk da kjæresten har laktose intoleranse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...