AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Skriv gjerne hva du bruker den til også, siden noen er storforbrukere og drikker melk som en selvsagt del til måltider, mens andre, som meg, bruker mindre siden jeg bruker den mest i mat. Selv kjøper jeg Tine lettmelk, mest av vane. Anonymous poster hash: 03fcc...c18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Hvis du bruker melken mest i mat, hvorfor ikke velge helmelk? Anonymous poster hash: ca3aa...9d2 1
debattanten Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 (endret) Kjøper Røros om de har det, visst ikke Q-melk eller andre. Tine kjøper jeg aldri. Må stimulere til konkurranse så mye man kan i dette landet da de store har for mye makt med myndighetenes velsignelse. Lettmelk til drikke og frokostblandinger. Hel-melk til matlaging. Endret 9. september 2015 av debattanten 1
King in the North Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Tine ekstra lett, og styrk-varianten
Løvefrøken Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Vi bruker den laktosefrie lettmelka. Min bedre halvdel tåler ikke laktosen, og da er det like greit at vi begge holder oss unna
Cashbah Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Kjøper som regel skummet melk, eller ekstra lett.
Kragebein Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Tine Laktosefri Lettmelk, så kan jeg bruke melk i matlaging uten å få magesmerter.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Hvis du bruker melken mest i mat, hvorfor ikke velge helmelk? Anonymous poster hash: ca3aa...9d2 Vane, som nevnt. Vokste som mange andre opp med at fett er noe man holder seg unna i størst mulig grad, nå som jeg er voksen og tenker og bestemmer sjæl revurderer jeg Kjøper Røros om de har det, visst ikke Q-melk eller andre. Tine kjøper jeg aldri. Må stimulere til konkurranse så mye man kan i dette landet da de store har for mye makt med myndighetenes velsignelse. Lettmelk til drikke og frokostblandinger. Hel-melk til matlaging. Mens jeg kjøper Tine nettopp fordi de faktisk henter hos mindre gårder, i motsetning til andre. Slik jeg ser det, hadde mange bønder slitt med å holde det gående om ikke Tine hadde denne praksisen. Dette er litt viktig for meg. Anonymous poster hash: 03fcc...c18 4
Gjest imperio Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Bruker tine lettmelk eller helmelk. Går etter holdbarhetsdatoen. Noen ganger er det samme, og da går jeg for lettmelk siden den er billigere. Noen ganger har helmelken lengre holdbarhet og da går jeg for den Så pris og holdbarhet er det jeg går etter. Er kun disse to, for det er de jeg er vandt til Drikker ikke melk. Så brukes kun i mat
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Bruker tine lettmelk eller helmelk. Går etter holdbarhetsdatoen. Noen ganger er det samme, og da går jeg for lettmelk siden den er billigere. Noen ganger har helmelken lengre holdbarhet og da går jeg for den Så pris og holdbarhet er det jeg går etter. Er kun disse to, for det er de jeg er vandt til Drikker ikke melk. Så brukes kun i mat Laktosefri melk har veldig mye lenger holdbarhet, bare et tips Anonymous poster hash: c0f4a...c8e
Gjest daisydaisy Skrevet 9. september 2015 #12 Skrevet 9. september 2015 Tine ekstra lett eller helmelk. Drikker melka mellom måltider og bruker det til matlaging.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #13 Skrevet 9. september 2015 Min samboer drikker melk så vi har som regel lett eller ekstra lettmelk i skapet, derav blir det brukt i til toro-sauser o.l. Men når jeg skal lage ting fra bunnen bruker jeg helst fløte eller helmelk:) Og helst Q-melk! Anonymous poster hash: 2f225...eb7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #14 Skrevet 9. september 2015 Q-melk, ekstra lett med D-vitamin. Liten boks Tine H-melk i kaffe. Evt. Tine kaffefløte i kaffe. Nam. Anonymous poster hash: b77b9...9d1
-ssi Skrevet 9. september 2015 #15 Skrevet 9. september 2015 Q skummet eller ekstra lett (tar den med best dato). Brukes i mat og til frokostblanding.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #16 Skrevet 9. september 2015 Ekstra lett melk, fra Q-meieriene. Bruker både til å drikke etter trening, på frokostblanding, og til matlaging. Jeg velger Q-meieriene side pga det praktiske målevinduet. Kjøper Tine kun om holdbarheten ikke strekker til på det butikken har av Q-melk. Jeg velger ekstra lett melk mest pga jeg foretrekker å ikke drikke kaloriene mine, men samtidig liker veldig godt melk. Fett får jeg fra fet fisk, nøtter, avokado, og annen fast føde. Og så er det tilsatt D-vitamin. Skummelt melk smaker ekkelt, ellers hadde jeg gått for den. Anonymous poster hash: 1399b...129
Fredsmegleren Skrevet 9. september 2015 #19 Skrevet 9. september 2015 Mandelmelk til søt bakst, soyamelk til matlaging, havremelk i drikke og i frokostblandinger osv Ikke veldig ofte jeg tar i bruk melk, kjøper kanskje inn 1-2 kartonger(til sammen) i måneden
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #20 Skrevet 9. september 2015 Kjøper aldri Tine, da de bare for noen år siden kjøpte ut andre av hyllene i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 1c90f...6eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå