Gå til innhold

Hvilken type melk bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg bruker ekstra lett- mjølk i frukostblanding og i oboy.

Sambuaren foretrekker lettmjølk men drikk det vi har. Han drikk eitt glas om dagen, om ikkje meir.

Bruker H-mjølk til matlaging, evt. lettmjølk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

soyamelk. 

Anonymous poster hash: 8270f...371
Skrevet

Mandelmelk, skummet- eller ekstra lett melk (Q-meieriene). :)

Anonymous poster hash: bf9d7...b12

Skrevet (endret)

Vane, som nevnt. Vokste som mange andre opp med at fett er noe man holder seg unna i størst mulig grad, nå som jeg er voksen og tenker og bestemmer sjæl revurderer jeg :) Mens jeg kjøper Tine nettopp fordi de faktisk henter hos mindre gårder, i motsetning til andre. Slik jeg ser det, hadde mange bønder slitt med å holde det gående om ikke Tine hadde denne praksisen. Dette er litt viktig for meg. Anonymous poster hash: 03fcc...c18

Heilt einig 👍🏼

Endret av Kjibba
Skrevet

Jeg kjøper halvliterskartongen med H-melk. Jeg drikker ikke melk, bruker bare litt i kaffen.

Skrevet

Q helmelk. Bruker den bar til drikke, i grøt, potetmos, smoothie, kakao. Foretrekker Q fordi jeg vil støtte de små og uavhengige (men er usikker på logikken her), den har mer fett (3,9% mot Tines 3,5), og den har målevindu.

Skrevet

Jeg liker best Tine for den kommer fra gårder i mitt distrikt og fra små gårder

• Liker 2
Skrevet

Laktosefri melk. Har kun brukt dette siden barneskolen.

Skrevet

Tine økologisk lettmelk, når jeg får tak i det. Ellers Røros økologisk. Foretrekker også Tine pga at de henter fra småbønder over hele landet.

• Liker 1
Skrevet

Laktosefri melk har veldig mye lenger holdbarhet, bare et tips :)

Anonymous poster hash: c0f4a...c8e

Laktoseredusert har også lang holdbarhet, kostet 10kr mindre og funker for de fleste (men ikke de med nulltoleranse da).

Skrevet

Når jeg får tak i så drikker jeg tankmelk, og ellers går det i Tine helmelk. Sivgers er bønder og leverer til Tine, så noe annet ville jo vært utenkelig :P 

Forøvrig går det ekstremt mye melk her i huset. Elsker melk :D 

Skrevet

Veksler mellom Tine Lettmelk og Tine ekstra lett.

Lager jeg hjemmelaget kakao bruker jeg Tine H-melk, klarer ikke å drikke H-melk, synes det blir for fett.

Skrevet

Tine lettmelk til drikke, og på frokosthavregrynene. Velger Tine fordi jeg er opptatt av å ivareta landbruket i hele landet, og særlig de små produsentene. 

Skrevet

Q ekstra lett hvis de har. Bruker den så og si kun i mat da jeg ikke liker å drikke ren melk.

Skrevet

Skriv gjerne hva du bruker den til også, siden noen er storforbrukere og drikker melk som en selvsagt del til måltider, mens andre, som meg, bruker mindre siden jeg bruker den mest i mat.

Selv kjøper jeg Tine lettmelk, mest av vane.

Anonymous poster hash: 03fcc...c18

Drikker ikke melk, men bruker en del kokosmelk i matlagning

Skrevet

Når jeg får tak i så drikker jeg tankmelk, og ellers går det i Tine helmelk. Sivgers er bønder og leverer til Tine, så noe annet ville jo vært utenkelig :P

Forøvrig går det ekstremt mye melk her i huset. Elsker melk :D

Hva er tankmelk?

Skrevet

Hva er tankmelk?

Det er melk som kommer rett fra tanken på gården. Den som melken blir oppbevart på før tine henter den med melkebilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...